AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Hei, jeg er en kvinne som har fått flere og flere småplager med huden min i løpet av årene. I tenårene var jeg naturligvis litt kvisete nå og da, ellers hadde jeg ingen problemer. Da jeg var 18 begynte jeg på p-piller (Yasmin). Jeg har aldri hatt så fin hud som akkurat da, til tross for at jeg slet med infeksjoner og betennelser i kroppen pga. muggsopp. Jeg trente også en del den sommeren jeg hadde penest hud. Deretter flyttet jeg til Oslo og byttet pillemerke til Mercilon. Rundt denne tiden merket jeg også at jeg sluttet å få farge i ansiktet om sommeren og huden ble mer rosarød - tidligere har jeg alltid sett på meg selv som en med rimelig utypisk pigment til å være norsk, med gultoner mot oliven. Etter hvert kom kløe og små kvisete stik/blemmer på brystet, kløe på halsen, langs hårfestet og i ansiktet, samt mørkere ringer rundt øynene. Nå har jeg sluttet på p-piller for noen måneder siden og jeg har fått litt fetere t-sone, men ellers er plagene med kløe, rødhet, blekhet osv. vedvarende. Jeg har også trent mer i perioder uten forandringer i huden. Har jeg en allergi eller har jeg utviklet sensitiv hud? Har det noe med p-pillehormonene å gjøre? Jeg synes det er helt umulig å skulle finne ut av hva jeg eventuelt er allergisk mot, det virker som en jungel av faktorer å ta med i beregningen. Hvordan går jeg fram? Det som har endret seg i takt med huden er som jeg kan huske at jeg bikket 20-årene (er 23 nå), flyttet til byen, jobbet en stund på kaffebar hvor det var litt merkelig luft, sluttet å trene like mye og byttet p-pillemerke. Kanskje hudpleiere eller folk med det samme problemet som meg kan være til hjelp? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 (Trådstarter) Kan legge til at jeg passer på å bruke milde hudpleieprodukter for sensitiv hud for å unngå flest mulig dumme ingredienser. Sminken bytter jeg ut jevnlig, vanen med mildere produkter både i sminke og hudpleie har vel snarere blitt bedre med årene, samtidig som huden har blitt verre.
muffin26 Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Hvis yasmin passer deg bedre hvorfor bytter du ikke tilbake til yasmin da? P piller kan forandre hudtypen drastisk ja,men det betyr ikke at huden ikke kan forandre seg med alderen.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Hvis yasmin passer deg bedre hvorfor bytter du ikke tilbake til yasmin da? P piller kan forandre hudtypen drastisk ja,men det betyr ikke at huden ikke kan forandre seg med alderen. (TS) Jeg ønsker ikke å gå på p-piller. Er litt skeptisk til at kunstig tilførsel av hormoner er veien å gå, de har betydd mye negativt for resten av helsa mi. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå