AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Jeg og barnet mitt har reist på påskeferie, og da vi ankom flyplassen i byen vi skal feriere i, dukket ikke kofferten vår opp. Jeg gav raskt beskjed til Norwegians skrankepersonell, og fikk utfylt en bagasjerapport. Fikk beskjed om at de skulle kontakte meg om/når de finner bagasjen vår, men har enda ikke hørt noe (vi ankom i 19-tiden i går, 14. april). Vi har altså hverken toalettsaker, klær eller medisiner (blant mye annet...), og jeg lurer på om vi nå har rett til å få dekket utgiftene for toalettsaker og nødvendige klesskift? De ansatte i Norwegian på flyplassen her er ikke særlig behjelpelige. Og ja, jeg vet at det var fryktelig dumt å sende medisinen i kofferten, men jeg visste ikke før i går kveld at man blir rådet til å oppbevare den i håndbagasjen.
Glitnir Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Og ja, jeg vet at det var fryktelig dumt å sende medisinen i kofferten, men jeg visste ikke før i går kveld at man blir rådet til å oppbevare den i håndbagasjen. Det er jo lov å tenke selv da... Bagasje blir borte eller forsinket ganske ofte! Uansett: Det enkleste, særlig om Norwegianfolkene er vrange, er å forholde seg til reiseforsikringen deres. Man kan da kjøpe inn nødvendige artikler for en viss sum (noen tusenlapper) når bagasjen er forsinket over en viss lengde (8 timer?). Sjekk vilkårene hos din forsikring (som jeg regner med du har?). Spar på kvitteringene, så får du refusjon i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Sjekk Norwegians skrevne reisevilkår, det finner du her: Norwegian vilkår Er det ikke spesifisert noe tapsansvar, så må du prøve reiseforsikringen.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Det er jo lov å tenke selv da... Bagasje blir borte eller forsinket ganske ofte! Uansett: Det enkleste, særlig om Norwegianfolkene er vrange, er å forholde seg til reiseforsikringen deres. Man kan da kjøpe inn nødvendige artikler for en viss sum (noen tusenlapper) når bagasjen er forsinket over en viss lengde (8 timer?). Sjekk vilkårene hos din forsikring (som jeg regner med du har?). Spar på kvitteringene, så får du refusjon i etterkant. Tja, nå reiser jeg ganske mye og ofte, og jeg har bare opplevd dette en gang i utlandet. Alt har for øvrig ordnet seg.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Dere vil få beskjed eller få levert bagasjen når den kommer frem til riktig sted. Noen selskaper sier at kunden kan kjøpe ting og levere kvitteringen tilbake og få pengene refundert, men jeg vet ikke om dette gjelder lille amatør Norwegian eller bare de større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå