Mrs. K Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 I forbindelse med en helgesamling var vi 2 som delte et dobbeltrom på et hotell. Vi fikk bare utlevert en nøkkel. Jeg spurte selvfølgelig etter en til nøkkel da vi ikke hadde planer om å gjøre alt ilag selvom vi delte rom, men fikk den beskjed at betjeningen kunne gå med den nøkkelløse av oss opp til rommet og låse oss inn - hvilket de gladeligt gjorde (kanskje de kunne låse inn andre også for de spurte aldrig om navn?). Er det vanlig å bare få en nøkkel (plastkort) til et dobbeltrom? Hilsen Trille
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Jobber selv på hotell og der gir vi alltid ut antall nøkler etter antall personer som bor på rommet, såfremt det ikke er snakk om små barn.
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 Jeg synes også det høres veldig rart ut. Her hvor jeg jobber får alle voksne ett kort hver (men max 4 da det er max antall nøkkelkort systemet vårt klarer å lage merkelig nok. Men så er det svært sjelden at det bor mer enn 4 voksne på samme rom så det har aldri vært noe problem)
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #4 Skrevet 17. august 2005 vi var 3 på et rom på gran canaria i sommer, vi fikk bare 1 nøkkel... :s ganske kjipt av dem, gjerrige på nøkla sine. er de så dyre å produsere nye når folk mister dem, er det grunnen?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #5 Skrevet 17. august 2005 Rart,jeg var i Gøteborg med mine barn på 11 og 15 år i sommer,,der fikk vi hvert vårt nøkkelkort
Arkana Skrevet 17. august 2005 #6 Skrevet 17. august 2005 Vi har nå alltid fått like mange nøkler som vi er gjester.
Edie Skrevet 17. august 2005 #7 Skrevet 17. august 2005 På de fleste hotell har vi alltid fått en nøkkel hver. Unntaket var på Maldivene nå i sommer... Kanskje de skjønte at vi kom til å være sammen hele tiden siden det var bryllupsreise? Men det er da helt normalt å ha mer enn en nøkkel til samme rom?
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #8 Skrevet 17. august 2005 Tja..dette varierer litt. Har bodd masse på hotell (kjæresten reiser en del, og jeg benytter sjansen til hotell-slaberas..), og av og til får vi bare en nøkkel.
Gjest gjesten Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Vi forsøker så sant det lar seg gjøre å bare gi ut en nøkkel pr rom. Dette fordi mange er veldig sløve med å levere de tilbake, eller rote de bort. Når det er sagt har vi døgnåpen resepsjon, så jeg skjønner ikke helt problemet med å henge nøkkelen der når man går, så er den jo alltid der når førstemann som kommer tilbake trenger den..
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #10 Skrevet 17. august 2005 til siste gjest: du jobber i resepsjon? hvorfor himler du med øynene? du snakker nå om ditt hotels gjester! jeg håper ikke du himler med øynene hver gang de har henvendt seg i resepsjonen din? men til det du sa: enn om det er skrekkelig lang kø når gjesten kommer tilbake og vil hente nøkkelen sin? det er ikke alle som er så frekke å brøyte seg fram i køen og si "ja hallo jeg skal bare hente en nøkkel! rom 296 takk"!
lillesky Skrevet 17. august 2005 #11 Skrevet 17. august 2005 Har merket at flere hoteller er blitt "gjerrigere" på hotellnøkler. Jeg skjønner det, for mange prøver å spare der det spares kan. Som regel har vi bare fått en, men har ikke vært noe problem å få en til hver hvis vi trenger det. Men på Gran Canaria fikk vi bare en nøkkel, og det var utrolig kjipt. Vi kunne låne i resepsjonen, men det måtte vi levere tilbake med en gang. Og det var dessuten universalnøkkel, så man kunne gå inn på hvilket som helst rom. Ganske tåpelig. Kanskje man må spørre om det er mulig å få to nøkler når man booker rom? Og hvis ikke, så velger man et annet hotell?
Mrs. K Skrevet 17. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 17. august 2005 (endret) så jeg skjønner ikke helt problemet med å henge nøkkelen der når man går, så er den jo alltid der når førstemann som kommer tilbake trenger den.. Når førstemann så har låst seg inn må han la døren stå åpen og ned igjen i resepsjonen og levere nøkkelen tilbake. Det synes jeg da et et problem. Kanskje man må spørre om det er mulig å få to nøkler når man booker rom? Og hvis ikke, så velger man et annet hotell? Vi spurte jo om eksta nøkkel, og det var det eneste hotellet i byen. Vi har brukt hotellet flere ganger og det er det samme hver gang. Siste gang kom jeg tilbake etter en fuktig natt på byen og måtte låses inn. Min romkammerat hadde lagt seg tidligere og sov. Ingen kontrollerte at jeg faktisk bodde på rommet. Ikke sååå veldig hyggelig å tenke på når man selv har lagt seg først. "Hvem blir lukket inn til meg når jeg ligger og sover?" Nå skal vi snart overnatte på hotellet igjen og jeg vurderer om skal skrive brev til hovedkontoret. Vil det nytte noe? Endret 17. august 2005 av Trille
Gjest gjesten Skrevet 18. august 2005 #13 Skrevet 18. august 2005 til siste gjest: du jobber i resepsjon? hvorfor himler du med øynene? du snakker nå om ditt hotels gjester! jeg håper ikke du himler med øynene hver gang de har henvendt seg i resepsjonen din? men til det du sa: enn om det er skrekkelig lang kø når gjesten kommer tilbake og vil hente nøkkelen sin? det er ikke alle som er så frekke å brøyte seg fram i køen og si "ja hallo jeg skal bare hente en nøkkel! rom 296 takk"! ← Nei, jeg er veldig hyggelig mot alle gjester, så sant de er hyggelige mot meg og mine kolleger. (Og jeg er veldig glad i jobben min og sender ikke kun ut kunstige smil som jeg har opplevd at mange resepsjonister gjør.) Poenget er vel heller at siden de uansett må gå forbi resepsjonen så ser jeg ikke hvorfor man trenger flere nøkler, når døra kun har et nøkkelhull. Og så lang kø er det sjelden, da vi er et lite hotell.
Gjest *Alette* Skrevet 18. august 2005 #14 Skrevet 18. august 2005 Vi skulle bo to stykker på et rom og jeg sjekket inn etter min romkamerat. Jeg spurte om de hadde en ekstra nøkkel og det hadde de ikke, men de laga det med en gang og det var ikke det store problemet. Gikk fort og greit å få laga nye nøkkelkort, så jeg skjønner ikke at dette skal være et stort problem. Hvis det er prisen som er grunnen kan de vel heller ta betalt av dem som mister nøkklene.
Mrs. K Skrevet 18. august 2005 Forfatter #15 Skrevet 18. august 2005 Poenget er vel heller at siden de uansett må gå forbi resepsjonen så ser jeg ikke hvorfor man trenger flere nøkler, når døra kun har et nøkkelhull. Kan du ikke forstå at jeg synes at det er utrygt å kunne få låst inn helt fremmede personer på rommet mitt mitt om natten. Hvordan gjør dere i praksis på hotellet ditt? Min romkammerat går til hotellet og legger seg tidlig. Hun får nøkkelen med seg. Jeg kommer senere hjem og vil ikke vekke henne ved å banke på. Nøkkelen har hun? Hva skjer på hotellet ditt?
Gjest gjest Skrevet 18. august 2005 #16 Skrevet 18. august 2005 Vi har vanlige, gammeldagse nøkler, så det er ikke så lett å bare lage en ny nøkkel, det tar minst et par dager, hos vår leverandør.
Sommerfugl Skrevet 18. august 2005 #17 Skrevet 18. august 2005 Jeg har alltid fått antall nøkler etter antall personer.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #18 Skrevet 18. august 2005 Jeg har stort sett fått èn nøkkel per dobbeltrom.
LilleBille Skrevet 18. august 2005 #19 Skrevet 18. august 2005 Liker ikke legge igjen nøkkelen i respesjonen jeg .. for hvem som helst kan jo få utdelt den nøkkelen. Har aldri hverken måttet si navn eller noe jeg når jeg har skullet hente nøkler sånn. Har også fått nøkler til andre rom enn mitt eget. (Og den som står i resepsjonen har aldri sett meg før)
Pasha Skrevet 19. august 2005 #20 Skrevet 19. august 2005 Vi har vanlige, gammeldagse nøkler, så det er ikke så lett å bare lage en ny nøkkel, det tar minst et par dager, hos vår leverandør. ← Dersom dere har vanlige gammeldagse nøkeler som ikke er systemnøkler så tar det deg ca 1/2 minutt hos en hvilken som helst låsmed, jernvarehandel, og andre steder som filer nøkler. ..så et par dager er vel overdrevent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå