AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hei, jeg har en datter på halvannet år, og nå som våren kommer, er det aktuelt for oss å begynne å oppsøke uteområdene i nærheten. Vi har trillet mye rundt i vinter, og jeg har sett ganske mange lekeplasser nært der vi bor. Men jeg er så usikker - er noen lekeplasser private, for barna som bor i bygningen/området der lekeplassen er? Eller er alle lekeplasser åpne for alle barn, uansett hvor de befinner seg? Det er noen store, offentlige parker i byen. Der vet jeg at alle barn kan leke. men mye nærmere oss, er det flere mindre lekeplasser. Det ser ut som de hører til borettslag i nærheten, som kanskje har satt dem opp på dugnad. Vil vi bli sett rart på hvis vi leker der, og ikke bor der? Hvordan er det med å gå inn på lekeområdet ute på en barnehage når det er helg og folketomt der, er det noe man ikke bør gjøre? Gleder meg til vi flytter i eget hus, og kan ha huskestativ i egen hage!
Kara W Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Jeg vet at noen borettslag ikke liker at andre enn de som bor der leker der. Er det f.eks gjerdet inn så er det gjerne et godt tegn på at de ikke vil ha andre der. Andre steder, f.eks. der jeg vokste opp så var det fritt fram for alle i nærområdet. I barnehager kan alle leke utenom åpningstidene.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Noen lekeplasser ligger på områder som er regulert til fellesareal for borettslag. Disse lekeplassene er i private. Lekeplasser som ligger på offentlige areal er for alle enten det er private eller kommunen som har satt opp lekeapparatene. Ønsker du å finne ut om lekeplassene dere bruker er private eller offentlige kan du gå inn på kommunens hjemmesider og sjekke kommunens reguleringer. Finner du dem ikke der kan du jo spørre naboene eller ringe parketaten for å høre. Det er sikkert veldig ulik praksis hvordan private lekeplasser blir brukt. Noen borettslag er sikkert glade for at flere enn dem selv bruker lekeplassene, mens andre ønsker å ha dem for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Hei, jeg har en datter på halvannet år, og nå som våren kommer, er det aktuelt for oss å begynne å oppsøke uteområdene i nærheten. Vi har trillet mye rundt i vinter, og jeg har sett ganske mange lekeplasser nært der vi bor. Men jeg er så usikker - er noen lekeplasser private, for barna som bor i bygningen/området der lekeplassen er? Eller er alle lekeplasser åpne for alle barn, uansett hvor de befinner seg? Det er noen store, offentlige parker i byen. Der vet jeg at alle barn kan leke. men mye nærmere oss, er det flere mindre lekeplasser. Det ser ut som de hører til borettslag i nærheten, som kanskje har satt dem opp på dugnad. Vil vi bli sett rart på hvis vi leker der, og ikke bor der? Hvordan er det med å gå inn på lekeområdet ute på en barnehage når det er helg og folketomt der, er det noe man ikke bør gjøre?Gleder meg til vi flytter i eget hus, og kan ha huskestativ i egen hage! I kommunen her vi bor har vi lov til å bruke utearealet til barnehagene etter stengetid, enten det er offentlige eller private barnehager. Du kan jo kontakte den aktuelle barnehagen for å høre hvordan de ser på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå