Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gaffelkaker (kun smør, sukker, mel og egg). Det smakte ikke særlig godt, men samboer elsket de. Han elsker slike lyse sukkerkakegreier, i mens jeg er mer svak for sjokoladen... :sjenert:

500gr smør i små biter/terninger

4 dl sukker

12 dl hvetemel

1 egg

Blandes sammen til en smidig deig, evt i kjøkkenmaskin. Stekes på 175gr i ca 10 minutter. Jeg brukte 2 egg, da smøret var hardt. Litt nybegynner, sto ingenting i oppskriften om at smøret skulle være romtemperatur :fnise: Men funket fint med 2 egg.

Pia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaffelkaker (kun smør, sukker, mel og egg). Det smakte ikke særlig godt, men samboer elsket de. Han elsker slike lyse sukkerkakegreier, i mens jeg er mer svak for sjokoladen... :sjenert:

500gr smør i små biter/terninger

4 dl sukker

12 dl hvetemel

1 egg

Blandes sammen til en smidig deig, evt i kjøkkenmaskin. Stekes på 175gr i ca 10 minutter. Jeg brukte 2 egg, da smøret var hardt. Litt nybegynner, sto ingenting i oppskriften om at smøret skulle være romtemperatur :fnise: Men funket fint med 2 egg.

Pia

Glemte vist litt i oppskriften her.

Deigen trilles i små kuler, og trykkes ned med en gaffel for å få mønster. Kan evt smøres med litt smeltet smør og strø perlesukker over før steking!

Pia :)

Gjest Koala Lompa
Skrevet (endret)

Peanøttknekk (aaaaaltfor søtt for min gane)

Dotskonfekt

Endret av Koala Lompa
Skrevet

Det siste jeg bakte er også kolakaker :)

Gjest Survival
Skrevet

Delfiakake, hvite sjokoladetrøfler, pepperkakekonfekt og lavkarbobrød (jeg driver ikke med lavkarbo, bare liker brødet).

Skrevet

Jeg bakte sjokoladeboller i går, i dag blir det salte mandler og brente mandler.

Skrevet

Idag har jeg hjulpet min mor med ribba, så jeg har laget hjemmelaget saus av kraften til ribba, hjemmelaget potetstappe og annet diverse tilbehør, namnam :) Bare synd jeg ikke skal spise det, hehe... skal ha pastasalat til middag idag, men det er jo like godt jooooo! :jepp:

Skrevet

Nå ble jeg nettopp ferdig med kransekakestenger og Sarah Bernard :sikle:

Skrevet

Tykklefse. Slike til å ha smør, kanel og sukker på. Ble noen smaksprøver for å si det slik.

Skrevet

Igår lagde jeg havreflarn og muffins.

Var så godt at det meste forsvant, så må til med en ladning til :)

Skrevet

Sunne rundstykker til jul ( ny oppskrift )

Julebrød og pepperkakehus :)

Skrevet

Havrekjeks med rosiner.

Skrevet

Bondekaker :sikle: (den egentlige jobben gjenstår da; å skjære opp deigen :gjeiper: )

Skrevet

Fløtekarameller, havrekuler og kandisert appelsinskall (sistnevnte skal trekkes med sjokolade i dag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...