Gå til innhold

Å lage kalender uten å sy


Rannva

Anbefalte innlegg

Leste nettopp om en som skal lage adventskalender av korktavle. Syns det var en topp ide. Andre som har forslag til kalender som ikke innebærer brodering? Må være litt lettlagd, er ikke så veldig flink til sånne lage-ting.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lagde for mange år siden en kalender på strie (sydde kantene med symaskin). Klipte ut motiv i filt og limte på. Kan event. sy små ringer til å binde gavene i.

Ellers er det jo en ide å bruke en vire, hyssing eller noe, og binde foran viduet, bokhylla eller på døra, og la gavene være dekorasjonen.

Eller hva med en krokete kvist med gavene bundet på?

Knaggrekker med tilsammen 24 knagger, eller færre, bare med flere pakker på hver knagg.

Lage omvendte kremmerhus av papp med nummer, der gaven gjemmes inni, sette på et bord/brett/peishyllla. de kan dekoreres med farget papir, stoff, glitter, perler....

Kommode med små skuffer fra IKEA med nummer malt på.

Pilekrans hengende ned fra taket, med pakker festet under.

Det var det jeg kunne komme på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp en lang snor, fest 24 pakker som er pent julepakket med klyper. Lag noen fine datolapper i papp og lim på klypene. Innimellom pakkene kan du henge noen nisser og annen julepynt. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvem som skal få kalenderen, men hvis det er til din kjære kan du jo rett og slett lage en gavekortkalender bestående av 24 kovolutter. (Gavekort på ting du skal gjøre for ham, f eks massasje.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor kjøpte jeg en halvstor kryssfiner plate som jeg malte på, ble egentlig ganske stolt :D . Så satte jeg i små spikre som jeg hengte små sydde nissesekker av sekkestrie på. Litt sying med sekkene, men veldig enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...