AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Gått å tenkt på denne drømmen i hele dag uten å finne ut hva den kan bety. Ser en bestefar går på tur med to barnebarn (gutter) på en kai. Det er rusket vær, sjøen urolig og det er litt mørkt til å være på dagen. Med ett ramler den ene gutten i havet. Bestefaren rekker ikke å registrere hva som skjer og er heller ikke i fysisk i stand til å gjøre noe. Jeg som står på avstand ser dette og blir kjempestresset og løper frem og tilbake uten å vite hva jeg skal gjøre. Visste at pappa var hjemme men det ble for langt å løpe. Skulle jeg hoppe etter? Vannet var iskaldt og det var langt ned, skulle jeg ta trappen, fortsatt langt ned etc. Det neste som skjer er at noen legger en varm og omsorgsfull arm på skulderen min og forteller meg at det ikke var noe vi kunne gjøre. Jeg ser ned i vannet og gutten ligger med hodet ned og flyter. Han hadde en knall hvit genser/lue, noe jeg husket godt. Havet var nå helt rolig, vinden var "borte" og det ble mye lysere på himmelen. Jeg er den eneste som feller noen tårer, mens de andre er mer rolige og "innenforstått" med saken. Ser forresten ikke så mye til de andre heller. Hva kan det bety, sånn generelt? Noen som vil hjelpe meg å tolke? La som sagt godt merke til at gutten bar et hvitt plagg som nesten lyste mot meg. Og hvitt står jo for fred, renhet, godhet etc =)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Det kan bety mye rart, og den viktigste tolkningen er alltid den du gjør selv. Kan anbefale boken "Drømmer og drømmetydning - lær deg å tolke dine egne drømmer" av Sara Tobiassen
Gjest Eugene Onegin Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Drømmer betyr ingenting det er bare drømmer.
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #5 Skrevet 16. april 2011 Havet representerer følelsene dine. Slik jeg tolker drømmen din, så har kanskje din maskuline side hatt uoppgjorte følelser du ikke har klart å få frem til overflaten (guttebarnet, dårlig vær på havet, kaldt vann), som nå kom til overflaten/ble bearbeidet (været ble fint, vannet rolig, vannet varmt). Så jeg tror du bearbeidet følelser i drømmen din (selv om du kanskje ikke selv vet hva de var) 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #6 Skrevet 16. april 2011 Havet representerer følelsene dine. Slik jeg tolker drømmen din, så har kanskje din maskuline side hatt uoppgjorte følelser du ikke har klart å få frem til overflaten (guttebarnet, dårlig vær på havet, kaldt vann), som nå kom til overflaten/ble bearbeidet (været ble fint, vannet rolig, vannet varmt). Så jeg tror du bearbeidet følelser i drømmen din (selv om du kanskje ikke selv vet hva de var) Ja det høres jo litt fornuftig ut =). Jeg tenker ofte når jeg drømmer slike tydelige "filmsnutter" at drømmen prøver å fortelle meg noe som jeg kan lære av f.eks. Men glemmer at vi hovedsaklig drømmer for å bearbeide ting vi opplever i vårt våkne liv. Men er enig med deg lengre opp som mener den beste tolkningen gjør man selv =). Men av og til kan det være lettere for andre å se ting utenfra, spesielt når jeg ikke har en eneste ide selv hva den kan bety.
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #7 Skrevet 16. april 2011 Ja det høres jo litt fornuftig ut =). Jeg tenker ofte når jeg drømmer slike tydelige "filmsnutter" at drømmen prøver å fortelle meg noe som jeg kan lære av f.eks. Men glemmer at vi hovedsaklig drømmer for å bearbeide ting vi opplever i vårt våkne liv. Men er enig med deg lengre opp som mener den beste tolkningen gjør man selv =). Men av og til kan det være lettere for andre å se ting utenfra, spesielt når jeg ikke har en eneste ide selv hva den kan bety. Jeg drømte helt syke ting for et par år siden som aldri ville stoppe, og det var helt håpløst for meg å forstå hvorfor jeg drømte det. Fikk behov for å lære med å tyde drømmene, og alt jeg drømmer gir nå mening. Opplever både at drømmene er en måte å bearbeide følelser på, men også at det kan være en forvarsel på noe som kan skje. Drømmer er dog aldri bokstavlige, heldigvis
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #8 Skrevet 16. april 2011 Jeg drømte helt syke ting for et par år siden som aldri ville stoppe, og det var helt håpløst for meg å forstå hvorfor jeg drømte det. Fikk behov for å lære med å tyde drømmene, og alt jeg drømmer gir nå mening. Opplever både at drømmene er en måte å bearbeide følelser på, men også at det kan være en forvarsel på noe som kan skje. Drømmer er dog aldri bokstavlige, heldigvis Ja og godt er det =). Stresset en del med det før at jeg trodde det jeg drømte kom til å skje eller at noe alvorlig galt kom til å skje, men det skjedde heldigvis ikke. Så det slapper jeg av med. Det å tyde drømmer kan være spennende også. Hadde en periode med urolig drømmer/mareritt over en lengere periode, helt til jeg tok tak i et problem jeg hadde og drømmene forsvant på dagen! Dette har skjedd 2 ganger, at drømmene har hjulpet meg, så det er spennende TS
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #9 Skrevet 16. april 2011 Ja og godt er det =). Stresset en del med det før at jeg trodde det jeg drømte kom til å skje eller at noe alvorlig galt kom til å skje, men det skjedde heldigvis ikke. Så det slapper jeg av med. Det å tyde drømmer kan være spennende også. Hadde en periode med urolig drømmer/mareritt over en lengere periode, helt til jeg tok tak i et problem jeg hadde og drømmene forsvant på dagen! Dette har skjedd 2 ganger, at drømmene har hjulpet meg, så det er spennende TS Fantastisk! Skal aldri undervurdere hva drømmene våre prøver å si oss 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #10 Skrevet 17. april 2011 Fantastisk! Skal aldri undervurdere hva drømmene våre prøver å si oss Sant! Spennende å vite at det må være noe mer. Gir livet liksom mer mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå