PepsiMax Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hvilken sunn mat kan man kjøpe ferdig på butikken da man feks ikke rekker å lage middag? Noe kalorifattig...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Du kan jo lage deg omelett i uttallige versjoner
PepsiMax Skrevet 14. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2011 Tenker sånn helt ferdig bare til å spise feks i bilen mellom to jobber feks.. Men takk for tips
tuva90 Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Nå er ikke sunn nødvendigvis det samme som kalorifattig da:) Men du tenker mat som bare går veldig fort da? Ta omelett som sagt over her! Ellers så fiskekarbonader i grove rundstykker? cottage cheese med syltetøy? ferdigkuttet salat + at du slenger oppi salatkylling...? havregrøt går veldig fort!
tuva90 Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Tenker sånn helt ferdig bare til å spise feks i bilen mellom to jobber feks.. Men takk for tips Okei! Fiskekarbonader i rundstykker - kjempegodt;)
kontorstol Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 I mange litt større butikker finner du ofte gode salatbarer.. Ikke alt som er like sunt, men det velger du bare bort. Jeg syns det er ganske dyrt da men...
PepsiMax Skrevet 14. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2011 Salatbar er en ting jeg liker ja! Benytter meg ofte av d da jeg er i nærheten av butikker med d alternativet.. Vet at sunt og kalorifattig ikke alltid er d samme, men vil gjerne ha noen alternativer som er begge deler
Tabris Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 Hvis du skal ha et kjapt og sunt mellommåltid eller lite måltid, så kan du ta en Nutrilette Bar. (Jeg liker kun Dark Chocolate, men det er jo smak og behag). Passer perfekt til å spise i bilen.
Gjest Tjoms Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 Jeg pleier å kjøpe en pose mandler hvis jeg må ha noe i farten. Ellers så kanskje jeg kjøper grove tortillalefser og ferdisalat, og lager en enkel wrap.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #10 Skrevet 14. april 2011 Jeg spiste mye fra salatbaren i butikkene før, men etter å ha jobbet i butikk en stund nå så har jeg sluttet! Grunnen? 1. dårlige grønnsaker! Eksempel: paprika og agurk som har myglet. Muggen blir skjært vekk og resten av paprikaen/agurken legges i salatbaren. ÆSJ 2. ting som det ikke går så mye av, f.eks løk, fetaost og oliven osv kan bli liggende i opptil 2 uker så lenge det ser ok ut. 3. Temperaturkontroll i salatbaren er ikke enkelt fordi mange kunder ikke lukker igjen lokket. 4. Kunder plukker med fingrene nede i salatbaren for å smake. jeg er ihvertfall lite keen på å ha bakteriene fra hendene til 50 kunder. Usj Sorry, OT Sunne alternativer jeg kommer på er banan, cottage cheese, eple, nutrilett, skyr, god morgen yoghurt, minigulrøtter og kesam. Ja og så kan du jo sjekke ut varmdisken hvis de har noe slikt der du handler
Bellamy Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Jeg spiste mye fra salatbaren i butikkene før, men etter å ha jobbet i butikk en stund nå så har jeg sluttet! Grunnen? 1. dårlige grønnsaker! Eksempel: paprika og agurk som har myglet. Muggen blir skjært vekk og resten av paprikaen/agurken legges i salatbaren. ÆSJ 2. ting som det ikke går så mye av, f.eks løk, fetaost og oliven osv kan bli liggende i opptil 2 uker så lenge det ser ok ut. 3. Temperaturkontroll i salatbaren er ikke enkelt fordi mange kunder ikke lukker igjen lokket. 4. Kunder plukker med fingrene nede i salatbaren for å smake. jeg er ihvertfall lite keen på å ha bakteriene fra hendene til 50 kunder. Usj Sorry, OT Sunne alternativer jeg kommer på er banan, cottage cheese, eple, nutrilett, skyr, god morgen yoghurt, minigulrøtter og kesam. Ja og så kan du jo sjekke ut varmdisken hvis de har noe slikt der du handler æsj... Der slutta jeg å handle salat fra salatbarer..
ordjente Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 Har hørt at de br-eak produktene er bra (til å være ferdigsmurt), og enkle å spise mellom møter og på farten.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 Synes det er flott at de bruker produkter som har begynt å mygle jeg (om de faktisk gjør det da). Det er jo bare å skjære det bort slik som de gjør, resten er jo ikke infisert og er ennå spisbart om den er fast og fin. Vi er litt bortskjemte på den måten, mye mat som kastes. Eneste problemet er prisen de tar for disse varene som egentlig skulle kastes. Ingen logikk i at det skal være dyrere enn smågodt. 1
Athene Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 Salatbarer unngår jeg, av de ovennevnte grunner. Man kjenner på smaken at kvaliteten ikke er topp. Trudde man skulle være forsiktig med mat som har begynt å mugle, særlig vannholdig mat som grønnsaker da muggen har spredd seg men nødvendigvis ikke synes ennå? Det er heller ikke den beste smaken på grønnsaker som har ligget så lenge. Sunn mat i farten... Fiskekaker og smågulrøtter. Knekkebrød og ferdigskjært ost. Baccalao. Krabbeskjell. En kombinasjon av frukt og nøtter. Om man har 10-20 minutter til overs, en ovn og en kniv er det mye større muligheter med en gang. Wok, fiskepakker, supper, gryter osv.
Gjest Tjoms Skrevet 14. april 2011 #15 Skrevet 14. april 2011 Salatbarer unngår jeg, av de ovennevnte grunner. Man kjenner på smaken at kvaliteten ikke er topp. Trudde man skulle være forsiktig med mat som har begynt å mugle, særlig vannholdig mat som grønnsaker da muggen har spredd seg men nødvendigvis ikke synes ennå? Det er heller ikke den beste smaken på grønnsaker som har ligget så lenge. Sunn mat i farten... Fiskekaker og smågulrøtter. Knekkebrød og ferdigskjært ost. Baccalao. Krabbeskjell. En kombinasjon av frukt og nøtter. Om man har 10-20 minutter til overs, en ovn og en kniv er det mye større muligheter med en gang. Wok, fiskepakker, supper, gryter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå