AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Hei! Lurer på om dere med barnehagebarn leser planer fra barnehagen? Hvilke type planer får dere? Uke/månedsplan, referat eller annet? Jeg har en 2-åring i b.hage og synes det er gøy å lese om hva ungene skal gjøre, eller aller helst hva de har gjort Bilder er også supert. Venninna mi sier derimot at hun sjeldent gidder å lese planer fra b.hagen utenom viktige beskjeder utenom e.l, men hun har da også 3 barnehagebarn, kanskje derfor?
Hedda-78 Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Vi får daglig referat fra barnehagen, en lapp hvor det står hva og når ungen har spist, sovet, fått ny bleie, hva de har gjort innendørs og utendørs, og evt meldinger. Disse leser jeg halvhjertet. Får med meg beskjedene, men hvorvidt de har sunget Bæ bæ lille lam eller Lille Petter edderkopp i sangstunden bryr jeg meg ikke så mye om.
Leanne Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Har alltid lest planer fra barnehagen til barna mine. Nå ser jeg vel mest på selve aktivitetsplanen - hva som skal skje hver dag (og hva jeg må huske å ta med: tursekk/ ski/ at det er "ha med dag").. Og så leser jeg evalueringen, hva de har gjort i måneden som var. De leverer også ut en side med måneds tema, hvor det står litt om temaet, hvilke sanger, regler, eventyr, leker osv de har tenkt å bruke kommende måned.. Dette syntes jeg var spennende da barna var små og hadde dårligere språk, da var det kjekt å vite hvilken sang poden prøvde å synge... Nå er minste 4, og jeg hører jo hva han lærer i barnehagen så har ikke like stort behov for å lese meg igjennom det.. Snakker jo mye med personalet på avdelingen så får innblikk i hverdagen på den måten Eldste begynte på skolen i høst, ukeplanen leses hver uke og ukesevaluering. Her føler jeg det er viktigere å følge med, da man sjelden ser lærerne - de er jo ikke der når man henter på sfo
SummerJoy Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Ja, de leser jeg med stor interesse! Kjempekjekt å lese om måneden som gikk, se litt bilder, og lese om planene for neste måned.
Tootikki Skrevet 16. april 2011 #5 Skrevet 16. april 2011 Ja, barnehageplanene leser jeg. Liker å vite hva de skal gjøre, om det er noe jeg trenger å sende med, og tar gjerne en prat med barnet om hva som skal skje.
Kosejenta Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Leser mndplan og mndbrev, årsplanen må jeg derimot innrømme at jeg ikke titter på Greit å vite hva som skjer så baåde jeg og barnet kan være forbredt
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 Hei! Lurer på om dere med barnehagebarn leser planer fra barnehagen? Hvilke type planer får dere? Uke/månedsplan, referat eller annet? Jeg har en 2-åring i b.hage og synes det er gøy å lese om hva ungene skal gjøre, eller aller helst hva de har gjort Bilder er også supert. Venninna mi sier derimot at hun sjeldent gidder å lese planer fra b.hagen utenom viktige beskjeder utenom e.l, men hun har da også 3 barnehagebarn, kanskje derfor? Vi får som oftest dagsreferat pluss månedsplan. Vi får også referat for hva som har skjedd enten for hver måned eller for et par måneder i strekk. Jeg liker å lese dette for å følge med på hva mini gjør, og hvilke tanker de ansatte gjør seg opp angående miljøet de små har seg imellom...
mars-mamma Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 Leser selvfølgelig alt av lapper fra BHG. Det burde alle gjøre. Forstår ikke de som velger å ikke lese informasjon fra barnehager, idrettsklubber barna er med i, skoler osv. Bryr ikke folk seg om barnas hverdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå