Gå til innhold

Forsinket/tapt bagasje etter flyreise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnet mitt har reist på påskeferie, og da vi ankom flyplassen i byen vi skal feriere i, dukket ikke kofferten vår opp. Jeg gav raskt beskjed til Norwegians skrankepersonell, og fikk utfylt en bagasjerapport. Fikk beskjed om at de skulle kontakte meg om/når de finner bagasjen vår, men har enda ikke hørt noe (vi ankom i 19-tiden i går, 14. april).

Vi har altså hverken toalettsaker, klær eller medisiner (blant mye annet...), og jeg lurer på om vi nå har rett til å få dekket utgiftene for toalettsaker og nødvendige klesskift? De ansatte i Norwegian på flyplassen her er ikke særlig behjelpelige.

Og ja, jeg vet at det var fryktelig dumt å sende medisinen i kofferten, men jeg visste ikke før i går kveld at man blir rådet til å oppbevare den i håndbagasjen. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja, jeg vet at det var fryktelig dumt å sende medisinen i kofferten, men jeg visste ikke før i går kveld at man blir rådet til å oppbevare den i håndbagasjen. :tristbla:

Det er jo lov å tenke selv da... Bagasje blir borte eller forsinket ganske ofte!

Uansett: Det enkleste, særlig om Norwegianfolkene er vrange, er å forholde seg til reiseforsikringen deres. Man kan da kjøpe inn nødvendige artikler for en viss sum (noen tusenlapper) når bagasjen er forsinket over en viss lengde (8 timer?). Sjekk vilkårene hos din forsikring (som jeg regner med du har?). Spar på kvitteringene, så får du refusjon i etterkant.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Norwegians skrevne reisevilkår, det finner du her:

Norwegian vilkår

Er det ikke spesifisert noe tapsansvar, så må du prøve reiseforsikringen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov å tenke selv da... Bagasje blir borte eller forsinket ganske ofte!

Uansett: Det enkleste, særlig om Norwegianfolkene er vrange, er å forholde seg til reiseforsikringen deres. Man kan da kjøpe inn nødvendige artikler for en viss sum (noen tusenlapper) når bagasjen er forsinket over en viss lengde (8 timer?). Sjekk vilkårene hos din forsikring (som jeg regner med du har?). Spar på kvitteringene, så får du refusjon i etterkant.

Tja, nå reiser jeg ganske mye og ofte, og jeg har bare opplevd dette en gang i utlandet. Alt har for øvrig ordnet seg.

AnonymBruker
Skrevet

Dere vil få beskjed eller få levert bagasjen når den kommer frem til riktig sted. Noen selskaper sier at kunden kan kjøpe ting og levere kvitteringen tilbake og få pengene refundert, men jeg vet ikke om dette gjelder lille amatør Norwegian eller bare de større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...