fuerza Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 "Oppsigelsestid er to mnd., - med utgang 30.juni hvert år."
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Tror det betyr at du kun kan si opp en gang i året... Tragisk.. Men er ikke sikker
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 det er vel strengt tatt ikke lov å ha kontrakter som overstyrer Norsk Lov? Noen opererer med mulighet for oppsigelse etter 9 mnd´er, men å kun ha lov å si opp en spesifikk dato per år høres ikke helt lovlig ut.
karolinn Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Betyr ikke det bare at kontrakten utgår 30.juni vært år om man ikke fornyer den? Og utenom er det 2mnd oppsigelse. Selv syns jeg ikke det heller hørtes logiskt ut heller.. ta deg en prat med huseier du
fuerza Skrevet 15. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2011 Jeg vet at jeg kan "kjøpe" meg ut av kontrakten, og har vært fullt klar over det. Men om jeg forstår rett, så kan jeg si opp gratis om jeg sier opp 2 mnd før 30.juni? Kontrakten har en bindingstid på 3 år, derfor jeg må betale meg ut, ettersom jeg kun har bodd her et år.
Timseh Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Jeg vet at jeg kan "kjøpe" meg ut av kontrakten, og har vært fullt klar over det. Men om jeg forstår rett, så kan jeg si opp gratis om jeg sier opp 2 mnd før 30.juni? Kontrakten har en bindingstid på 3 år, derfor jeg må betale meg ut, ettersom jeg kun har bodd her et år. Hvor mye må du betale?
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #7 Skrevet 15. april 2011 Jeg vet at jeg kan "kjøpe" meg ut av kontrakten, og har vært fullt klar over det. Men om jeg forstår rett, så kan jeg si opp gratis om jeg sier opp 2 mnd før 30.juni? Kontrakten har en bindingstid på 3 år, derfor jeg må betale meg ut, ettersom jeg kun har bodd her et år. Kjøpe deg ut av kontrakten? Altså, en vanlig husleie kontrakt varer i 1-3 år, hvor man har oppsigelse på 2-3 mnd´er som gjelder fra den 1 i hver måned. Hvor i kontrakten står det at du må kjøpe deg ut? Har dere ikke skrevet en standard husleie kontrakt? Står det spesifisert at du ikke kan si opp på 3 år?
fuerza Skrevet 15. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2011 Har ikke kontrakten min foran meg akkurat nå, men etter hukommelsen mener jeg å huske at jeg må betale 3000 kr om de skal finne ny leieboer og 1500 kr hvis jeg finner ny leieboer. Var litt skeptisk til denne kontrakten i starten, men var desperat og tenkte jeg skulle bli værende i 3 år.. men slik blir det ikke. Synes ikke det er krise å måtte 3000 for å komme meg ut av kontrakten, men om jeg har mulighet til å komme meg ut av den gratis om jeg sier opp to mnd før 30 juni er jo det best.
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #9 Skrevet 15. april 2011 Trodde ikke slike kontrakter var lovlige, siden det overstyrer Norske Lover.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #10 Skrevet 15. april 2011 det er vel strengt tatt ikke lov å ha kontrakter som overstyrer Norsk Lov? Noen opererer med mulighet for oppsigelse etter 9 mnd´er, men å kun ha lov å si opp en spesifikk dato per år høres ikke helt lovlig ut. Det er faktisk ingen lovverk som regulerer dette. Det er veldig vanlig med kontrakter der du bare kan si opp feks til juni og til desember. Siden det står "hvert år" så tror jeg at du kan si opp i juni hvert år og ha to måneders oppsigelsestid når du da sier opp. Men dette MÅ du ta opp med huseier. Det er isåfall ikke lurt å ha en sånn kontrakt. Meld deg inn i leieboerforeningen og spør de om råd. Det koster rundt 200-300 i et år.
fuerza Skrevet 15. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2011 Det er et utleiefirma jeg leier av, så synes det er rart om de driver med ulovlige kontrakter. Men som sagt, var skeptisk til kontrakten i utgangspunket, hadde det vært fra det private leiemarkedet ville jeg aldri ha skrevet under.
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #12 Skrevet 15. april 2011 Det er et utleiefirma jeg leier av, så synes det er rart om de driver med ulovlige kontrakter. Men som sagt, var skeptisk til kontrakten i utgangspunket, hadde det vært fra det private leiemarkedet ville jeg aldri ha skrevet under. Høres nesten enda mer suspekt ut når det er via et firma, hva slags firma er det som opererer med slike kontrakter da? Jeg leier også av firma, men kan si opp etter 9 mnd´er med 3 mnd´er varsel. Hva betaler du i leie, og hva slags firma er dette?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #13 Skrevet 15. april 2011 Min lenke du har tydeligvis lov til å finne noen andre uten å måtte betale 1500
fuerza Skrevet 15. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 15. april 2011 Jeg har ikke lyst å henge ut firmaet før jeg er helt sikker på at de faktisk gjør noe ulovlig. Tror jeg må sette meg bedre inn i Husleieloven og min egen kontrakt. Jeg betaler litt i underkant av 4000 + strøm. Og takk for lenken, sto masse interssant der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå