AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #41 Skrevet 13. april 2011 Her er en nese jeg kan forstå komplekser for, http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00494/Annabeforeemb_494320a.jpg Min er rett og alt det der men den er svær potet nese foran og sikkelig lang i profil. Fy faen som jeg hater den. Jeg har arvet den av mamma og hun av sin far. Hater denne nesen min så mye den har brakt meg så mye vondt i livet. Jeg er ikke ts.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2011 #42 Skrevet 13. april 2011 Her er en nese jeg kan forstå komplekser for, http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00494/Annabeforeemb_494320a.jpg Eller denne: http://www.grimmemennesker.dk/data/media/2/pimple2.jpg Ærlig talt TS, tror det sitter mest mellom øra, synes ikke nesen din så så voldsomt stor ut på noen av bildene. På det siste ser det jo ut som du smiler ganske bredt å da blir den jo bredere. En ting er ihvertfall sikker om du liker det eller ikke: Som skattebetaler så syns jeg ikke det er noe særlig å måtte sponse dette, hva du vil betale selv blir din egen sak. Synes nese nr2 der til regia også var pen. 3
CaspertheGh0st Skrevet 13. april 2011 #43 Skrevet 13. april 2011 (endret) slettet Endret 3. oktober 2016 av soffapute
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2011 #44 Skrevet 13. april 2011 Blir aldri klok på den. Hehe, den var litt rund frempå tuppen kanskje men bare sjarmerende spør du meg.
pratesyk Skrevet 14. april 2011 #45 Skrevet 14. april 2011 haha Jeg har hørt jeg ser ut som Pinokkio, helt fra barneskolen av. Både av voksne (faktisk) og jevaldrende. Greia er at nesen min ser forskjellig ut fra bilde til bilde. På noen bilder ser den rett og pen ut tatt forfra, på andre bilder ser den meget kraftig ut. Veldig sånn; "Wow. Wtf skjedde her. ". Sammenlignet med det første bildet jeg la ut så ser den plutselig helt normal ut igjen her; vs Blir aldri klok på den. Du har jo en ganske fin nese du, men ser at den er litt skeiv. Peker litt til høyre? Nesa mi var også sånn, den pekte til venstre. Du har skeiv skillevegg. Denne kan rettes opp på sykehus. Jeg hadde skeiv skillevegg jeg også, pusta derfor dårlig gjennom nesa. Opererte på Rikshospitalet i fjor, og fikk rettet opp nesa. Nå peker den rett frem slik den skal.. Kanskje du skal høre med fastlegen din om han kan henvise deg videre? denne operasjonen er gratis..
pratesyk Skrevet 14. april 2011 #46 Skrevet 14. april 2011 Like fin forfra, eller? Ingenting galt med nesa di!! Min er større!! alltid vært misfornøyd med nesa mi jeg også..
Stinkerbell Skrevet 14. april 2011 #47 Skrevet 14. april 2011 I alle dager, hva er det med dere? Her beskrives grusomme neser som man har måttet lide seg igjennom livet med, og når det legges ut bilder viser det seg at det er snakk om høyst normale, pene neser!? Jeg har sånn nese! Har aldri tenkt at den er rar eller stygg. Joda, den er litt skjev, men jeg har aldri tenkt at det er negativt. Alle kan da ikke se 100% perfekte ut i alles øyne? Jeg blir jævlig sur hvis jeg må være med å spleise for at du skal få ei nese du synes er fin nok, ts. Det er ingen ting medisinsk i veien med nesa di, og den er ikke i nærheten av å ha et utseende som påkaller oppmerksomhet fra omgivelsene i negativ forstand. Jeg hadde små pupper. Virkelig små. Det var ikke akkurat artig. Jeg kledde aldri av meg om sommeren, og når jeg kjøpte klær var det alltid med tanke på hvordan puppene så ut i dem. Kjoler var et mareritt å finne. Etter noen år bestemte jeg meg for å legge inn silikon. Selvfølgelig betalte jeg alt selv! Det er da ikke samfunnets feil at jeg ikke er kosmetisk tilfreds med hva naturen har gitt meg, eller hva? Hadde det derimot vært motsatt, at puppene mine hadde vært enorme og ga meg problemer med rygg, skuldre og nakke, med fare for at jeg ikke kunne fungere i arbeid eller fritid, da stiller det seg annerledes. Operer gjerne (den fine!) nesa di, men belast for søren ikke samfunnet med regninga. 2
pratesyk Skrevet 14. april 2011 #48 Skrevet 14. april 2011 I alle dager, hva er det med dere? Her beskrives grusomme neser som man har måttet lide seg igjennom livet med, og når det legges ut bilder viser det seg at det er snakk om høyst normale, pene neser!? Jeg har sånn nese! Har aldri tenkt at den er rar eller stygg. Joda, den er litt skjev, men jeg har aldri tenkt at det er negativt. Alle kan da ikke se 100% perfekte ut i alles øyne? Jeg blir jævlig sur hvis jeg må være med å spleise for at du skal få ei nese du synes er fin nok, ts. Det er ingen ting medisinsk i veien med nesa di, og den er ikke i nærheten av å ha et utseende som påkaller oppmerksomhet fra omgivelsene i negativ forstand. Jeg hadde små pupper. Virkelig små. Det var ikke akkurat artig. Jeg kledde aldri av meg om sommeren, og når jeg kjøpte klær var det alltid med tanke på hvordan puppene så ut i dem. Kjoler var et mareritt å finne. Etter noen år bestemte jeg meg for å legge inn silikon. Selvfølgelig betalte jeg alt selv! Det er da ikke samfunnets feil at jeg ikke er kosmetisk tilfreds med hva naturen har gitt meg, eller hva? Hadde det derimot vært motsatt, at puppene mine hadde vært enorme og ga meg problemer med rygg, skuldre og nakke, med fare for at jeg ikke kunne fungere i arbeid eller fritid, da stiller det seg annerledes. Operer gjerne (den fine!) nesa di, men belast for søren ikke samfunnet med regninga. Herregud så hissig vi var da! Om det blir dekket av staten så går det ikke mer penger ut av lommeboka di! Om noe plager en så sterkt så har man da rett til å undersøke om man kan endre på det. Det går fra skattepengene våres ja, men du merker jo ikke noe til dette!! Mye av skattepengene våres går til piss, men du merker da ikke noe til det. Om det vil gjøre at hun får et bedre selvtillit så er det bare positivt. Hun får det nok ikke dekket nei, men skader ikke å undersøke det.. 2
Stinkerbell Skrevet 14. april 2011 #49 Skrevet 14. april 2011 Herregud så hissig vi var da! Om det blir dekket av staten så går det ikke mer penger ut av lommeboka di! Om noe plager en så sterkt så har man da rett til å undersøke om man kan endre på det. Det går fra skattepengene våres ja, men du merker jo ikke noe til dette!! Mye av skattepengene våres går til piss, men du merker da ikke noe til det. Om det vil gjøre at hun får et bedre selvtillit så er det bare positivt. Hun får det nok ikke dekket nei, men skader ikke å undersøke det.. Om hun får dekket dette av staten, så går det av skattebetalernes penger, så nødvendigvis er både du og jeg med på å spleise på moroa. Det er jeg ikke interessert i, selv om jeg høyst sannsynlig ikke vil merke det nevneverdig der og da. Men det er en prinsippsak, forstår du: Jo mer det åpnes for at folk skal få dekket ting gjennom det offentlige, jo mer belastes det skattebetalerne. Ren logikk. Og ts sin selvtillit er ikke mitt ansvar. Hun får ta opp et lån, som andre folk som ikke er helt fornøyd med hva de har fått utdelt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #50 Skrevet 14. april 2011 Jeg nekter å tro at du får dette dekket. Du har jo fin nese! Mye finere enn min, og jeg har ikke tenkt tanken på at jeg må gjøre noe med den... Jeg har operert inn silikon, for jeg var helt (og da mener jeg helt!) flat. Dette var så plagsomt i hverdagen at det hemmet meg enormt, så da gikk jeg til det skritt å la meg operere. Dette betalte jeg 100 % selv. 1
CaspertheGh0st Skrevet 14. april 2011 #51 Skrevet 14. april 2011 (endret) På 14.4.2011 den 9.41, pratesyk skrev: slettet Endret 3. oktober 2016 av soffapute
pratesyk Skrevet 14. april 2011 #52 Skrevet 14. april 2011 Ja den peker litt mot høyre, og jeg har skjev neseskillevegg, men jeg har aldri hatt pusteproblemer. Er forøvrig enig med de andre om at man burde betale operasjonen selv. Hos meg står det ikke på pengene, men at jeg er for skeptisk og redd for at resultatet blir verre. I tillegg har jeg sett videoer av operasjoner av nese og det ser så groteskt ut. Javel, hvis man absolutt vil betale for det selv, så er det bare å gjøre det. skattepengene blir uansett brukt på andre ting, så skjønner ikke helt greia.. om folk ikke opererer så blir det ikke mindre skattetrekk fra oss. da går det heller til masse annet piss.. Skjønner bare ikke greia helt med å klage på nesa si også ikke gjøre noe med det!?? Neseoperasjon er ikke vondt. Var mye mindre smerte enn jeg hadde forventa. det eneste jeg kjente var litt press på nesa. Hvis du leser litt på nette, så står det også at neseoperasjon er den komsetiske operasjonen som gjør minst vondt. Silikon og slikt er mye verre.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #53 Skrevet 14. april 2011 Javel, hvis man absolutt vil betale for det selv, så er det bare å gjøre det. skattepengene blir uansett brukt på andre ting, så skjønner ikke helt greia.. om folk ikke opererer så blir det ikke mindre skattetrekk fra oss. da går det heller til masse annet piss.. Skjønner bare ikke greia helt med å klage på nesa si også ikke gjøre noe med det!?? Neseoperasjon er ikke vondt. Var mye mindre smerte enn jeg hadde forventa. det eneste jeg kjente var litt press på nesa. Hvis du leser litt på nette, så står det også at neseoperasjon er den komsetiske operasjonen som gjør minst vondt. Silikon og slikt er mye verre.. Det har ikke slått deg at det ligger et budsjett for slike operasjoner? Og at en person med normal nese da kanskje tar opp penger og plass fra noen som kanskje virkelig trenger en slik operasjon? 1
pratesyk Skrevet 15. april 2011 #54 Skrevet 15. april 2011 Det har ikke slått deg at det ligger et budsjett for slike operasjoner? Og at en person med normal nese da kanskje tar opp penger og plass fra noen som kanskje virkelig trenger en slik operasjon? Jeg jobber faktisk på sykehus selv jeg, så ikke lær meg hvordan ting fungerer. Og det budsjettet du snakker om tror jeg ikke du har peiling på.. Om man har skeiv skillevegg så er det medisinsk, og det kan føre til problemer senere i livet. Det er en stor fordel for at vi betaler skatt vettu, for å få gratis sykehjelp! Om du er bitter for at du betaler skatt, så hold det for deg selv.. Hun som er misfornøyd med nesa si, som er helt fin, får selvfølgelig ikke dette dekket om det ikke er noe medisinsk galt, men det skader da ikke å ta en prat med fastlegen.. 1
Gjest tm Skrevet 16. juli 2011 #55 Skrevet 16. juli 2011 Jeg hater nesen min over alt på jord. Den er ganske bred forfra, og i profil er den grusomt lang og spiss. Jeg kan love dere at det ikke er innbilning. Er UTROLIG fornøyd med utseendet mitt ellers, ja, jeg er utrolig pen og får høre det ofte. Likevel trekker nesen min sitt utseendet selvbildet mitt ned. Jeg kommer til å ta en neseoperasjon når jeg har spart opp nok penger selv, men likevel synes jeg det er fælt å skulle bruke mellom 30.-50.000 kr på noe som andre har fått gratis(gode gener).. Det her har plaget meg i mangemange år, helt siden jeg var liten jente. Jeg har ingen fysiske problemer med nesen min, men det er det kosmetiske jeg er ekstremt misfornøyd med. Det gir meg liksom et litt heksete utseende i profil.... Er det sjans for at jeg kan få dekket dette, ettersom misnøyen er så stor, og nesen min faktisk er stor?(jeg kjenner ingen andre som har større nese enn meg, bortsett fra utlendinger med store ørneneser - og jeg er 100% norsk) Er det i det hele tatt vits i å bestille time hos fastlege og spørre? Har dere sittet i samme situasjon?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #56 Skrevet 16. juli 2011 Jeg vet ikke hva som er mest egoistisk jeg den som vil endre på nesen sin eller den som syns det er grusomt at skattepengene sine går til en slik operasjon.
Gjest TM Skrevet 16. juli 2011 #57 Skrevet 16. juli 2011 Jeg kan fortelle deg at jeg har gjennom mange år selv følt at min nese ikke passet mitt ansikt og at den er alt for stor og vært skikkelig missfornøyd med den. Ettersom jeg ble eldre har også nesen blitt større noe som til slutt gjorde at jeg for alvor begynte å se etter plastiskkirurger for dette var jeg 100 prosent sikker på at jeg skulle gjennomføre. Nesen var noe som måtte ordnes ellers gikk ikke livet videre og sånn var det!! denne holdningen var som brent i hodet mitt og ikke mulig å inngå komprimiss på noe vis. Etterhvertsom jeg gjorde research og leste rundt her og der så begynte jeg etterhvert å gjøre meg forskjellige tanker om hva dette egentlig handler om for meg. Det jeg innser er at det er egentlig ikke noe i veien med mitt utseende men med selvtilliten min. Grunnen til at jeg vil opperere meg ville vært for åfå en mer aksept blant mennesker slik at de så at jeg hadde et pent utseende. Det er dette som egentligligger i bunn. Skal jeg legge meg under en kniv for å tilfredstille behovet til andrefor det blir jo det man inndirekte gjør da man ønsker seg bedre yttre. Det er egentlig ikke noe galt med at man har annerledes utseende fordi man ikke har bestemt dette selv man blir født slik og sånn er det bare. Folk rundt må bare leve med det. Bruk heller penger på noe mer fornuftig i livet ditt jeg mener det blir helt feil å laen annen person skjære med en kniv i ansiktet ditt bare for at verden har fått for seg at sånn og sånn skal skjønnhet se ut. Du bestemmer over deg ikke la et ideal ødelegge selvbildet ditt. Det er ikke deg eller oss som er noe galt med egentlig men de som bidrar til å lage disse idealene. I bunn så handler alle slike ideer om å selge et brukt å tjene penger. Jeg mener så lenge du klarer å finne utveier som kan få deg til åføle deg bra uten å gå veien om kirurgi så er det beste du kan gjøre for deg selv. Jeg mener at du vil vokse på å innse at du kan være deg selv og at verden må akseptere ditt utseende slik den er. 1
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2012 #58 Skrevet 27. august 2012 skal operere en skjevhet og lurte på om man kan få dekket en del av et annet inngrep som utføres under selve operasjonen(redusere humpen midt på nesen).? Mener at jeg blir psykisk hemmet og plaget av nesen min og flere venner har påpeker at jeg har en stor nese. Det lindrer meg i å møte andre venner og bli fotografert.
Gjest Margot Skrevet 9. oktober 2012 #59 Skrevet 9. oktober 2012 Hei. jeg er garantert eldre enn deg, så nå skal du høre på noen gode råd! Jg tror nesa di er den som gjør deg til deg, og jeg tror den er fin. Har en veninne med stor nese, ørnenese i profil og hun får utrolig mye oppmerksomhet fra det annet kjønn på byen osv. og dette tror jeg kommer av nesa hennes, for hun er ikke så pen ellers(ikke slemt ment..) synes du skal tenke på at nesa di gir deg et bestemt utseende, du vet: med bein i nesa" er et utrykk her til lands. betyr en man ikke kødder med, en bestemt person. Selv har jeg en liten nese med en stygg klump på. den er også forskjellig fra hver side. sukk. skulle gjerne byttet nese med deg jeg om det var mulig!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #60 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg hater nesen min over alt på jord. Den er ganske bred forfra, og i profil er den grusomt lang og spiss. Jeg kan love dere at det ikke er innbilning. Er UTROLIG fornøyd med utseendet mitt ellers, ja, jeg er utrolig pen og får høre det ofte. Likevel trekker nesen min sitt utseendet selvbildet mitt ned. Jeg kommer til å ta en neseoperasjon når jeg har spart opp nok penger selv, men likevel synes jeg det er fælt å skulle bruke mellom 30.-50.000 kr på noe som andre har fått gratis(gode gener).. Det her har plaget meg i mangemange år, helt siden jeg var liten jente. Jeg har ingen fysiske problemer med nesen min, men det er det kosmetiske jeg er ekstremt misfornøyd med. Det gir meg liksom et litt heksete utseende i profil.... Er det sjans for at jeg kan få dekket dette, ettersom misnøyen er så stor, og nesen min faktisk er stor?(jeg kjenner ingen andre som har større nese enn meg, bortsett fra utlendinger med store ørneneser - og jeg er 100% norsk) Er det i det hele tatt vits i å bestille time hos fastlege og spørre? Har dere sittet i samme situasjon? Du får bare dekket utgiftene dersom det er fysiske problemer med nesen. Anonym poster: c6d45340a217ceee7a5e758156f1dfde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå