AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Jeg har nylig fått bunad, og har aldri strøket ei skjorte i mitt liv før nå. Vi er så heldige å ha en dampgenerator tilgjengelig, så nå har jeg prøvd å stryke skjorten bare for å få litt øving til 17.mai. Men jeg leser at en strøket skjorte kan gulne hvis den henger for lenge, så jeg bør vel vaske opp skjorten igjen nå etterpå og stryke den på nytt når det nærmer seg dagen? Hvor lenge før 17.mai kan jeg stryke den? Går det bra med 1-2 uker før? Har så dårlig med tid i dagene før 17.mai, så jo tidligere jo bedre! På forhånd takk for svar!
Hanne20 Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Eg pleier å stryke skjorten dagen før 17 Mai. Henger den pent opp og..voila...klar til bruk.
Hanne20 Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Det går fint å stryke skjorten uka før 17 mai også, hvis du har dårlig tid.
Antoinette Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Hvis skjorten din er i lin slik ekte ordentlige bunadskjorter skal være så skal den ikke strykes så lenge før bruk. Ikke mer en en uke hvertfall. Etter bruk skal skjorten vaskes med Milo og luftttørkes. Oppbevar den flatt pakket inn i en skjortepuse eller et putetrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå