Anciol Skrevet 26. november 2012 #762 Skrevet 26. november 2012 Hjemmebakt brød , baker 3 brød 1 gang i uken:)
Gjest Funky Punk Skrevet 26. november 2012 #763 Skrevet 26. november 2012 lagde majones selv for første gang. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før, det var jo så enkelt! Er det ikke morsomt med slike aha-opplevelser?
Gjest Funky Punk Skrevet 26. november 2012 #764 Skrevet 26. november 2012 Bakte scones og rundstykker i dag tidlig
Pingting Skrevet 30. november 2012 #765 Skrevet 30. november 2012 Jeg vet hva jeg kommer til å bake ganske snart. Fant nettopp en oppskrift på *trekke pusten* salted caramel cookie dough truffles *puh* Herregud.
Toini Skrevet 30. november 2012 #767 Skrevet 30. november 2012 Tollhouse Cookies, Vaniljekjeks, biscotti med tranebør og sjokolade og brød
Gjest Funky Punk Skrevet 30. november 2012 #768 Skrevet 30. november 2012 Nettopp laget hamburgerbrød siden det blir fredagsburger i kveld
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2012 #770 Skrevet 30. november 2012 Har nettopp laget en gedigen pepperkakedeig og satt kjølig for å klargjøres til i morgen Og rørt sammen hjemmelaget salsa til kveldens taco. Den er bare SÅ mye bedre enn den på glass.
Ixnay Skrevet 30. november 2012 #771 Skrevet 30. november 2012 Smash-kake Ooh hørtes godt ut! Vil du dele oppskriften?
KristineS Skrevet 30. november 2012 #772 Skrevet 30. november 2012 Og rørt sammen hjemmelaget salsa til kveldens taco. Den er bare SÅ mye bedre enn den på glass. Har du oppskrift? Har prøvd et par fra nett, men ble liksom aldri helt fornøyd.
Lillah Skrevet 30. november 2012 #773 Skrevet 30. november 2012 Ooh hørtes godt ut! Vil du dele oppskriften? Jepp Bunnene: 4 eggehviter 3 dl sukker 1/2 pakke Ritz kjeks (Ca. 25 kjeks). 100 g Smash! Sjokoladekrem: 4 eggeplommer 60 g smør 200 g kokesjokolade Fyll: 1 pk vaniljekrem (selv brukte jeg den man koker selv - men det er valgfritt). 100 g Smash! Pynt: 3 dl kremfløte Smash! Framgangsmåte: Pisk eggehvitene stive. Tilsett sukkeret og pisk videre til tykk marengs. Knus kjeksene og smashen ved å legge det i en pose og bank med kjevla til det blir små biter, før du vender det inni marengsen. Ha bakepapir i bunnen på to runde former (26 cm i diameter) og fordel deigen jevnt i formene. Stek kakebunnene midt i ovnen ved 175°C i ca 25 min. Avkjøl til bunnene er helt kalde før de tas ut av formene. Til sjokoladekremen smelter du først smøret i en liten kjele. Tilsett sjokolade oppdelt i biter og la den smelte på svak varme sammen med smøret. Ta kjelen av platen eggeplommene. Rør kraftig med en stålvisp til du får en sjokoladekrem som er jevn og klumpfri. Avkjøl kremen til den har passe smørekonsistens og smør den så på toppen av begge kakebunnene. Sett kakebunnene kjølig i ca 1 time til sjokoladekremen har festnet seg. Legg den ene kakebunnen på et fat. Fordel over vaniljekremen og strø grovt hakket Smash! over. Legg på den andre kakebunnen. Pisk kremfløten til krem og ha oppå kaken. Pynt med mer hakket Smash! Oppbevar kaken kjølig frem til servering. Veldig god kake! 3
Ixnay Skrevet 30. november 2012 #774 Skrevet 30. november 2012 Jepp (...) Nam nam! Denne skal jeg prøve meg på i morgen. Tusen takk 1
Rubies_ Skrevet 30. november 2012 #775 Skrevet 30. november 2012 Jeg vet hva jeg kommer til å bake ganske snart. Fant nettopp en oppskrift på *trekke pusten* salted caramel cookie dough truffles *puh* Herregud. Fy faaaa...! De der er jeg sikker på at jeg må prøve å lage
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2012 #776 Skrevet 30. november 2012 (endret) Har du oppskrift? Har prøvd et par fra nett, men ble liksom aldri helt fornøyd. Skal vi se... 2 bokser hakket tomat 2 tomater 1 hvitløk uten fedd 1 rød chili 1 rødløk Saften fra 1/2 lime 1 ss olje Fersk koriander Sil ut saften fra de hermetiske tomatene. Legg mesteparten i en bolle sammen med hakket hvitløk, chili, rødløk og en hakket tomat. Bland godt med stavmikser. Press i saft fra limen og ha i en grei porsjon koriander (smak til litt etter litt - selv bruker jeg en del da jeg elsker smaken). Bruk stavmikser igjen. Hakk så den siste tomaten og ha i sammen med resten av de hermetiske tomatene. Dette er selvsagt smak og behag, men jeg liker noen store "chunker" i salsaen, og derfor bruker jeg ikke stavmikser på alt med sparer noen biter til slutt. Ta i en ss olje og rør i salsaen. Sånn gjør jeg det ihvertfall Endret 30. november 2012 av Sobril
Gjest Keikolina Skrevet 30. november 2012 #777 Skrevet 30. november 2012 Lagde noe ferdig røre muffinser, siden jeg synes det er så kjedelig å bake, uff Synes også det tok for lang tid.
Rubies_ Skrevet 30. november 2012 #778 Skrevet 30. november 2012 Hadde besøk i går, og da lagde jeg Butterscotch cupcakes.
Pingting Skrevet 2. desember 2012 #779 Skrevet 2. desember 2012 (endret) Nettopp laget lemon curd, og i ovnen står det mincemeat (en blanding av fersk og tørket frukt, brunt sukker, krydder og smør) som jeg begynte på i går - som skal brukes i mince pies rett før jul. Hm, jeg er visst litt i det britiske hjørnet for tiden. Endret 2. desember 2012 av Pingting 1
KristineS Skrevet 2. desember 2012 #780 Skrevet 2. desember 2012 Her ble det laget en enkel jordbærmousse i går kveld. Deilig helgekos ^^,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå