AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Jeg jobber i en bedrift jeg har litt lite til overs for nå føler jeg. De prøver å dytte alt over på oss som jobber i butikkene; feks om det ikke går så bra som forventet har det hvertfall ikke noe med dem å gjøre! Det er ting jeg har fortalt dem flere ganger at vi må gjøre noe med (både "topp"ledelse og nestledelse). men det er ikke før de kommer å ser det jeg sier selv (3-6 mnd etter) at de innser at vi må gjøre noe...da er det helt "krise" og det oppfører seg som om jeg aldri har nevnt noe om det som kan gjøres noe med- de får meg rett og slett til å føle at det er min skyld (tingene er btw ikke noe jeg kunne gjort noe med uten dems hjelp).. De kan også finne på å anklage oss for at vi ikke gir god nok service etc. (vi får tilbakemeldinger fra blide kunder titt og ofte!)i litt dårlige tider feks/som ikke trenger å ha noe med oss å gjøre! sier ikke at vi har den beste servicen av alle i verden, men servicen går ikke ut over butikken på den måten..og er ikke grunnen til dårlige tider! MEN dette (anklagene) sier de ikke til oss/meg- fått høre det av andre jeg har god kontakt med!De snakker heller bak ryggen til folk, og klarer ikke å si ting rett til personen(e) det angår. De sprer det heller rundt og gjør saker større enn de egentlig er- og man får ikke diskutert eller sagt noe! og i tillegg, om de snakker med deg- så later de som alt er bra og skryter..de kan si du er kjempe flink en dag, for så å gå til noen andre å klage på noe..er ikke dette utrolig barnslig?? her snakker vi godt voksne folk. men jeg har også fått mye skryt fra de jeg jobber nærmest med, og de tror jeg faktisk mener det- heldigvis! dritt lei av dette..føler de alltid prøver å finne en synder når ting ikke er perfekte- og det blir oss i butikkene..jeg tar ting veldig innover meg, og blir ganske lei meg faktisk!Er glad i jobben min ellers, og mine fantastiske ansatte! Noen som har noen forslag til hva som kan gjøres??? Har ikke lyst til å lage store saken, men orker ikke være her så lenge om det fortsetter sånn!!
Annikken Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Ledere/ mellomledere i butikk er typisk ikke de med mest ledelsesutdanning/ erfaring, så her er det dessverre mye "rart" ute og går. Man starter gjerne karrieren sin her, istedenfor å avslutte den, og mange potensielle nye ledere gjør nok en del feil i sine første jobber. Du kan egentlig bare oppfordre til å ha rutiner på "hvordan går det med oss". Om dere har faste møter, kan du jo foreslå at dere tar referat fra møtene og skriver handlingsplan for hva som skal skje framover. Slik er det lettere at både ledelse og ansatte sammen er enige om status quo ("går det bra?") og hva som skal skje ("dette må vi bli bedre på"). Dermed kan ikke noen komme i etterkant med en annen oppfatning av virkeligheten. Dessverre er nok kjennetegnene på en umoden ledelse at de lett plasserer skylda der det er enklest å plassere den når det går dårlig ("disse håpløse ansatte, altså!") men det er jo ledelsens ansvar å motivere og stole på sine ansatte. Den ansatte som ikke opplever tillit, vil aldri være med på å bidra til fellesansvaret.
Transmission Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Noen som har noen forslag til hva som kan gjøres??? Har ikke lyst til å lage store saken, men orker ikke være her så lenge om det fortsetter sånn!! Sabotere og ødelegge alt du kan. Bedrifter med dårlige mellomledere, hvor peter-prinsippet er veldig utviklet, fortjener å gå til helvete. Fortell kundene om konkurrenten din, og spill psp i arbeidstiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå