Gå til innhold

Få dekket neseoperasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater nesen min over alt på jord. Den er ganske bred forfra, og i profil er den grusomt lang og spiss. Jeg kan love dere at det ikke er innbilning. Er UTROLIG fornøyd med utseendet mitt ellers, ja, jeg er utrolig pen og får høre det ofte. Likevel trekker nesen min sitt utseendet selvbildet mitt ned. Jeg kommer til å ta en neseoperasjon når jeg har spart opp nok penger selv, men likevel synes jeg det er fælt å skulle bruke mellom 30.-50.000 kr på noe som andre har fått gratis(gode gener).. Det her har plaget meg i mangemange år, helt siden jeg var liten jente. Jeg har ingen fysiske problemer med nesen min, men det er det kosmetiske jeg er ekstremt misfornøyd med. Det gir meg liksom et litt heksete utseende i profil.... Er det sjans for at jeg kan få dekket dette, ettersom misnøyen er så stor, og nesen min faktisk er stor?(jeg kjenner ingen andre som har større nese enn meg, bortsett fra utlendinger med store ørneneser - og jeg er 100% norsk)

Er det i det hele tatt vits i å bestille time hos fastlege og spørre? Har dere sittet i samme situasjon?

Skrevet

Japp, og jeg fikk mesteparten dekket.

AnonymBruker
Skrevet

Japp, og jeg fikk mesteparten dekket.

Hvor "ekstrem" var nesen din? Har liksom problemer med å tro at man får dekket neseoperasjon, kun ved en liten skjevhet.. Hvor mye måtte du betale, og måtte du gjennom timer hos psykolog i forveien? Tenker da på at legen først vil sende meg over til psykolog for å få meg på andre tanker først..

Skrevet (endret)

Nei ingen psykolog, han henviste meg og jeg fikk time til operasjon ganske så snart. Grunnen til at jeg fikk det dekket var at jeg hadde tette bihuler + den var knekt. I tillegg til dette så var den lang og skeiv. Det var derfor jeg tok kontakt, jeg visste ikke at den var verken knekt eller at jeg var tett i bihulene.

Jeg betalte 15000 selv og fikk dekket resten. Det jeg gjorde med nesen (ganske stor, operasjonen altså) kostet opp mot 40000.

Det er verdt er forsøk jaffal :)

Endret av Personlig12
AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen psykolog, han henviste meg og jeg fikk time til operasjon ganske så snart. Grunnen til at jeg fikk det dekket var at jeg hadde tette bihuler + den var knekt. I tillegg til dette så var den lang og skeiv. Det var derfor jeg tok kontakt, jeg visste ikke at den var verken knekt eller at jeg var tett i bihulene.

Jeg betalte 15000 selv og fikk dekket resten. Det jeg gjorde med nesen (ganske stor, operasjonen altså) kostet opp mot 40000.

Det er verdt er forsøk jaffal :)

Ikke verst! Er du fornøyd nå i dag? :)

Jeg får vel prøve, selv om jeg frykter at det bare vil bli fnyst av..

Skrevet

Ja jeg ble kjempefornøyd, og det var ikke så ille som jeg hadde trodd :)

Legen min tok det kjempe fint, jeg nevnte det i "forbifarten" når jeg egentlig var der for noe annet :)

Lykke til :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

De som får "gratis nese" har som regel vært så heldig og fått en annen del av seg de ikke er fornøyd med. Ingen er født perfekt. Sliter du kun mentalt burde du snakke med noen om det, har du problemer med fysiske funksjoner bør du snakke med legen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ble kjempefornøyd, og det var ikke så ille som jeg hadde trodd :)

Legen min tok det kjempe fint, jeg nevnte det i "forbifarten" når jeg egentlig var der for noe annet :)

Lykke til :klemmer:

Åå, så flott! :)

Tusen takk! :klemmer:

Skrevet

Jeg fikk ikke ny nese :snurt:

enda min er ganske så stor jeg jeg har vanskeligheter med å puste...

*snut snurt*

Gjest Spinell
Skrevet

Enkelte kosmetiske operasjoner dekkes av det offentlige, men neseplastikk har jeg verken sett omtalt eller hørt om i den sammenhengen, så fremt det ikke er medisinsk begrunnet. For Personlig12 var det jo medisinsk (selv om h*n etter sigende ikke visste det selv på forhånd).

Det at andre fra naturens side er utstyrt med penere nese enn deg, er ikke noe gangbart argument, i alle fall. Verden er urettferdig, og ingen er like, verken på godt eller vondt. Noen er utstyrt med lange ben, andre med lang nese, men variasjonen er stor uten at det kan kalles noe handicap eller skavank av den grunn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De som får "gratis nese" har som regel vært så heldig og fått en annen del av seg de ikke er fornøyd med. Ingen er født perfekt. Sliter du kun mentalt burde du snakke med noen om det, har du problemer med fysiske funksjoner bør du snakke med legen.

Jeg sliter definitivt IKKE mentalt.. Det var jo det jeg skrev i innlegget her oppe, at mitt syn på nesen min ikke er innbilning. Selvfølgelig, er alltid små ting å plukke på, men i det store og det hele er jeg kjempefornøyd med meg selv, og får komplimenter stadig! Jeg vet at man ikke kan forvente å se perfekt ut, ingen gjør det, selv ikke kjendisene(hvor store prosentandeler opererer seg for å se bra ut). Men nesen min er faktisk langt over gjennomsnittet stor i størrelsen, og passer IKKE inn i ansiktet mitt! En trenger da ikke slite mentalt for at man er sterkt misfornøyd med en del av seg selv!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke ny nese :snurt:

enda min er ganske så stor jeg jeg har vanskeligheter med å puste...

*snut snurt*

Haha :klemmer:

Gjest anonym
Skrevet

Haha. Jeg skulle gjerne hatt tykkere hår, men tviler på at det blir dekket. Ingen kan forvente at staten skal stille opp fordi du ikke er "perfekt".

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bildebevis.!

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Jeg skulle gjerne hatt tykkere hår, men tviler på at det blir dekket. Ingen kan forvente at staten skal stille opp fordi du ikke er "perfekt".

Huff.. Kan ikke slike som deg la være å kommentere?

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Nei, fordi (nesten)alle har noe de ikke liker! Synes du virkelig kosmetiske operasjoner burde bli dekket? Da blir vel alle seende kliss like ut om ikke lenge.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bildebevis.!

Kan prøve å få tatt et bilde i profil nå, så skal dere få se grusomheten.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi (nesten)alle har noe de ikke liker! Synes du virkelig kosmetiske operasjoner burde bli dekket? Da blir vel alle seende kliss like ut om ikke lenge.

Enig, dette ville vært en slippery slope av dimensjoner. Tenk alle som er i det store og hele uheldig med utseende, de hadde jo da ihvertfall fortjent å få det sponset hvis noen som har stor nese men ellers pen får det.

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal ta sjangsen og bestille en legetime, uansett hva andre måtte mene om det. Det "verste" er jo at man får et nei :):biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater nesen min over alt på jord. Den er ganske bred forfra, og i profil er den grusomt lang og spiss. Jeg kan love dere at det ikke er innbilning. Er UTROLIG fornøyd med utseendet mitt ellers, ja, jeg er utrolig pen og får høre det ofte. Likevel trekker nesen min sitt utseendet selvbildet mitt ned. Jeg kommer til å ta en neseoperasjon når jeg har spart opp nok penger selv, men likevel synes jeg det er fælt å skulle bruke mellom 30.-50.000 kr på noe som andre har fått gratis(gode gener).. Det her har plaget meg i mangemange år, helt siden jeg var liten jente. Jeg har ingen fysiske problemer med nesen min, men det er det kosmetiske jeg er ekstremt misfornøyd med. Det gir meg liksom et litt heksete utseende i profil.... Er det sjans for at jeg kan få dekket dette, ettersom misnøyen er så stor, og nesen min faktisk er stor?(jeg kjenner ingen andre som har større nese enn meg, bortsett fra utlendinger med store ørneneser - og jeg er 100% norsk)

Er det i det hele tatt vits i å bestille time hos fastlege og spørre? Har dere sittet i samme situasjon?

skal vel litt til,men forsøk. Skal mye til før en får dekket noe.

Jeg søkte om hjelp til øyeoperasjon. Jeg hindres i jobben i briller,linser kan jeg ikke bruke i lange perioder. Jeg hadde pluss 6,men det hjalp ikke det.

Pga sykdom så får jeg "hengende" øyne. Skinnet la seg over øynene,jeg ble så trett,anstrengende å stive opp øyne og panne som ga meg hodepine. Den off.køen er lang som et vondt år, og legen mente jeg ikke ville få det..hallo ganske ung til å få slike øyne. Så det betalte jeg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...