Gå til innhold

Hund som slikker seg mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har de siste dagene slikket seg veldig mye på potene (oppå potene, ikke under.) Lurer på om noen vise kvinner (eller menn) vet hva dette kan være? Hun har ikke byttet fôr i det siste, og understimulert er hun iallefall ikke! :fnise: Jeg lurer på om hun begynner å få løpetid, kan det være grunnen? Har hørt noen si det kan være diverse allergier, men det har hun jo ikke hatt før... :vetikke: Det virker jo ikke som hun er plaget eller dårlig på noe vis, men akkurat denne slikkingen lurer jeg jo på hva kan være.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier hun ikke er understimulert, men kan hun være overstimulert da? Slik at det slår ut i stress. Ellers kan det være allergi. Ser du noe på pelsen? Hårløse flekker? Er hun rød eller hoven?

Skrevet

Jeg vil ikke tro hun er overstimulert, men det kan kanskje være en mulighet..Det er som regel hun som bestemmer tempoet, og hun er meget flink å si ifra:) Hun er en pomeranian og veldig aktiv. Vi har ikke gjort noe spesielt utenom det vanlige de siste dagene. Altså turer der hun kjenner rutene og lek hun er vant til. Hun har hverken sår eller utslett på potene. Jeg får fikle med dem så mye jeg vil, så tror nok ikke hun har vondt. Det er ingen hårløse flekker, men fortsetter hun å slikke blir det vel det til slutt :gjeiper:

Skrevet

kan være stress ,løpetid,lukt ,sårhet ,kløe osv.

Forsøk å vaske henne med veldig lite hundeshampoo og skyll godt.

Om du har mulighet til å fjerne fokuset fra labber til noe annet,distrahere henne så gjør det.Hun kan bli veldig sår etterhvert og da har du en vond sirkel gåendes.

Ta en tur til vetrinær er kanskje smart !!

Skrevet

Takker for svar :) Jeg mistenker løpetiden, men vet jo ikke. Skal prøve å vaske henne, så får vi se :) Blir det ikke bedre, tar jeg selvfølgelig kontakt med veterinær. Men tenkte å prøve litt "hjemmebehandlig" først, hvis det kan virke ;) Tar gjerne imot flere tips :)!

AnonymBruker
Skrevet

Veterinæren anbefalte oss å vaske med grønnsåpe vann to ganger daglig i 1-2 uker, det var mistanke om en type sopp tror jeg. Det er lenge siden. Men det hjalp å vaske og hunden godtok også å få på seg bandasje uten å rive de bort når han ble rost fordi han var så fin. Bandasjen satte jeg på for å avlede han fra å slikke seg inne. Tror grønnsåpevannet lindret kløen. Skyll etterpå og gjenta to ganger daglig.

Skrevet (endret)

bruk da naturlige grønnsåpe (medisinsk helst fra apotek) eller den uten furunål lukt

og tørk godt ! Ha gjerne litt basimysin pulver i mellom tærne om det er mistanke om sopp (rødlig pels/hud)

Endret av Kårky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...