AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Litt usikker på hvor jeg ska plassere innlegget,men i bunn og grunn er det jo egentlig økonomi det handler om så prøver å poste det her: Tok kontakt med ett legesenter gjennom e mail som tilbyr tidlig ultralyd å spurte hvor tid hun hadde ledig time. Første dagen hun foreslå passet ikke,så hun kom med ett nytt forslag å spurte om det tidspunktet passet bedre. Dette ble flere dager senare enn det jeg ville så fikk time hos en annen lege istedenfor. Glemte helt bort å svare på mailen,noe jeg selvsagt burde gjort! Men har aldri falt meg inn at om jeg ikke svarte på mailen så ville de bare ta det som at jeg hadde godtatt den timen! Regner jo med at jeg må bekrefte at tidspunktet passer meg! For saken er det at idag fikk jeg regning på 500kr for å ikke ha møtt opp til timen! En time jeg altså aldri har bekreftet at jeg ville ha. Kan jeg klage på denne regningen?
Gjest Blondie65 Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Ja, du kan klage på regningen. Jeg hadde aldri akseptert at en time jeg ikke har bekreftet at jeg skal ha blir fakturert. Be dem bevise at du har bekreftet at du skal ha timen.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Ja, du kan klage på regningen. Jeg hadde aldri akseptert at en time jeg ikke har bekreftet at jeg skal ha blir fakturert. Be dem bevise at du har bekreftet at du skal ha timen. Nettopp det jeg mener og! At jeg selvsagt må bekreftet tidspunktet for at det skal være gyldig. Derfor ble litt forbanna og forbauset når jeg fikk regningen i posten idag :S
kaprifolen Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Uhøflig av deg å ikke svare, men regning skal du ikke betale!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Uhøflig av deg å ikke svare, men regning skal du ikke betale! Er det noen jeg kan gå videre med saken til? De nekter selvsagt på å gi seg på regningen Så skal du på ultralyd i Bergen så styr unna Alfahelse på bryggen :S
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #7 Skrevet 15. april 2011 Er det noen jeg kan gå videre med saken til? De nekter selvsagt på å gi seg på regningen Så skal du på ultralyd i Bergen så styr unna Alfahelse på bryggen :S Forbrukerrådet kanskje? Ta vare på e-postene, så har du bevis.
kaprifolen Skrevet 15. april 2011 #8 Skrevet 15. april 2011 Som noen nevnte, be de legge ved bevis om at du har bestilt/bekreftet den timen. Evt kan du være ekstra "streng" og si at du vil ha det innen f.eks tirsdag, da du har møte med advokat/avtalt telefonkonsultasjon med forbrukerombudet e.l. I slike saker er det bare en vei og gå, og det er opp-opp-opp. Så be gjerne om øverste leder når du tar denne samtalen.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. april 2011 #9 Skrevet 15. april 2011 Alt du trenger å gjøre er å skrive en e-post der du ikke vil betale for en time de ikke kan dokumentere at du har bestilt. Det er helt unødvendig å gjøre mer. Ta vare på e-posten. Når evt. purring kommer sender du kopi av e-posten. Når saken går til inkasso oversender du kopi av e-posten til inkassoselskapet. End of story. Fordi: 1) De kan ikke bevise at du har bestilt timen. 2) Du har bestridt kravet fra du mottok det og det er ikke lov å oversende noe til inkasso når kravet er bestridt. Med mindre det står i e-posten der de "foreslo" tidspunkt at du har akseptert timen dersom du ikke svarer, så har de rett og slett ingenting å fare med. En telefon til forbrukerrådet vil bekrefte dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå