AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Kjæresten min og jeg skal kjøpe bolig i Oslo sammen til høsten/over sommeren. Vi vet akkurat hva vi vil ha og hvor vi vil bo. Det er et veldig lite utvalg boliger på finn for tiden, og jeg håper at det tar seg opp til høsten. Er det slik at det legges ut flere boliger til høsten? Skulle vi ha kjøpt i dag hadde vi slitt lenge med å finne drømmeboligen. Vi har ikke lyst til å gå på visninger i flere måneder heller
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Boligmarkedet er labert nå og mange mener det er pga finanskrisa i 2008 og at mange som skulle solgt da satt på gjerdet og at markedet er blitt litt forstoppet nå. Det vil si at de som egentlig planlegger å kjøpe en større bolig, ikke vil selge når de ser at de har problemer med å finne boligen de ønsker seg. Det er ingen som kan vite hvordan markedet utvikler seg, men nå like før påske er det ekstra lite å velge mellom, mens høysesongen for kjøp og salg av boliger vanligvis er på vårparten/forsommeren, eller i august/september.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 TS her, ja du har nok helt rett i det du sier. Men på et tidspunkt må jo dette ende. Det holder ikke at folk kvier seg for å selge når de egentlig ønsker det. Det blir jo absolutt ingen liv i markedet. Vi får krysse fingrene for at folk får litt mer tillitt til markedet når sommerferien er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå