Gå til innhold

Hunden skjelver så mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en dalmatiner jente på 2 år som skjelver noe helt utrolig til tider.. Hun kan også finne på å hakke tenner av og til.. Jeg vet ikke om hun gjør det for å få oppmerksomhet eller om hun fryser. Av og til så fryser hun nok, men det er flere ganger det er helt umulig at hun fryser. Det kan være 30 grader i et rom og hun skjelver enda! Er det noen som vet hva grunnen til denne skjelvingen kan være? Hun kan nemlig ligge og se en helt annen vei enn meg eller med øynene igjen og skjelve..

Det er en omplasseringshund og jeg vet at hun ikke hadde det noe godt hos oppdretter. Likevel så virker hun stortsett fornøyd, bare litt mer forsiktig enn andre hunder. Nysgjerrigheten er egentlig på topp og hun hilser gjerne på de fleste. Bjeffer så og si aldri(så sjeldent at vi faktisk skvetter og lurer på hva som skjedde når hun bjeffer), knurrer også sjeldent. Knurrer hun er det tydlig at hun føler seg trua eller ikke er fornøyd med situasjonen.

Jeg aner ikke hva denne skjelvingen kan komme av og blir ganske fortivila for vil jo at hun skal være fornøyd og ha det bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt henne med til dyrlegen en tur, det kan jo være noe muskulært eller en eller annen form for anfall hun får. Høres ikke greit ut hverken for hund eller eier.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Høres ut som hun er nervøs/oppspilt. Men det er jo gjerne litt typisk for dalmatinere også. Alikevel lurt å sjekke hennes hos vetrinær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet en hundehvisker, men også veterinær, vet ikke forstadiet til eplepsi, men greit å få det sjekket. Hun kan reagere på ting dere ikke legger merke til, småting og har du muligheten ville jeg prøvd å få sjekket mer om hennes fortid. Ellers tenderer jeg til at du har lett for å gi kos og trøste og at hun skjelver for å oppnå oppmerksomhet. Men jeg vet ikke hva man gjør hvis det er tilfelle.

Skrevet

Stopper denne skjelvingen når du koser med henne da? Hvis ikke ville jeg kanskje tenkt at det er noe fysisk. Stoffskifteproblemer kan også gi sånne symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...