Gjest Mynona83 Skrevet 14. april 2011 #1 Del Skrevet 14. april 2011 Vet ikke om det blir riktig forum.. det er jo hud, så det blir vel det. Jeg har de siste par ukene fått veldig skrukkete hud på fingertuppene. Det ser ut som når man har badet lenge, men jeg har det uten å ha vært i vann, og jeg har det hele dagen. Tenkte først at kanskje jeg var dehydrert, så har prøvd å drikke masse vann, men uten hell. Smører meg mye med håndkrem, også uten hell Har googlet, uten å finne svar. Noen som har noen ide? Forslag? Erfaringer? Jeg har ingen kjente sykdommer, og bruker ikke medisiner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 14. april 2011 #2 Del Skrevet 14. april 2011 Dytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 14. april 2011 #3 Del Skrevet 14. april 2011 Få sjekka tyroksinnivået ditt, og om du har candida. Det var det vettuge jeg fant etter litt googling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #4 Del Skrevet 14. april 2011 Åh dette sliter jeg også med! Det startet etter jul engang. Men alle probleme mine startet igrunn i høst/sensommeren. Dvs: Jeg er stadig tørst, og drikker derav mye vann. Noe som fører til at jeg må på do og tisse til stadighet. Det verste er riktignok mageproblemene. Diaré, oppblåsthet hver eneste dag, forstoppelse, masse luft i magen som kan gjøre skikkelig vondt, masse promping hver eneste dag osv. Jeg har vært hos legen flere ganger, tatt uttallige prøver på f.eks mangler, matallergier, diabetes osv. men alle prøvene er normale. Ganske mystisk igrunn, og også utrolig plagsomt å ha det slik. Jeg aner heller ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det. Jeg får sånn skrukkehud på fingrene hver eneste dag og de føles knusktørre. Det hjelper ikke uansett hvor mye jeg smører meg inn med all verdens feteste hudkrem. Og jeg skal love at jeg smører meg inn på hende mange ganger pr dag! Har du noen av de andre plagene jeg har, eller kun skrukkefingrer? Jeg tenker selv at det kanskje er dehydrering i og med at jeg er så tørst hele tiden og også ofte har diaré. Hmm når jeg tenker meg om er jo det mulig at siden jeg har vært plaget med diaré siden i høst så kan jeg jo ha blitt veldig dehydrert iløpet av den perioden...og at det nå begynner å vises også utenpå kroppen... Men på den annen side kan jeg ikke skjønne at jeg skal være så dehydrert heller, for jeg drikker jo masse vann hver dag (men igjen, jeg drikker jo så mye fordi jeg er så tørst..vanskelig dette.) Huff, ble rotete dette, men jeg vet hvertfall ossen du har det med fingrene, og føler med deg. Jeg kjøpte resorb på apoteket, som er noe man skal tilsette et glass vann når man er dehydrert. Fikk jo aldri testa ut om dette funket, for bringebærsmaken var så sinnsykt søt at jeg fikk brekninger etter kun noen få super. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 14. april 2011 #5 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg har også merket at jeg har vært veldig tørst siden juletider. Våkner på natta og føler meg helt ørken. Og er skikkelig tørr i munnen... Har alltid en flaske vann i veska, og har en flaske vann ved sengen, for jeg vet at jeg våkner og er tørst. Har ikke andre mageproblemer enn at jeg er oppblåst har har gått fra luktfrie promper til dødlig-gass promper... Har egentlig ikke sett disse tingen i sammenheng, så jeg har tenkt at det er jo ikke noe vits å gå til lenge fordi jeg har skrukkete fingertupper.. Jeg er jo ikke syk... Får prøve å drikke enda litt mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 14. april 2011 #6 Del Skrevet 14. april 2011 Skrukkete fingertupper kommer ikke av dehydrering. Når vi får rosinfingre etter bad skyldes det at oljen i huden "forsvinner" midlertidig og at vann kommer inn under huden og får den til å svelle litt. Men fordi noe av huden "sitter bedre fast" på noen deler av fingertuppene, får vi disse rynkene. Fritt oversatt fra en nettside jeg fant på engelsk. Fordi rynkene oppstår pga endringer i bindevevet, kan det jo være tegn på en bindevevssykdom eller fx Raynauds syndrom (blir fingrene dine hvite/lilla/røde/alltid kalde etc). Alt fritt oversatt fra diverse engelske nettsteder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 14. april 2011 #7 Del Skrevet 14. april 2011 Iiik... Det hørtes skummelt ut!! Alltid kald på fingrene, og de er litt rødaktige... Kanskje man skulle tatt en tur til doktorn...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 16. april 2011 #8 Del Skrevet 16. april 2011 Mine fingertupper er faktisk nesten normale i dag. Jeg har drukket masse vann de siste dagene, ellers ikke noe som jeg ikke pleier, så jeg heller til å tro at dehydrering kan ha noe med dette å gjøre. (eller jo, jeg har spist en god del sukker også, men vil ikke tro at sukker har en heldig virkning på kroppen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #9 Del Skrevet 11. desember 2013 Hei - fant noen av dere ut hva dette var? Har noen av de samme symptomene men legene har ikke funnet noe enda. Anonymous poster hash: dbec7...63b Anonymous poster hash: dbec7...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå