Gå til innhold

Sangria-oppskrift

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ferie bursdagen min i helgen og tenkte å lage sangria som en velkomstdrink! Har egentlig aldri smakt det, men innbiller meg at det er godt!

Men er det noen som har noen gode oppskrifter å dele. Har søkt litt på nettet, men alle er så utrolig forskjellige... Kan man sløyfe brandyen f.eks. Vet ikke om jeg gidder å bruke penger på en flaske når jeg kun skal ha noen dl. og må man ha fersken, eple osv?

Om man har noen andre gode oppskrifter, kom gjerne med dem :D :D

SKÅL!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ferie bursdagen min i helgen og tenkte å lage sangria som en velkomstdrink! Har egentlig aldri smakt det, men innbiller meg at det er godt!

Men er det noen som har noen gode oppskrifter å dele. Har søkt litt på nettet, men alle er så utrolig forskjellige... Kan man sløyfe brandyen f.eks. Vet ikke om jeg gidder å bruke penger på en flaske når jeg kun skal ha noen dl. og må man ha fersken, eple osv?

Om man har noen andre gode oppskrifter, kom gjerne med dem :D :D

SKÅL!

Beklager at jeg ikke er til noe hjelp nå. Jeg har ingen god oppskrift desverre, men bare for å ha sagt det: Sangria er veldig godt!! I hvert fall de få gangene jeg har smakt det. Jeg var i Spania på utveksling for noen år tilbake og der lagde de en stor kjele med sangria. Det var SINNSYKT godt!

Nå fikk jeg crawings... :sjenert:

Skrevet

Jeg må bare ha denne tråden i mine innlegg :popcorn:

Skrevet

Beklager at jeg ikke er til noe hjelp nå. Jeg har ingen god oppskrift desverre, men bare for å ha sagt det: Sangria er veldig godt!! I hvert fall de få gangene jeg har smakt det. Jeg var i Spania på utveksling for noen år tilbake og der lagde de en stor kjele med sangria. Det var SINNSYKT godt!

Nå fikk jeg crawings... :sjenert:

Ja det er sånn jeg har forstått det og, at alle som drikker det bare får heelt dilla :D :D Gleder meg til å prøve ut :danser:

Skrevet (endret)

Jeg lager det alltid på slump (mest fordi jeg ikke aner blandingsforholdene, hehe). Bruker en flaske rødvin, en god dose vodka og en dæsj ferskelikør, en boks fruktcocktail(for å gjøre det lettvint) og sprite/7up. Beklager at jeg ikke kan si noe om blandingsforholdene :sjenert: Tror kanskje denne er den som er nærmest mine blandingsforhold.

Er selv veldig glad i det, men den smaker selvfølgelig best på stranden i Spania (de er sikkert mye flinkere enn meg til å lage den også).

Endret av Safira
Skrevet

Har ikke testet, men vet at de har ferdig sangria på polet, står sammen med søte viner. Sangria er nam!

• 2 uker senere...
Skrevet

Nei vil ikke ha ferdigblandet. Vil teste selv :D :D Men er det nødvendig å ha brennevin i?? eller holder det med bare rødvin???

Skrevet

Den blir nok relativt svak uten brennevin. Da blir det vel mer en tinto de verano som er rødvin blandet med sitronbrus (f.eks sprite eller 7-up). Det er godt det også, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...