Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har nettopp oppdaget at samboeren min har fått tvunget lønnstrekk for å ikke ha betalt kommunale avgifter. Dessuten har det vært noen andre greier så han har fått enda en tvungen lønnstrekk. Dette er ting jeg har funnet ut av helt på egenhånd, uten at han har sagt noe... Jeg lurer på hva jeg skal gjøre, jeg synes dette er rimelig alvorlige greier. Og hva er problemet med å fortelle om det, da kan vi iallfall finne ut av det sammen... istedenfor å gå bak ryggen min å gjemme brevene sine... hoff, jeg blir helt matt jeg. Vi har ikke felles økonomi, og det dreier seg ikke om voldsomme summer, men jeg regner med at mange bekker små blir en stor å. og ettersom han ikke forteller meg noe vet jeg jo ikke omfanget. jeg har funnet ut av tre saker på to dager, hvor mye kan det være da?? Noen som har opplevd det samme, og har tips for min situasjon.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre han?

AnonymBruker
Skrevet

Luring. Det er vel klart jeg har spurt. Men han kommer bare med unnskyldninger, og sier at det ikke er noe problemer...

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier han er grunnen til at han ikke har betalt regningene?

AnonymBruker
Skrevet

Den ene hadde han glemt. Den andre sitter vistnok bankdama og skal ordne opp i (men det har vært oppe og blitt besluttet å trekkes i lønn). Så igrunnen vrir han seg bare unna alle spørsmål.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes du skal fortelle han følgende:

Jeg hører at du sier at dette er småtterier og ingenting å tenke mer på. Slik føler ikke jeg det, da usikkerhet rundt økonomi, samt at ting gjemmes unna, er et tillitsbrudd. I et forhold bør det være åpenhet rundt økonomi, selv om man ikke har fellesøkonomi. Dette synes jeg du skal tenke litt gjennom og så kan vi jo snakkes om noen dager.

På denne måten gir du han en sjanse til å tenke gjennom ting i ro og mak.

Og sånn i tilfelle du ikke er klar over det: når noe går til lønnstrekk er det ingen "bankdame som skal ordne opp" involvert. Når noe er glemt betalt slik at det går til lønnstrekk da har man i lenger tid latt være å åpne vinduskonvolutter. Har man først begynt å putte disse uåpnet i en skuff så kan jeg nesten garantere at de har fått følge av flere lignende. Her er det bare å påregne at flere lignende saker står for tur. Lønnstrekk betyr også et sabla påslag i gebyr og renter slik at et ubetydelig krav blir en ren formue som betales ned med smulene som blir igjen etter at gebyr og renter er trukket. Hvis/når samboeren din er klar for å legge kortene på bordet er dette noe som kan forklares på en rolig måte.

AnonymBruker
Skrevet

Du har veø helt rett... Jeg må nok prøve å tøffe meg opp og ta opp dette på en ordentlig måte gitt...! Før idag ble han bare sint på meg for at jeg fant ut av det, men det bli jo på en måte hans måte å komme seg unna på igjen, og la det gå ut over meg fordi " det er min feil at jeg fant det ut"

AnonymBruker
Skrevet

Har kreditorer sendt utleggstrekk på hans lønn, kan det like gjerne være at de tar utleggsforretning, dvs pant i hans eiendeler som konti, bil, his, motorsykkel osv. Da får han en heftelse-, er "svartelistet", og bankene vil ikke låne ham penger mer.

Noe å tenke på.

• Liker 1
Skrevet

Og når det går så langt som til trekk i lønn så har det kommet mange, mange brev før dette. At han ikke har reagert på dette før tvunget trekk er ikke et godt tegn overhodet.

Og så kommunale avgifter da... En fillesum på 2500 i kvartalet

Så enten åpner han ikke post, eller så blir han helt handlingslammet når han ser regninger. Uansett hvilken så er det dårlige omen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...