AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hei! Jeg er litt grønn på dette. På skattekortet mitt står det at jeg benytter meg av tabell 7100/ 36%. Og det er jo forsåvidt greit, men er det noen regler for at man da blir trukket mer i skatt hvis man er under en viss grense? Jeg jobber deltid, og jobbet ikke så mye forrige måned, noe som gjorde at jeg tjente ca. 3000 kroner. Vanligvis tjener jeg rundt 5-6000, og da trekker de meg så mye de skal i følge tabellen. Men nå som jeg har tjent ca 3000 har de tydeligvis trukket med 36%, altså står jeg igjen med litt over 1900 kroner igjen av lønna. Er dette riktig? (jeg tror jo forsåvidt det, men ville bare høre om dette kan være feil, for jeg synes det var så voldsomt mye i trekk når jeg ikke har jobbet så mye). Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Trekktabell 7100 Hvis du har tjent 3000 akkurat, så skal de ikke trekke deg noe. Men hvis det er en bijobb, så skal de trekke 36 %
Nalla Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Som AB over meg sier, så skal de ikke trekke noe på 3.000 kr. Men det er godt mulig at de har en "policy" på at de trekker 36% på lønnskontoret på de som kommer under (for å hindre at du får baksmell?)? Dette er uansett noe som går automatisk i mitt lønnsprogram, vi legger bare inn tabellnummer/prosentsats, og så fikser programmet resten selv når vi legger inn timene. Du får spørre de som kjører lønnen, men vanligvis retter man ikke opp dette før på neste lønning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå