Gå til innhold

Politi som er sivilt kledd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg reiste med tog i dag og da var det en luring som nektet å betale. Så politiet møtte opp på neste stasjon.

Da kom det en politidame inn på toget. Jeg innbiller meg at det er et høydekrav for å jobbe i politiet, og det må hun ha oppfylt med et nødskrik. Hun var ikke spesielt kraftig bygget heller.

Men det jeg reagerte mest på var hvordan hun var kledd. Hun kom inn i lilla fleece-jakke og en rosa caps. Hadde det ikke vært for politiskiltet hennes og "verktøybeltet" ville jeg ALDRI gjettet at hun jobbet i politiet.

Det her er egentlig ikke en debatt, men ting jeg stusser på. Dama kom heller ikke alene, men hadde med seg en større bamse som holdt seg litt i bakgrunnen.

Skjønner ikke helt at det var hun som tok på seg jobben med å hente ut passasjeren, selv om hun kanskje hadde en høyere grad eller noe. Da burde han kanskje ha gjort "drittjobben" for henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste med tog i dag og da var det en luring som nektet å betale. Så politiet møtte opp på neste stasjon.

Da kom det en politidame inn på toget. Jeg innbiller meg at det er et høydekrav for å jobbe i politiet, og det må hun ha oppfylt med et nødskrik. Hun var ikke spesielt kraftig bygget heller.

Men det jeg reagerte mest på var hvordan hun var kledd. Hun kom inn i lilla fleece-jakke og en rosa caps. Hadde det ikke vært for politiskiltet hennes og "verktøybeltet" ville jeg ALDRI gjettet at hun jobbet i politiet.

Det her er egentlig ikke en debatt, men ting jeg stusser på. Dama kom heller ikke alene, men hadde med seg en større bamse som holdt seg litt i bakgrunnen.

Skjønner ikke helt at det var hun som tok på seg jobben med å hente ut passasjeren, selv om hun kanskje hadde en høyere grad eller noe. Da burde han kanskje ha gjort "drittjobben" for henne :P

Det er ikke noe høydekrav i politiet. Det er krav om naturlig autoritet.

Politiets primære oppgave er ikke å være fysisk overlegne alle de møter heller. Primært skal det løses uten bruk av makt.

Arbeidsfordelingen er heller ikke sånn at den med høyest rang delegerer "drittjobber" som du kaller det til andre. Teamarbeid som i feks politi, deler av forsvaret, luftfart osv har ofte en rollefordeling som varierer fra gang til gang og er helt uavhengig av rang. Det er ikke 1950 lenger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...