nabie Skrevet 2. oktober 2011 #381 Skrevet 2. oktober 2011 Oisann. Kan jeg få oppskriften og fremgangsmåte? Katta til kjæresten har "bursdag" snart. Nok en anledning til å bake kake tenker jeg. Nå som jeg er i siget :gjeiper: Klart det Bare vær obs på at det er MYE arbeid hihi Når du har funnet deg motiv så må du få figuren på pappir i den størrelsen du vil ha kaka. Jeg tegnet den selv for hånd på to a4 ark som jeg ha tapet sammens Når kaken er ferdig skjærer du ut kaken etter omrisset. Ha på ett tynt lag med smørkrem og la det stå i 10 min sånn at den tørker litt. Så klipper du ut detaljer fra arket og risser irundt de med en spiss gjenstand. Så er det bare å sette igang med pyntingen :D Texas-kake 400g margarin 4,5 dl vann 8ss kakao 9dl sukker 9dl mel 1ts salt 2 ts natron 4 egg 2 dl rømme Kok opp vann og margarin i en kjele, tilsett resten av ingrediensene. Eggene haes i til slutt. 200 grader 40-45 minutter (Jeg steker den i ca 30 min) Vanilla Buttercream: 250 g smør 2 ts vaniljeessens 1 dl melk 12-16 dl melis konditorfarge - gjerne ulike farger
-Fisken- Skrevet 3. oktober 2011 #383 Skrevet 3. oktober 2011 Cottage cheesepai i helgen. Lagde også muslibarer til en topptur jeg gikk, ble veldig gode faktisk
Gjest navnelapp Skrevet 3. oktober 2011 #384 Skrevet 3. oktober 2011 Denne gode opp-ned-plommekaka.Knallgod! :D
Gjest Lebewesen93 Skrevet 5. oktober 2011 #385 Skrevet 5. oktober 2011 Boller. Men seriøst, jeg får de så og si ALDRI myke og fluffy liksom...hvorfor blir de så harde og stygge? Jeg hever de godt ( setter deigen i ovnen på SVAK varme med et glass vann, hørt at det skal være en grei måte å heve på ?) deigen vokser ekstremt og den SER fin ut. Ruller de ut, de er myke og lette...lar de heve litt til, før jeg stapper de inn. Steker på 200 grader ca, midt i ovnen. De ser fine ut helt til de plutselig har fått en sånn hard skorpe liksom. Smaken er helt grei den, men jeg vil ha helt MYKE og luftige. Noen tips? Jeg vil så gjerne få myke boller HVER gang
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #386 Skrevet 5. oktober 2011 Boller. Men seriøst, jeg får de så og si ALDRI myke og fluffy liksom...hvorfor blir de så harde og stygge? Jeg hever de godt ( setter deigen i ovnen på SVAK varme med et glass vann, hørt at det skal være en grei måte å heve på ?) deigen vokser ekstremt og den SER fin ut. Ruller de ut, de er myke og lette...lar de heve litt til, før jeg stapper de inn. Steker på 200 grader ca, midt i ovnen. De ser fine ut helt til de plutselig har fått en sånn hard skorpe liksom. Smaken er helt grei den, men jeg vil ha helt MYKE og luftige. Noen tips? Jeg vil så gjerne få myke boller HVER gang Elter du deigen i kjøkkenmaskin eller for hånd? Jeg lagde faktisk også boller sist. Til min samboer som elsker nybakte boller
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #387 Skrevet 5. oktober 2011 Pensler du dem forresten med vann eller egg oppå? Da får de ei hard skorpe oppå.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 5. oktober 2011 #388 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg bruker kjøkkenmaskin Pensler ikke, nei Boller er så godt, hvertfall med sånn vaniljekrem :D
Gjest navnelapp Skrevet 5. oktober 2011 #389 Skrevet 5. oktober 2011 Husk på at bollane i butikken er bakt med tilsetningsstoff som vi ikkje nødvendigvis får tak i. Askorbinsyre og ekstra gluten blir stort sett alltid brukt i kjøpebollar, og det gjer dei mykje meir luftige enn det er realistisk å oppnå med di eiga baking.
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #390 Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Noen som har prøvd Passion4baking sine "chocolate orange cheesecake cookies"? Endret 5. oktober 2011 av Survival
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2011 #391 Skrevet 5. oktober 2011 Havrekjeks med tranebær og rosiner. Når jeg baker boller pleier jeg å ta i en teskje bakepulver, da blir de myke.
MalloryK Skrevet 5. oktober 2011 #392 Skrevet 5. oktober 2011 Sjokolademuffins uten egg, jeg måtte bare bruke det jeg hadde tilgjengelig De ble helt ok. Skulle kanskje hatt mer kakaopulver da jeg ikke hadde så mye som 3 ss 160g mel 130g sukker 1 1/2 ts bakepulver 1ts vaniljesukker 3ss kakopulver (minst 3ss) 60g smør (smeltet eller flytende melange) 1 1/2dl melk Sett ovnen på 250grader ---> steketid 12-15min
Marshmallow Skrevet 5. oktober 2011 #394 Skrevet 5. oktober 2011 Baker hjemmelagde energibarer nå. Relativt sunne, og veldig gode!
lunem Skrevet 5. oktober 2011 #396 Skrevet 5. oktober 2011 Mekka akkurat sammen "hivihopmuffins" Enda opp med å ha i youghurt naturell og mørk sjokolade, og det vart suksess! Saftige og gode
Svingen Skrevet 13. oktober 2011 #398 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg lagde focaccia i går kveld :D Og det skal jeg jammen meg spise til frokost i dag. Nam!
Gjest navnelapp Skrevet 13. oktober 2011 #399 Skrevet 13. oktober 2011 Hønsefrikassé! Den vart knallgod, det er så deilig med den sursøte sausen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå