Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skulle ha kommet meg ut litt oftere, og er veldig glad i å gå tur. Men jeg er ikke så kjent i Trondheim, og lurer på om noen kan tipse meg om fine steder. Hvor i Trondheim har absolutt ingenting å si, det går jo busser :)

Så langt har jeg gått rundt omkring Ladestranda eller hva det heter, gikk bortover Ladehammeren. Og ellers litt på Moholt med noen fine stier. Var også et sted på Sluppen eller noe ved ei elv, med strømproduksjon? Vanskelig å forklare, husker så dårlig.

Ønsker altså å gå der det ikke er særlig biltrafikk (helst ingen trafikk). Tips til gåturer ved vann setter jeg ekstra stor pris på! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Ta trikken opp til Lian, der er det nydelig, og flust med turstier :)

(Og ja, det er vann der :) )

Endret av Applecore
  • Liker 1
Skrevet

Lian er hyggelig. Men også langs elven ved Øya/sentrum. Eller hvis du tar bussen nordover, forbi Ranheim - Husker ikke stedsnavnet, men vet at det ligger en privat idrettsbarnehage der. Ikke langt fra Dragvoll/Jakobsli egentlig. Muligheter for å få litt skikkelig skog og utsikt, vakkert og rolig! Har også hørt mye fint om Estenstadmarka ved Dragvoll.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, men hvor er Lian? Går det buss opp dit?

Skrevet

Kjempelett å komme seg til Lian, byens eneste trikk går dit. Endeholdeplassen :)

Jeg pleier å gå langs elva fra Øya til Bakklandet/Solsiden. Fiiin tur :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er også fint i området ved Teisendammen i Bymarka, ligger rett bak Byåsen senter.

AnonymBruker
Skrevet

og Estenstadmarka! Ta nr 5 til Dragvoll, gå av på Lohove og følg skiltene inn i marka, gå f.eks til Estenstaddammen. Du kan også ta nr 8 mot Risvollan og gå av ved endeholdeplassen eller holdeplassen før der igjen- og derfra inn i skogen.

Skrevet

Skal man gå i selve byen så likte jeg å gå i hospitalsløkka, de små gatene bak Hospitalskirka (den lille røde kirken i Kongens gate). Derfra går man ut til Skansen (grøntområdet før du kommer til Ila), krysser over til Ila-parken og returnerer mot Kalvskinnet (langs elva). Der kan du enten fortsette rett fram langs elva, eller gå over gangbrua ved Ilakirka og over på Øya før du fortsetter mot Bakklandet.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Pilegrimleden ved Nidelva er kjempefin også! Jeg liker å løpe der. :-)

Skrevet

Ta bussen til Granåsen og gå opp til Rønningen :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg liker meg veldig godt i marka. Du kan ta buss nr. 10 mot skistua. Her kan du gå av på forskjellige holdeplasser. I marka kan du gå rundt ulike dammer som for eksempel teisendammen, baklidammen og kopperdammen. Videre finnes det ulike fine turstier, eksempel kan du gå fra baklia til fjellseter, eller du kan gå fra skistua til elgsetthytta eller storheia (storheia er markas høyeste fjell og det er veldig bratt på slutten). Du kan også for eksempel gå av bussen på baklia, gå halvveise rundt baklidammen, så til Lavollen for så å gå til kopperdammen. Du kan også gå fra Ila til Gjeitfjellet. Damhaugen er en fin plass, vintervannet ved gråkallen er fint å gå rundt. Det er også fint rundt Lianvannet (hit må du ta trikken). Jeg anbefaler deg å kjøpe et kart over sommer ruter i bymarka, så får du fort oversikt over skogen og ruter som kan være fine å gå.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...