Auroressa Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Søkte her forleden på krisehjelp fra Sosialen, siden jeg ikke har penger til mat osv før jeg får lønn den 28 april igjen, jeg går på sykepenger og det er ganske lavt. Nå sjekket jeg konto og der var det 600 kr fra Sosialen. Er dette hele summen? Forstod det slik av andre, at man får utbetalt 100 kr dagen. Så regnet på det, og da stemmer jo ikke dette? Noen som vil opplyse meg litt? Takk
Gjest Iah Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Ikke vet jeg, men 600 kr bør jo holde for mat frem til den 28.
Gjest Fikira Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 De tar vel sånn ca hva de mener du trenger. Kan justeres opp og ned....for det meste ned med tanke på at det er nav =D 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 6oo kr er da absolutt mer enn nok til 13 dager. Det finnes ingen statlig fastsatte satser for nødhjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Jeg vil tippe at du har fått rett under eller rett over 600, og at vedtaket ditt er satt for en uke, altså 7 dager Eller at du har hatt penger på konto som er trukket fra.
liv Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 (endret) nødhjelp i kommunen jeg jobbet utbetaltes hver uke, selv om en har lenger vedtak og det var 70 kr dagen. Du får se i vedtaket ditt om du har fått vilkår for resten av hjelpen. Vilkår kan være at du må dokumentere at pengene har gått til mat. (f.eks kvitteringer) Endret 15. april 2011 av liv
Murmelmy Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 nødhjelp i kommunen jeg jobbet utbetaltes hver uke, selv om en har lenger vedtak og det var 70 kr dagen. Du får se i vedtaket ditt om du har fått vilkår for resten av hjelpen. Vilkår kan være at du må dokumentere at pengene har gått til mat. (f.eks kvitteringer) Dette er normen i Oslo også. 70 kr dagen, gjerne til da de vet du får inn sykepenger.
Auroressa Skrevet 22. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2011 Ble vist kunn de 600 kr, som ikke dekker noe igrunn. Pågrunn av legetimen jeg har i Oslo, så må jeg pendle og det blir til sammen med tog kr 280 ca, så kommer buss og trikk oppå der igjen. Så ble ikke stort med matpenger gitt. Og jo, legen må betales.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #9 Skrevet 22. april 2011 Du kan få faktura av legen og betale til neste måned. Men ja, sosialen har lave satser og når du bare har fått for en kort periode er de halvparten eller mindre enn ellers.
liv Skrevet 22. april 2011 #10 Skrevet 22. april 2011 Har du spesifisert søkt om penger til legetime/reise og fått avslag på dette da?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #11 Skrevet 22. april 2011 De pengene er jo til mat, ikke lege...
Gjest Emo Fisk Skrevet 23. april 2011 #12 Skrevet 23. april 2011 Du må nesten avlyse den timen, eller få den på faktura til sykepengene er inne. Krisehjelp skal dekke mat. Sosialkontoret forventer at du skal kunne betale legen når du får sykepengene dine. Sykepengene utbetales i følge NAV både den 20 og 29, så du får de jo på en av disse datoene. Sosialhjelpssatene er ikke fastsatte på landsbasis, de varierer fra kommune til kommune. Her hvor jeg bor, er to ukers nødhjelp 612 kroner eller noe slikt. Så du må kutte til beinet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå