AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Sønnen min nektet å ha på dress i morges, men jeg sa bare at det var han pent nøtt til. Så etter noen minutters kragling så tok han den på seg. Når han kom hjem så var han kjempe lei seg for han var den eneste med dress i klassen. De andre hadde bare bukse og jakke. Fikk litt vondt av han da, men er usikker på om jeg gjorde det rette og de andre foreldrene er litt for slapp eller om det bare er jeg som er for streng? De er jo bare 7.
Tussilago_2 Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 unnskyld, men hvorfor skulle han pynte seg??? 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Nei, ikke sånn dress. Sånn parkdress eller hva der heter. Vi kaller det bare dress her jeg bor. *ler* 4
tuva90 Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 haha - jeg tenkte pyntedress jeg også, og skjønte ingenting her! Stakkar lille gutt som ble puttet på pendress i skolehverdagen XD Men.. hmm. jeg kan ikke huske at jeg ble dyttet på full dress da jeg gikk på barneskolen som syvåring - og jeg skjønner at han kan ha følt det som kjedelig: det er lissom sånn man går med som liten (slik han vil se det) Er det snø/veldig stygt vær så kan jeg forstå det - men det er vel ikke det nå? Jeg ville nå si at bukse/jakke ville funket greit i disse vårdager;) Men tenker du på skittent og ødelagt tøy - så ville jo en utebukse være en grei løsning? Du får han nok lettere med på det i hvert fall!
Gjesten Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Det kommer jo litt an på hvor du bor, men i Oslo har det i alle fall ligger rundt 10 grader den siste uken, og da kan jeg ikke helt se behovet for parkdress. s
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Jeg har tro på læring ved erfaring på sånt. Hadde han frosset så hadde han tenkt på hvorfor du ba ham ta på dress. Kompromisse neste gang; ta den med over sekken. Så kan du velge om du fryser. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 Han overlever nok helt fint, dette er ikke en traumatiserende opplevelse. Alle opplever ting som gjør at man blir lei seg.
Vibi Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 Da jeg kom og hentet gutten i barnehagen idag hadde ikke han på dress heller, bare jakke og bukse. Når det er så varmt som det har vært her idag, og helt tørt, er det vel ikke nødvendig å ha på seg parkdress. Og min er bare to, og bruker nok betraktelig mye mer tid på alle fire enn 7-åringen din Men gjort er gjort, og han har nok ikke lidd varige mén
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 I barnehagen bruker man dress.. men på skolen?? hmm... trodde man hadde sluttet med dress da..
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #10 Skrevet 14. april 2011 Hvis det er veldig kaldt der du bor, men gutten ikke vil ha dress. Hva med vinterbukse til jakka?
Harlekin Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Jeg synes også dette kommer an på været og hvor dere bor. Er det sol og mildt, synes jeg ikke parkdress er nødvendig.
Gjest Purple Haze Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 Det er vel mer praktisk med jakke og bukse når man går på skolen. Da slipper man ta av og på hele dressen i timene/friminuttene. Kan bare ta av jakka. Det samme gjelder vel om vinteren. I stedet for hel vinterdress, bruker skolebarn gjerne utebukse og jakke. Mine blånektet å gå med dress da de begynte på skolen, selv om de bare var 6-7år. Da var det jakke og bukse som gjaldt!
mars-mamma Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 Hmm. Her vi bor er det "ingen" som bruker hele dresser lenger når de begynner på skolen. Hverken vinterdress eller parkdress. Her går det i boblebukse og jakke, eller overtrekksbukse. At han ble tvunget til å bruke dressen EN dag tror jeg ikke har gjort store skaden. Synes du var flink som klarte å stå på ditt jeg, og ikke ga deg.
Gjest Best Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 (endret) Førsteklassingen min gikk i hel dress om vinteren, men ikke om våren. Bruk evt en tynn overtrekksbukse. De har kanskje turdager og da er det praktisk med noe mer enn bare en vanlig bukse. Endret 14. april 2011 av Best
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #15 Skrevet 14. april 2011 Jeg jobber på sfo, er ikke mange som bruker dress nå.
Sandra Skrevet 15. april 2011 #16 Skrevet 15. april 2011 Har en gutt i første klasse (bor i Oslo) Han har brukt dress i vinter da det var mye snø, men nå som våren har kommet bruker han jakke, enten tynn eller tykk. Han har regnbukse på skolen som han kan bruke dersom det er vått ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå