FantasDick Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Siden jeg har begynt å sykle såpass mye tenker jeg å kjøpe et par sykkelsko. Det finnes mange modeller der ute og lurer på om noen av dere har erfaring med noen av dem? Jeg sykler kun på hybriden (mest terreng egentlig) siden jeg ikke har annen sykkel for tiden, men skal gå til innkjøp av en for landevei også. Sykler mest landevei, men også litt i skog og mark. Er kvinne forresten.
Wiggins Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Siden jeg har begynt å sykle såpass mye tenker jeg å kjøpe et par sykkelsko. Det finnes mange modeller der ute og lurer på om noen av dere har erfaring med noen av dem? Jeg sykler kun på hybriden (mest terreng egentlig) siden jeg ikke har annen sykkel for tiden, men skal gå til innkjøp av en for landevei også. Sykler mest landevei, men også litt i skog og mark. Er kvinne forresten. Til hybrid og terreng bør du absolutt ha SPD-pedaler, siden SPD-sko er laget for å kunne gå med noen meter, i tilfelle det blir veldig ulendt terreng. Selv bruker jeg Northwave-sko, de har en del modeller som passer til høye og brede føtter som jeg har. Shimano-sko er gjerne litt smalere. Sidi er nok ikke dårlige sko de heller, du må bare prøve og finne hvilke som passer til dine føtter. Du kan godt bruke SPD-pedaler til landeveissykkel også, så kan du bruke SPD-skoene til både offroaden og raceren. For optimal kraftoverføring bør du derimot bruke Look-pedaler. Sko til Look-pedaler er mye stivere enn SPD-sko, for at minst mulig energi skal gå til å bevege skoene og heller få kraften ned i pedalen. Toppskoene til Look-pedaler er laget av karbon.
FantasDick Skrevet 29. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2011 Tusen takk, Lance - håpet du skulle stikke innom tråden! Da får jeg ta meg en liten prøve-runde, og se om jeg finner noe som passer føttene mine, men nå vet jeg i alle fall litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå