Gå til innhold

Hvorfor er alle kjoler så korte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser med skrekk og gru på masse kjoler på nett og legger merke til at alle er så vanvittig korte. F.eks. kjolen i resirkulert polyester til 399 som er på annonsen på høyre side her. Den går jo så vidt under rumpa. For meg som ikke har perfekte lår, i tillegg til at jeg liker å kle meg litt anstendig, er dette veldig irriterende. Jeg vil gjerne ha masse søte sommerkjoler, men det er nesten umulig å finne en mellomting mellom disse superkorte og maxikjoler :sukk: Huff, måtte bare få ut flere års aggresjon. Takk.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Enig! Jeg elsker bena mine, det er greit nok. Men når jeg ikke kan bøye meg fremover for å plukke opp noe fra et lavt bord uten å risikerer å vise halve rumpa så er det for kort. Det irriterer meg noe helt vanvittig. Har lurt litt på om det bare er jeg som har uvanlig lang overkropp eller noe slikt...

Skrevet

Begynner å bli litt lei alle de superkorte kjolene i butikkene nå! Bruker gjerne korte kjoler altså, men vil ha noen med litt mer anstendig lengde også.. Akkurat nå er jeg på let etter en "vårlig", pen, frisk og anstendig kjole til konfirmasjoner jeg skal i i mai, men har ikke funnet noe enda. Håpløst. Enten er det knelange kjerringkjoler i nitriste farger og snitt eller rumpekorte partykjoler med utrigning til navlen i glisende stoffer og paljetter (jadajada, jeg overdriver må, men dere skjønner hva jeg mener).

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med alle dere over. Jeg er 182 cm, og laange ben. Jeg syns de er fine, men grenser for hva man vil vise frem og da, hvertfall nå for tiden i Oslo!!

Men har dere sett på de skjørtene som er "in" nå til våren. Det er en del sånne "høy-i-livet" skjørt som går ned til knærne.

Bubbleroom har en del slike, og med en skjorte, eller bare en vanlig stram topp, er de veldig fine.

http://www.bubbleroom.no/dame/skjort

AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig - jeg har helt greie bein som i hvert fall ser bra ut i strømpebukse, men kler best (og trives best i...) skjørt og kjoler som går omtrent ned til knærne. Mange av kjolene jeg har kjøpt de siste par årene må jeg nesten ha bukse eller et annet lengre skjørt under :forvirret: Synes det er mye fine farger, passformer forøvrig, mønstre og tekstiler, men sliter med lengden.

Skrevet

Bare høyedamer her? Jeg er 172 og mener fleste kjoler er passe lange.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 176 og har flere kjoler nå som akkurat dekker rumpa. Og da mener jeg AKKURAT. Beveger jeg meg en cm vil det være fritt innsyn - utrolig irriterende. Trenger aldeles ikke gå ned til knærne, men greit at man kan gå uten å blotte rumpa.

AnonymBruker
Skrevet

TS er.

Jeg er 164 faktisk, så absolutt ikke høy. Jeg vil gjerne ha søte kjoler som jeg ikke trenger å ha tights under. Jeg vil gjerne at de går nesten ned til knærne. Ikke dekker knærne, men rekker ned til toppen av dem.

Skrevet

Jeg elsker korte kjoler. Fordi jeg har utrolig lange fine ben, som jeg elsker å vise frem. Liker å være tildekket på toppen, og bar nedentil.

• Liker 1
Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg syns også at det er så irriterende at det er så vanskelig å få tak i kjoler som går til rett over knærne. Jeg syns maxikjoler er fint, men jeg er så lav så jeg kler det ikke spesielt godt. Korte kjoler som så vidt dekker rumpa er ikke min greie! Hadde jeg funnet kjoler som hadde hatt den lengden jeg liker, hadde jeg brukt kjoler veldig mye mer.

Skrevet (endret)

helt enig ts, det er SÅÅÅ kort jo, rett under stumpen.

Det er egen etikette å forholde seg til når man bruker så korte ting, liker ikke å bli flashet inn i privaten til jenter ok...

Vi snakker når de setter seg ned, bøyer seg eller står i trapper. Ett bilkk opp på PANG der er det noe jeg ikke trenger å se gitt...

Mellom kneskålen og midt på låret tåler jeg, noe særlig kortere kjole/skjørt blir for vulgært.

Endret av Wonders
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes lengde til rett over kneet er mest flatterende på de fleste, men jeg synes faktisk det som regel er finere med helt kort enn midt på låret. Helt kort krever selvsagt at du har rimelig lange, slanke ben for å se pent ut, men det gjør faktisk midt på låret også - i tillegg får det beina til å se kortere ut. Jeg er også rimelig lang (181 cm), og sliter med at kjoler som er ment å gå til knærne rekker meg til et stykke oppå lårene.

AnonymBruker
Skrevet
Denne f.eks. ville jeg snarere kalt en lang topp enn en kjole
  • Liker 1
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg elsker korte kjoler. Fordi jeg har utrolig lange fine ben, som jeg elsker å vise frem. Liker å være tildekket på toppen, og bar nedentil.

Enig. Slik er jeg også :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Som mann og er jeg helt klart for korte kjoler. Jo mere som vises desto mere spennende! Men det som vises bør jo være litt flott da. Ikke noe er så flott og sexy som lange slanke og strømpekledde ben i høyhælte sko under en kort kjole.

Skrevet

Jeg er helt enig. Jeg er 1,60 høy, så det er ikke det at korte kjoler ikke passer, men det ser virkelig ikke bra ut! Også får jeg helt noia av å hele tiden må gå og trekke den ned og av å ikke kunne bøye meg ned uten at hele herligheten vises.

Og iogmed at jeg faktisk er såpass liten, ser jeg ut som en dverg i maxikjoler, og som regel subber de ned i bakken uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163,og kjøpte en kjole som sto var LANG..mhm.. Den nådde meg så vidt over trusenkanten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og er 163 og synes nesten alt er for kort! Skulle tro det er tskjorter for høye damer. Ja til 50tallet og de kjolene med fin lengde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...