Mrs. K Skrevet 4. november 2003 #1 Del Skrevet 4. november 2003 I forbindelse med en helgesamling var vi 2 som delte et dobbeltrom på et hotell. Vi fikk bare utlevert en nøkkel. Jeg spurte selvfølgelig etter en til nøkkel da vi ikke hadde planer om å gjøre alt ilag selvom vi delte rom, men fikk den beskjed at betjeningen kunne gå med den nøkkelløse av oss opp til rommet og låse oss inn - hvilket de gladeligt gjorde (kanskje de kunne låse inn andre også for de spurte aldrig om navn?). Er det vanlig å bare få en nøkkel (plastkort) til et dobbeltrom? Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 4. november 2003 #2 Del Skrevet 4. november 2003 Nei, jeg anser ikke det som vanlig. Alle de gangene jeg har vært på hotell har vi (min kjære og jeg) fått 2 eller 3 nøkler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saturn Skrevet 4. november 2003 #3 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har og opplevd det noen ganger, og syns det virker like rart hver gang. Har prøvd meg da med å sende inn en venninne som ville låses opp for. Og sannelig låste de ikke opp for henne og. Det ble månelyst på det hotellet den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 4. november 2003 #4 Del Skrevet 4. november 2003 Vi har alltid fått 2 nøkler i forbindelse med dobbeltrom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papaya Skrevet 4. november 2003 #5 Del Skrevet 4. november 2003 Hmm..det er da litt rart syns jeg,har alltid fått 2 nøkkel hver eneste gang når vi er to og skal overnatte på en dobbeltrom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 4. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 4. november 2003 Da skal jeg ta dem neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 4. november 2003 #7 Del Skrevet 4. november 2003 Har jobbet i hotellresepsjon i flere år og vi ga ALLTID ut to nøkler når to stykker skulle dele rom. Det skulle da bare mangle! Særlig om det er to venninner/kollegaer eller lignende. Man kan jo ikke forvente at de er sammen hele tiden! Dersom de ved en feil fikk bare en nøkkel ved innsjekk, så fikk de selvfølgelig en til dersom de ba om det! Man kan faktisk lage 4-5 nøkler om så er... Dessuten burde de jo spurt etter navn når de låste dere inn. Ellers kunne jo hvem som helst kommet seg inn på deres rom... Smurfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 5. november 2003 #8 Del Skrevet 5. november 2003 Vingcard har et nøkkelkortsystem som kun tillater en nøkkel til hvert rom. Hver nøkkel leveres med en kodedel som settes inne i låsen, og disse er forskjellige fra nøkkel til nøkkel. Så det er ikke alltid mulig å få flere nøkkler selv om det er dobbletrom. Men dette gjelder en av sortene med huller i, og de er på vei ut. Flere og flere går over til elektroniske kort. Da kan en få 10 nøkkler om en vil. Disse kortene er i kredittkortstørrelse og brukes om igjen og om igjen. De kodes ved innsjekk, og er programert til å virke frem til avreisedagen. Ergo kan du ikke bruke den neste gang du er på hotellet, om du skulle komme til å ta den med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå