AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Jeg har et møbel liggende ut på Finn.no til 2000 kr. I går fikk jeg et bud på 1500, og siden jeg ikke hadde fått noen andre henvendelser så da jeg ok til det, og at han kunne hente møbelet i dag. Når jeg våknet i dag hadde jeg selvfølgelig fått et bud på 2000 kr. Er det fryktelig slemt av meg å si til person nr 1 at jeg har fått et høyere bud, og jeg heller vil selge til de? Jeg sliter skikkelig med økonomien, så 500 kr er ekstremt mye for meg
KaDust Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Går nok bra om du sier du har fått et høyere bud.
cardigan Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Bare til å selge til høystbydende. Det hadde jeg gjort
Gjest Tjoms Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Ring han og si at noen nettopp har gitt deg bud på 2000 kr, og si at du kan være villig til å møtes på midten og gi han en pris på 1750?
Gjest Spinell Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Nei, det kan du ikke gjøre. Du har jo inngått en avtale med nr 1. Synd for deg, men gjort er gjort. 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Uff, får dårlig samvittighet for å bryte avtalen med person nr 1. Men samtidig så trenger jeg pengene Sa i fra til person nr 1 at jeg hadde fått et høyere bud, og om han var interessert å kjøpe møbelet for litt mer. Men det var han ikke, og sa at jeg måtte selv bestemme hva jeg ville gjøre.
Gjest Spinell Skrevet 15. april 2011 #7 Skrevet 15. april 2011 Siden nr 1 sa du selv måtte bestemme, var du egentlig heldig. Han kunne, med loven i hånd, krevd å få kjøpe gjenstanden fra deg til avtalt pris. Nå har han gitt deg mulighet til å fravike avtalen og selge til nr 2. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #8 Skrevet 15. april 2011 Nå er jeg ikke så bevandret på finn.no når det gjelder personlig salg, men det er kanskje verdt å tenke på om brukere har mulighet for å vurdere andre brukere? Da ville jeg nok tenkt på mitt gode rykte over 500 kr. ekstra i kassa.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #10 Skrevet 15. april 2011 Vær ærlig med nummer 1, si at du har fått et høyere bud og virkelig trenger pengene. Det hadde jeg gjort :-) 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #11 Skrevet 15. april 2011 TS her. Samvittigheten (og loven?) vant. Person nr 1 får møbelet, hehe. Takk for innspill! Visste egentlig at det var dårlig gjort å bryte avtalen, så håpet at alle her skulle si at jeg ikke gjorde noe galt, så jeg skulle slippe unna 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #12 Skrevet 15. april 2011 TS her. Samvittigheten (og loven?) vant. Person nr 1 får møbelet, hehe. Så bra! 1
chui Skrevet 15. april 2011 #13 Skrevet 15. april 2011 Hehe. Jeg ville solgt til høystbydende. Men det er meg
fink Skrevet 15. april 2011 #14 Skrevet 15. april 2011 Jeg handler en del via finn, og blir alltid veldig glad når jeg gjør en god handel. Jeg hadde blitt både sint og lei meg om selger skulle ringt i etterkant å sagt at jeg ikke fikk varen likevel, når vi allerede hadde inngått en avtale. Jeg synes med andre ord du gjorde det rette Neste gang kan du kanskje vente litt dersom kjøper ikke byr prisen du ønsker deg, og se om bedre tilbud dukker opp? Eventuelt kan du skrive i annonsen at gjenstanden selges til høystbydende. Mange som gjør det
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #15 Skrevet 15. april 2011 Jeg har mange ganger sagt ja til en person, også har jeg fått høyere bud, så har jeg informert nr 1 om det,og enten får de by høyere, ellers selger jeg til høystbudene. mange har gjort slikt ovenfor meg også. syns det er greit egentlig (Så lenge man informerer om høyere bud)
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #16 Skrevet 15. april 2011 Jeg har et møbel liggende ut på Finn.no til 2000 kr. I går fikk jeg et bud på 1500, og siden jeg ikke hadde fått noen andre henvendelser så da jeg ok til det, og at han kunne hente møbelet i dag. Når jeg våknet i dag hadde jeg selvfølgelig fått et bud på 2000 kr. Er det fryktelig slemt av meg å si til person nr 1 at jeg har fått et høyere bud, og jeg heller vil selge til de? Jeg sliter skikkelig med økonomien, så 500 kr er ekstremt mye for meg En ting har jeg lært mine barn fra de var små: en avtale er en avtale.
bukett Skrevet 15. april 2011 #17 Skrevet 15. april 2011 (endret) I slike tilfeller, pleier jeg å si i fra til de som byr at "hvis ingen andre har bydd høyere innen dato, kl.___, har vi en avtale". Om jeg hadde lovet en avtale, ville jeg ikke ha gått tilbake på mitt ord. En avtale er en avtale. Edit: ser nå at TS har bestemt seg, så da var jeg for sent ute. Endret 15. april 2011 av bukett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå