83` Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Kva vert månadslønnen til ein kontaktlærar som arbeider på barneskule i KS-kommune? 4,5 års utdanning..(adjunkt). Og nokon som veit kva mnd.lønnen til adjunkt med opprykk i samme stilling vert? Takk for svar
KatteLatte Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Det finner du her. Riktignok årslønn, så hvis du tenker utbetalt pr. måned må du dele på 12 og trekke fra skatt.
83` Skrevet 15. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2011 Ja, veit allereie årslønn, og den tabellen der er uten kontaktlærartilskuddet.. Lurte berre på kor mykje eg kjem til å gå opp i lønn ved å verte kontaktlærar i forhold til uten.. Ingen lærarar her som kan svare på mnd.lønn som kontaktlærer?
KatteLatte Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Det kommer an på hva kommunen du jobber i tilbyr. Der jeg jobbet tidligere fikk vi 14.000 ekstra i året, i nabokommunen får de 20.000.
~umulia~ Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 12000 i året og 1 time i uka til rådighet (mindre undervisning)
KatteLatte Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 12000 i året og 1 time i uka til rådighet (mindre undervisning) Det synes jeg ikke det er verdt. Dersom du ikke har vært kontaktlærer før så skal du vite at det kan være en kjempetung jobb, og det tar langt over den ene timen i uka du får. Det kommer veldig an på klassen du får og/eller hvor mange de er. Du kan få en klasse på 15 elever hvor tre av dem krever daglig oppfølging med hjemmet, eller du kan få 32 helt greie elever som ikke krever så mye. Hvis jeg skal gi et grovt anslag på hvor mye tid jeg brukte på å være kontaktlærer på u.skolen, vil jeg tippe gjennomsnittlig én time om dagen, pluss 20 timer til konferanser hvert halvår (inkl. forarbeid). Et skoleår har 190 dager, og vil da gi 230 timer til kontaktlærerarbeid. Si du får 15000 kr. ekstra, dette gir en timespris på 65,21 kr. Jeg hadde 17 elever jeg var kontaktlærer for. Er du nyutdannet ville jeg jobbet litt som timelærer for å få erfaring før du tar på deg mer arbeid. Du vil ha nok å gjøre det første året uansett
83` Skrevet 16. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2011 Det varierar nok veldig frå klasse til klasse og stad til stad kor travelt det er å vere klassestyrar kontra faglærar. På skulen der eg jobbar arbeider eg til tider meir enn kontaktlærarane fordi eg er faglærar i alle klasser på skulen (innom 7 klasser i ulike fag). Mykje som skal planleggast, mange elevar som ein skal tilpasse til, og ein skal halde kontroll på kva kvar enkelt elev kan og ikkje kan, og skrive elevomtalar på omlag 100 elevar pr. haust og vår. Dessutan er det ikkje ein einaste fritime i løpet av heile veka.... Til hausten skal eg vere kontaktlærar, og får då kun ei klasse på 14 elevar å konsentrere meg om. Det skal blå såå deilig!! Treng ikkje samarbeide så mykje med vanskelige kollegaar, treng ikkje springe hit og dit heile dagen, og har kun 14 stk å konsentrere meg om. Glèr meg stort! Men lurer litt på kva lønnen vert då Men ligg vel kanskje på rundt 20000 meir i året her i kommunen trur eg. Hadde det berre vert ein stad man kunne sjekke sånt på nett..
KatteLatte Skrevet 16. april 2011 #8 Skrevet 16. april 2011 Kan du ikke bare høre med en av de andre kontaktlærerne eller tillitsvalgt?
Gjest Rampunge Skrevet 16. april 2011 #9 Skrevet 16. april 2011 Forskjellig fra kommune til kommune, men også antall elever. Noen kommuner gir fast kontaktlærerlønn så lenge du er kontaktlærer (til 2 eller 30). Andre kommuner gir deg lønn etter antall, og har en sats pr elev.
83` Skrevet 16. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2011 (endret) KatteLatte; joo.. men så har eg vert sjuk og vekke frå jobb, og eg satt heime og funderte på dette med lønn. Og då tenkte eg kanskje eg fant svaret her, istaden for å sende melding til en kollega liksom.. Men er jo vanskelig å få riktig svar når beløpet varierar sånn frå kommune til kommune, det tenkte jo ikkje eg på... Rampunge; veit at i vår kommune får kontaktlærarane kun ein sats, uavhengig av klassestr. Her vert heller fleire lærarar pr. klasse viss elevtalet er stort. Men kun ein kontaktlærar og ein kontaktlærarsum.. Tippar det ligg på eit par tusen meir i mnd. som kontaktlærar kontra å ikkje vere.. Ëit passe beløp synest eg Endret 16. april 2011 av 83`
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå