Gå til innhold

Oppussingsavstemning  

36 stemmer

1. 1. Hva lønner seg mest å pusse opp??

• Ny benkeplate på kjøkkenet
      10
    • Sette inn en peis
      14
    • Sette inn badekar/dusj i stedet for kun dusj
      2
    • Pusse/polere alle gulvene i tre
      12
    • Sparkle, male og fikse alle veggene
      25
    • Sette inn nye garderobeskap og fjerne innebygde skap
      4

Anbefalte innlegg

Gjest Nigiria
Skrevet (endret)

Har tenkt å selge leiligheten i 2012, og vil pusse opp litt for å prøve å heve verdien. Har ikke all verdens budsjett, så må prioritere å kun ta noe.

Jeg lurer derfor på, hvilke av disse oppussingsprosjektene tror dere er mest lønnsomme å gjennomføre? Hva ville du som kjøper satt mest pris på?

- Ny benkeplate på kjøkkenet (gamle litt vannskadet)

- Sette inn en peis (har pipe og sådan opplegg for det)

- Sette inn badekar/dusj i stedet for kun dusj slik det er nå (og litt gammel)

- Pusse/polere alle gulvene som er av tre.

- Sparkle, male og fikse alle veggene.

- Sette inn nye garderobeskap og fjerne innebygde skap som er her nå.

Tenker jeg kan ta meg råd til 2-4 av dem. Kjempetakknemlig for alle svar!!

Endret av Nigiria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Sette inn en peis (har pipe og sådan opplegg for det)

- Pusse/polere alle gulvene som er av tre.

- Sparkle, male og fikse alle veggene.

ville _jeg_ gjort. For jeg tenker at om jeg skulle kjøpt en leilighet og disse tingene var gjort, ville det vært lettere å gjøre de siste punktene selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt inn peis. Det er noe av det første jeg tenker på når jeg ser på boliger om dagen. Har de en alternativ oppvarmingsmulighet, med tanke på strømprisene på vinterstid. Man kan jo sette inn det selv etter man har flyttet inn, men hvis peisen allerede er der, så er det jo et plus.

Skrevet

Jeg ville sørget for at de fleste overflater ser pene ut, dvs pusse gulv, ordne vegger og fikse benkeplaten.

Min erfaring fra da jeg så etter leilighet er at jeg fort ble litt motløs hvis overflatene ikke var bra, så liksom for meg mye jobb. Jeg vet at mange tenker annerledes, men for min del er ikke peis/ovn viktig når leiligheten kjøpes, så lenge jeg vet at det er pipeløp der og at jeg har mulighet til å sette inn slikt selv.

Skrevet

Jeg kjøpte min leilighet mye fordi den har peis:)

Fine gulv er også et pluss.

AnonymBruker
Skrevet

For min del er badet veldig viktig.. :) og peisen syns jeg var en god ide, da strømmen er så dyr !

Skrevet

Jeg ville ha satt inn vedovn og byttet benkeplate, forutsatt at den gamle faktisk er stygg og trekker ned inntrykket av kjøkkenet.

Dusjen hadde jeg ikke tatt, da sjansen er stor for at de nye eierne kommer til å pusse det opp likevel om det ikke ser innbydende ut.

Vi skal også selge leilighet i år, og vi prioriterer å male vindusposter og lister (har en hund som har skrapet opp mye) sparkle og flekke over spikerhull. Vi har allerede byttet benkeplate, og badet er helt ok. Det er ikke toppmoderne, men det har heller ikke enkeltelementer som trekker ned det øvrige inntrykket.

Å fikse tregulv er en dritjobb, så det hadde jeg styrt unna. Det får heller nye eiere ta når leiligheten er tom og de har tatt over.

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg ville:

1. Sparklet, malt og fikset alle veggene

2. Pusset/polert alle gulvene i tre

og dersom penger igjen:

3. Satt inn ny benkeplate på kjøkkkenet.

Det er viktig for meg med et innbydende kjøkken, men gulv og vegger i leligheten går først.

Skrevet

Jeg ville satt av tid og penger til å fornye/forbedre vegger og gulv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan noen velger å rive innebygde skap for å få opp nye på et stramt budsjett skjønner jeg ikke. Ei heller badekar, med mindre det går fra dusjforheng til massasje"spa".

Vil gjerne argumentene fra de som velger de.

Skrevet

Jeg ville malt veggene, hvis det trengs. Lett overflateoppussing lønner seg mest. Får ikke like mye igjen i verdiøkning ift. kostnaden, for annet.

Se forøvrig her

Gjest Nigiria
Skrevet

Tusen takk for alle svar! :) Har hjulpet i avgjørelsen!

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg ville skiftet benkeplate på kjøkkenet, pusset gulvene, og sparklet/malt veggene. Jeg ville absolutt ikke ha fjernet innebygde garderobeskap, for det er jo mye finere enn frittstående skap. Jeg ville heller sett på hvordan jeg kunne gjøre de innebygde skapene finere og mer funksjonelle - skiftet innredning, f.eks. Alt dette vil gjøre til at leiligheten fremstår som mer strøken.

Hvis jeg skulle kjøpt leilighet, ville det vært nok at det var mulighet for å installere vedovn. Jeg tror faktisk at jeg ville foretrukket å gjøre det selv, fremfor å f.eks. kjøpe en leilighet med en ovn som jeg ikke likte helt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...