taliba Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Hei, jeg har eksamen i exphil 10.mai. Er det noen som vet av noen filmer om filosofihistorie, eventuelt om Aristoteles og Platon? Dette er tenkerne jeg har på pensum: Platon Aristoteles Descartes Hume Kant Heisenberg Gould De Beauvoir Kanskje noen vet om en bra dokumentar om f.eks. opplysningstenkerne i denne listen?
Transmission Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Boka Notes from the underground inspirerte Nietzsche. Den fins i en filmversjon. Varianter av hovedpersonen går igjen i andre filmer, bl.a Taxi Driver.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Hva med å lese pensum istedet for å se film? 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Hva med å lese pensum istedet for å se film? Du har misset fullstendig. Det finnes mange ulike måter å lære på. Folk er forskjellige - og noen lærer aller best ved å, i tillegg til å lese pensum, også se og høre pensum - disse menneskene er visuelle! De liker best å få kunskapen inn visuelt.
taliba Skrevet 26. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2011 Takk for svar! Sofies verden er jo en kjempegod ide! Har lest alt pensum.. så hva med å ikke være så eplekjekk;)
Gjest Nadezhda Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 (endret) Vet du hva det koster på apotek? Etter å ha lest i det forumet er jeg overbevist og må teste dette Fight club viser noe av Kierkegaards tenkning på en fin måte. Edit: Unnskyld, ser du ikke har han på pensum Endret 29. april 2011 av Nadezhda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå