Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eplekake og gulrotkake her om dagen, i skrivende stund har jeg en Chocolate ganache cake i ovnen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foccacia forrige helg til tapas.

Skrevet

Cinnamon raisin bagels! De ser litt rare ut men satser på at de smaker godt ;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Brød. Eller, varmet det opp i ovnen. Men det teller da det også.

Skrevet

I dag har jeg bakt kanelboller, vanlig boller, to grove brød og chapati.

Gjest Bartenina
Skrevet

pizzadeig og rundstykker som jeg glemte i ovnen :sjenert:

Skrevet

Mini kirsebærpaier, dvs. muffinspai. :fnise:

Gjest Survival
Skrevet

Lagde svenske kanelbullar til studiegjengen sist.

Skrevet

I dag har jeg bakt kanelboller, vanlig boller, to grove brød og chapati.

Fredag lagde jeg eggesalat.

Gjest Linaria
Skrevet

Nå har jeg nettopp laget chocolate chip cookies og blåbærkake. Har litt lyst til å bake noe brød i dag også.

Skrevet

Bakte sjokoladecookies med sjokoladebiter og mandler. Og ga bort nesten alle sammen :(

Gjest Survival
Skrevet

Ser flere av dere lager cookies. Jeg har prøvd flere oppskrifter, men føler aldri at cookiesene blir gode. Enten flyter de ut, eller så blir smaken stygg.

Noen som har ei knalloppskrift på cookies? Det mottas med stor takknemlighet :jepp:

Skrevet

Ser flere av dere lager cookies. Jeg har prøvd flere oppskrifter, men føler aldri at cookiesene blir gode. Enten flyter de ut, eller så blir smaken stygg.

Noen som har ei knalloppskrift på cookies? Det mottas med stor takknemlighet :jepp:

Min oppskrift på cookies, har funnet den på nett ett eller annet sted, men husker ikke hvor (og gidder ikke google):

165 g smeltet smør (eller margarin)

110 g hvitt sukker

180 g brunt sukker

1 egg

1 eggeplomme

2 ts vaniljesukker

1/2 ts bakepulver

300 g hvetemel. Vil du ha sjokoladecookies bytter du ut et par-tre ss av melet med kakao, så du får 300 g tilsammen.

Nøtter og sjokoladebiter til du blir flau

Smelt smør, rør inn sukker til det er godt blandet. Ha i egg og eggeplomme, rør godt. Tilsett mel, bakepulver, vaniljesukker og evt. kakao og rør deigen lett sammen. Tilsett grovhakkede nøtter og ganske store sjokoladebiter.

Bruk to spiseskjeer og lag "baller" på stekebrett. Ikke trykk dem flate, de flyter ut til perfekte cookies fra kuleform. Jeg får ca 22-24 cookies (to fulle stekebrett) av den oppskriften, og da er de ca 7 cm i diameter som ferdige.

Stek ved 170 grader i ca 10-15 minutter, de skal ikke bli sprø og de er veldig myke rett ut av ovnen. Avkjøl en stund på plata og resten på rist.

Lag sterk kaffe, legg beina i sofaen og nyt nybakte cookies.

Gjest Survival
Skrevet

Tusen takk Kvist, du er en engel :) Skal prøve den ut i morgen å lage cookies til studiegjengen.

Skrevet

Knekkebrød :) I morgen tenkte jeg å bake sesame seed crisps.

Skrevet

Jeg lagde en variant av disse igår. Utrolig gode og med masse smak.

Min oppskrift så slik ut:

225g myk smør

100g brunt sukker

300g hvitt sukker

2 egg

2ts vaniljeekstrakt

250g hvetemel

90g kakao

1 ts natron

200-250g hvite og møreke sjokoladebiter (husker ikke nøyaktig vekt og blandingsforhold på sjokoladen)

100g grovhakkede valnøtter

Eller synes jeg disse havrekjeksene er utrolig gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...