Gå til innhold

hoppe over....hjelp?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei alle dere her inne!

jeg skal utsette min menstrasjon fordi jeg ikke ønsker å ha det på selveste nasjonaldagen! da er problemet mitt at jeg aldri har gjort det før, men jeg bruker yasmin p piller og leste at dersom jeg bare fortsetter å ta de gule tablettene og ikke ta de hvite så utsetter det det hele! helt til jeg stopper å ta de gule og begynne rpå de hvite! det stemmer nok iogmed at det står der, men det jeg lurer på er om jeg kan i bunn og grunn hoppe over en måneds mens? om det er farlig? hva lønner seg? og jeg har også hørt at man får mellom blødninger, hva er da vitsen med utsettelse? noen gode ideer og erfaringer? del dem gjerne med meg!....

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Jeg bruker også yasmin, og det stemmer at dersom du fortsetter på de gule, så kan du utsette mensen. icon_smile.gif

Jeg gjør det en gang i blant, men ikke oftere enn nødvendig.

Det lengste jeg har utsett mensen er en uke. Har aldri opplevd mellomblødninger, og det fungerer aldeles utmerket for min del icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er en ting jeg ikke skjønner her, jeg bruker selv yasmin men alle pillene har jo samme farge/hormoninnhold. Med yasmin er det bare å begynne rett på neste brett uten den pillefrie uka.

Har selv hoppet over mens med trionetta tidligere, jeg fikk ingen mellomblødninger eller noa annet slags ubehag.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kanskje det har noe med at du har 20 piller mens vi har 28 ! vi har hvite under nestrasjonsdagene!

men er det mulig å utsette mensen en hel uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert 2 typer yasmin.

En med 21 dager, og en med 28.

Jeg bruker også 21.

Bruker du 28, så begynner du på neste brett når du egentlig skal begynne på de 7 siste.

Det går i alle fall fint å utsette en uke for min del icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmm, merkelig. Overalt hvor jeg ser finnes det kun pakninger med 21 brett. Det er det som er litt rart. Syntes nemlig "oppskrifta" for å utsette mens hørtes ut som for trionetta. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...