Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Pannekaker :D Seriøst, jeg er ikke spesiellt flink til å lage mat, MEN pannekakene mine er gode ^^:D

Litt "rare" og "barnslige" men gode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pannekaker :D Seriøst, jeg er ikke spesiellt flink til å lage mat, MEN pannekakene mine er gode ^^:D

Litt "rare" og "barnslige" men gode.

Hvordan er pannekaker barnslige?

I går bakte jeg foccacia, i dag grovt brød med masse hele korn.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Lyst å dele oppskift?

Mine blir alltid så tørre. Vet ikke om det er oppskriften eller meg det er noe galt med..

Så ikke denne før nå, skal selvsagt dele:

Grove rundstykker - 24 stk.

4dl melk

4dl vann

1 pk gjær (jeg bruker bare tørrgjær)

1 ss sukker

2 ts salt

2 ss olje

125 g havregryn

200 gram sammalt grov hvete

200 gram sammalt grov rug

600 gram hvetemel

bland alt det tørre sammen og tilsett olje. Varm væsken til 38 grader (omtrentlig), og bland sammen med enten vanlig elting eller maskin. Du må gjerne tilsette litt mer hvetemel, for denne oppskriften blir av og til litt klissen.

La gjære i 30 minutter før du baker ut rundstykkene. Lag ett snitt i toppen på de, og pensle med melk om du ikke vil ha harde skorper.

Ettergjær i 15-20 minutter mens ovnen blir varm. Den skal stå på 250 grader, og de skal inn i midten.

I min ovn blir de perfekt stekt på 13 minutter, men det kan jo variere litt.

Skrevet

Jeg kokte en kotelett til sportrening av hunden min :) Siste jeg bakte må vell være sist jul da jeg laget pizza snurrer :) Jeg elsker å bake! men nå bor jeg i en leilighet som har ett veldig lite og utrivelig kjøkken med en sånnen miniatyr ovn, så jeg orker ikke lage noe. Når jeg ser på leilighet så er første pri KJØKKENET! det må være pent, slik at jeg kan bake hele dagen der :fnise:

Skrevet

I dag skal jeg lage rundstykker. Men jeg vil ha dem veldig grove, så trenger ei god oppskrift først.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Hvordan er pannekaker barnslige?

I går bakte jeg foccacia, i dag grovt brød med masse hele korn.

Pannekaker er ikke barnslige, men mine er litt sånn "teite"

Rå inni, haha. Det er godt. Liksom, tykke, litt rå inni ( da MÅ de være varme så klart) og veeeldig søte.

Det mente jeg med barnslige, fant egentlig ikke et bedre ord. Men jeg mener at det ikke er det man ville servert i et bryllup eller noe :)

Skrevet

Idag har jeg bakt både eplekake og brownies. Venter på att noen skal hente ett barn som har overnattet her i helgen og tenkte å be dem inn på kaffe og kake. Det er alltid koselig :-)

Skrevet

Norsk Bondebrød med surdeig - ferdig nå! :nigo:

Skrevet

Bakte i går: Kanelsnurrer, Gule ruter (langpanne) snickerskake (langpanne) og Sahra Bernhard.

Skrevet

Nå lager jeg espressomuffins med mokkabønner til besøket vi får i morgen :)

Skrevet

Sjokolademousse.

Skrevet

I dag hadde jeg venner på lunsjbesøk og bakte jordbærostekake-cupcakes. Høres veldig fancy ut på en teit måte, men de ble en stor suksess! Elsker The Hummingbird Bakery sine oppskrifter...

Skrevet

fylte horn og skillingsboller :)

Skrevet

Eplekake som ble spist på noen minutter i går.

Skrevet

Grove rundstykker

Gjest Thessie!
Skrevet

Så ikke denne før nå, skal selvsagt dele:

Grove rundstykker - 24 stk.

4dl melk

4dl vann

1 pk gjær (jeg bruker bare tørrgjær)

1 ss sukker

2 ts salt

2 ss olje

125 g havregryn

200 gram sammalt grov hvete

200 gram sammalt grov rug

600 gram hvetemel

bland alt det tørre sammen og tilsett olje. Varm væsken til 38 grader (omtrentlig), og bland sammen med enten vanlig elting eller maskin. Du må gjerne tilsette litt mer hvetemel, for denne oppskriften blir av og til litt klissen.

La gjære i 30 minutter før du baker ut rundstykkene. Lag ett snitt i toppen på de, og pensle med melk om du ikke vil ha harde skorper.

Ettergjær i 15-20 minutter mens ovnen blir varm. Den skal stå på 250 grader, og de skal inn i midten.

I min ovn blir de perfekt stekt på 13 minutter, men det kan jo variere litt.

Takk, takk! Oppskriften blir nok prøvd ut veldig snart :D

Skrevet

Jeg bakte denne kaken :D Første forsøk med pynting og figur så ble kjempe fornøyd med den :)

Skrevet

Jeg bakte denne kaken :D Første forsøk med pynting og figur så ble kjempe fornøyd med den :)

Oisann. Kan jeg få oppskriften og fremgangsmåte? Katta til kjæresten har "bursdag" snart. Nok en anledning til å bake kake tenker jeg. Nå som jeg er i siget :gjeiper:

Skrevet

Det siste jeg bakte var brød...fra ferdigpakke. skikkelig juks :D Siste jeg bakte helt selv var pizzahorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...