AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Jeg har bestemt meg for å bleke tennene hos tannlege etter å ha gått på medisiner som fører til gulere tenner. Disse medisinene gikk jeg på i to år, men er nå ferdig med, og må heller ikke gå på igjen. Lurer på hvor lenge effekten av en sånn bleking varer? Går tennene tilbake til sånn de var før blekingen etter hvert?
fjellmo Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Jeg har bestemt meg for å bleke tennene hos tannlege etter å ha gått på medisiner som fører til gulere tenner. Disse medisinene gikk jeg på i to år, men er nå ferdig med, og må heller ikke gå på igjen. Lurer på hvor lenge effekten av en sånn bleking varer? Går tennene tilbake til sånn de var før blekingen etter hvert? Dette lurer jeg også på, så henger meg på. Lurer foresten på hva som er vanlig pris.
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Jeg bleket tennene hos tannlege for 10 år siden. Dvs jeg prøvde, etter en runde så måtte jeg gi opp, jeg syns det var så ubehagelig. Det ble dog litt hvitere, og 10 år senere ser tennene mine naturlig "hvite" ut. Nå skal det legges til at jeg ikke røyker eller drikke brus/kaffe
sajk Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Jeg jobber som tannhelsesekretær. Og tennene din kommer til og bli hvitere men de blir jo også gulere igjen, etterhvert. Vil heller anbefale deg at tannlegen lager en blekeskinne til deg! Da kan du bleke hjemme når det passer deg med ordentlig blekemiddel som du får hos tannlegen. Så når tennene blir gulere igjen (hvor lang tid det tar er individuelt) kan du bare ta fram skinna og kjøpe mer blekemiddel selv om blekeskinnen er flere år gammel. Dette varer mye lenger og ER mer skånsomt for tennene, en den blekingen man gjør på tannlegekontoret. Bleking på tannlegekontor kan også gå galt. For her får du den hvite fagen *PANG* og det kan bli for hvitt og da kan man ikke reversere det. Hjemmebleking tar man gravids i noen dager til du syns du har fått hvite nok tenner. Også er det bare vedlikehold som gjelder nå du syns selv at det er på tide og bleke igjen. Det er også billigere og bleke med blekeskinne ; D Svar på spørsmålet. JA tennene blir gulere igjen, hvor mye gulere/missfarget de blir kommer ann på kosthold, hygiene og hvordan tenenen dine er. 1
sajk Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Iset det ? eller var skinnen vemmlig og ha på? Tjoms
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #7 Skrevet 15. april 2011 Iset det ? eller var skinnen vemmlig og ha på? Tjoms Det iset noe helt forferdelig, skinnen var vel heller ikke kjempebehagelig. Nå er det som sagt over 10 år siden jeg gjorde det, men det bittelitte jeg klarte å ha det på hjalp, og tennene mine ser like fine ut fortsatt.
sajk Skrevet 15. april 2011 #8 Skrevet 15. april 2011 Nå har jo blekemiddelet blitt bedre og passformen på skinnene også kan jeg tenke meg (selv om de kan vare ubehaglige) og ising er en kjent bivirkning. Men skyller man mye med fluor så skal det hjelpe en del ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå