Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Polar RS100 som er et halvt år gammel. Den har fungert helt topp, helt til nå den siste uka.

Den viser 00 (ingen puls), eller 220 (langt over min makspuls), eller så henger den seg på 150, 170, osv. Jeg løper utendørs uten andre forstyrrelser enn telefon med mp3. Dette har ikke vært noe problem før, jeg pleier jo å løpe med musikk.

Er dette et batteriproblem eller feil på selve pulsklokken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en Polar RS100 som er et halvt år gammel. Den har fungert helt topp, helt til nå den siste uka.

Den viser 00 (ingen puls), eller 220 (langt over min makspuls), eller så henger den seg på 150, 170, osv. Jeg løper utendørs uten andre forstyrrelser enn telefon med mp3. Dette har ikke vært noe problem før, jeg pleier jo å løpe med musikk.

Er dette et batteriproblem eller feil på selve pulsklokken?

Er elektrodene på pulsbeltet fuktet? Rar puls pleier å skyldes dårlig kontakt mellom hud og elektrode. Om det fortsatt ikke virker ville jeg tatt den med i butikken der du kjøpte den og reklamert.

Skrevet

Ja, de er det, men jeg kan jo forsøke å fukte de mer :) Takk for tips!

Skrevet

Ja, de er det, men jeg kan jo forsøke å fukte de mer :) Takk for tips!

De trenger ikke være våte, bare fuktet slik at det er god kontakt mellom hud og elektrode.

Sikkert ikke nødvendig å fukte dem mer. Prøv å bytte batteri.

Skrevet

Ja, da er det kanskje batteriet.. Får gi den ett forsøk til og så bytte!

Skrevet

Husk nå for guds skyld å sjekke om du kan bytte batteri selv, før du åpner batterilokket! Teite garantifolka... :sukk:

Gjest -Sarah-
Skrevet (endret)

Hei gina! Min pulsklokke oppførte seg også slik, utrolig frustrerende. Jeg vasket beltet og byttet batteri i både klokke og belte, uten hell. Jeg kjøpte til slutt nytt pulsbelte (bruker fortsatt den gamle klokken), og nå virker den :)

Men at din streiker etter såpass kort tid var litt merkelig. Husker du å vaske beltet etter ca hver 5 trening? Gjerne i vaskepose, sa g-sportdamen.

Endret av -Sarah-
Skrevet

Ja, jeg skyller beltet etter ca hver 5. trening. Har heller ingen planer om å bytte batteri selv, det tror jeg ikke er mulig :)

Skal teste ut klokka en gang til nå i dag, hvis ikke den vil nå skal jeg bytte batteri i det minste.

Skrevet

Det er mulig å bytte batteri på en del Polar-modeller, men det er selvfølgelig ikke så lurt hvis du har garanti på den. Da må du sende den inn til Polar (se pulsklokke.no).

Jeg byttet batteri på min selv etter at garantien gikk ut, det gikk helt fint. Kjøpte batteri på Clas Ohlson og sørget for at klokken lå helt i ro når jeg åpnet den slik at ingen av delene rørte på seg.

Har for øvrig opplevd noen rare pulsutslag uten at det var dårlig batteri, heller dårlig kobling mellom beltet og huden. Og så har den kræsjet et par ganger slik at jeg må boote den.

Skrevet

Det har vært litt problemer med elektrodene på de nyere beltene. Jeg fikk byttet mitt belte på grunn av dette. Også viktig at de er ordentlig fuktet, jeg bader nærmest beltet mitt nå, for at det skal funke. Dette fikk jeg også beskjed om fra Polar ettersom jeg sendte inn det nye beltet jeg fikk og klaget på at det ikke funket. Da hadde jeg egentlig fuktet det mye trodde jeg, men dengang ei. Så nå holder jeg feltene under vann en stund.

Skrevet

Ja, i dag fuktet jeg det veldig, og hadde ikke problemer! Så kanskje det var løsningen :)

Skrevet

Det er lurt å skylle beltet skikkelig etter hver trening, og så hive den i vaskemaskinen etter ca hver 4.trening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...