Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knekkebrød :) Og holder på å heve et surdeigsbrød (rug).

Det lukter skikkelig pussig av dette brødet :s Det hever veldig bra, og nå er det ferdigstekt, men jeg må innrømme at jeg blir skeptisk til å spise det. Sist jeg bakte luktet det tilsvarende av surdeigstarterens, mens det hevende brødet luktet søtt og godt.

Vanskelig å beskrive, men tenker det er gjæren sin "feil", ikke melkesyrebakteriene, for det lukter nok litt eddik/alkoholaktig. Noen som vet hvordan en rugbrøddeig (med 800 g rug, 300 g hvete) skal lukte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

I går lagde jeg myke sjokoladecookies. De ble dessverre mislykkede, for jeg hadde i en del mer vann enn nødvendig. Men gode var de!

Skrevet

Fylte horn med ost og skinke, brukte oppskriften på trinesmatblogg,de ble kjempegode!

• 2 uker senere...
Gjest Swarovski
Skrevet

I dag ble det laget bananmuffins med sjokolade. Ganske gode :)

• Liker 1
Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Blåbærpai og Brownies cookies

Endret av Thessie!
Skrevet

Sjokoladekake til svigers som hadde bursdag. Lagde verdens beste krem til å ha oppå og på sidene, synd jeg slumpa meg fram til den for den der var så god at jeg gjerne skulle hatt oppskriften :gjeiper: Det var i alle fall litt mykt smør, masse kokesjokolade og en melkesjokoladerest smeltet i kremfløte og avkjølt til romtemperatur, mikset sammen med smøret og en god dæsj med landlord nøttesjokopålegg. Men mengdene? Nehh...

Skrevet

Goooode skillingsboller igår( som såklart var vekke igår også...), og deilige grove rundstykker idag... :) Oi, nå ble jeg plutselig sulten her.... jeg som har spist sånn fire rundstykker nesten på engang bare fordi det er så godt, og fordi det er søndag....... :sjenert:

Skrevet

Knafrie baguetter med fennikelfrø i går, og nå har jeg akkurat tatt flognarde aux pommes ut av ovnen, dvs en slags ovnspannekake/vaniljepudding med epler, calvadosmarinerte rosiner og skivede mandler på toppen.

Skrevet

I dag ble det laget bananmuffins med sjokolade. Ganske gode :)

Hørtes deilig ut! Tell me more :)

Skrevet

Brokkoligrateng som en over nevnte er jo dritgodt jo, namnam! :hjerte:

Skrevet

Focaccia :) Med oliven, soltørkede tomater, oregano, basilikum, rosmarin, parmesan og grovt salt.

Gjest frøken am
Skrevet

Rå hvit sjokolade med hjemmelaget is og brownie :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...