AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Vi hadde styremøte her forleden, og i den forbindelse dukket det opp et spørsmål jeg hadde, der svaret er avgjørende for en frist jeg har videre. Har ikke e-postadressen ennå, og kjenner henne ikke så godt, og fant bare mobilnummeret. Sendte så en sms kl 23:30 til styrelederen med spørsmålet, og regnet med at hun enten hadde den avstengt om hun sov, eller at hun forsto at hun ikke må svare på sms'er som tikker inn sent. Det var feilberegnet av meg...hun ble veldig sint for at jeg hadde sendt spørsmålet over sms så sent og ba om at jeg aldri måtte gjøre det mer. Jeg skrev tilbake at jeg takket for tilbakemeldingen, og at jeg selvsagt aldri mer ville sende sms til henne. Huff, jobber i en bransje der det er vanlilg med sms og mails sendt, for vi forstår at det uansett ikke besvares før mottaker kan/har aneldning. Men kan jo forstå denne styrelederen også, så fint hun sa i fra!
Xaphan Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Tja, folk er forskjellige. Å ringe så sent hadde vært noe annet, men SMS syns jeg ikke er noen big deal. Et lite pip, så er den stille resten av natta liksom. Det burde hun tåle.
MissStiles Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Jeg ringte på hos en i styret kl 23 på kvelden en gang. Sikringen hadde gått i leiligheten min og jeg hadde ikke nøkkel til sikringsskapet. Jeg brydde meg virkelig ikke om hvor mye klokka var. Fordi jeg skulle ordne det der og da. Jeg måtte ringe på et par dører før jeg fant noen som var hjemme fra styret eller som åpnet. De skal være der for å hjelpe om det skal være noe. Men jeg pleier vel ikke normalt å ringe eller sende sms til noen som jeg ikke kjenner så veldig godt etter kl 22 på kvelden. 1
Fresi Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Jeg ville ikke ha sendt SMS til ukjente etter kl 22. E-post er noe annet. 4
FantasDick Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Mulig det blir dobbeltpost her nå, svarte idet emnet ble flyttet. Jeg selv pleier ikke å sende sms til folk jeg ikke kjenner (så godt) sent på kvelden, men de må gjerne sende sms til meg! Omså midt på natten, men da kan de ikke forvente å få svar med engang.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Vi hadde styremøte her forleden, og i den forbindelse dukket det opp et spørsmål jeg hadde, der svaret er avgjørende for en frist jeg har videre. Har ikke e-postadressen ennå, og kjenner henne ikke så godt, og fant bare mobilnummeret. Sendte så en sms kl 23:30 til styrelederen med spørsmålet, og regnet med at hun enten hadde den avstengt om hun sov, eller at hun forsto at hun ikke må svare på sms'er som tikker inn sent. Det var feilberegnet av meg...hun ble veldig sint for at jeg hadde sendt spørsmålet over sms så sent og ba om at jeg aldri måtte gjøre det mer. Jeg skrev tilbake at jeg takket for tilbakemeldingen, og at jeg selvsagt aldri mer ville sende sms til henne. Huff, jobber i en bransje der det er vanlilg med sms og mails sendt, for vi forstår at det uansett ikke besvares før mottaker kan/har aneldning. Men kan jo forstå denne styrelederen også, så fint hun sa i fra! En sender ikke sms så sent. Du vet ikke hvordan hennes tlf er,kansje nattesøvnen ble ødelagt osv. Vil du styreleder noe,så får du bruke den veien som er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Jeg ringte på hos en i styret kl 23 på kvelden en gang. Sikringen hadde gått i leiligheten min og jeg hadde ikke nøkkel til sikringsskapet. Jeg brydde meg virkelig ikke om hvor mye klokka var. Fordi jeg skulle ordne det der og da. Jeg måtte ringe på et par dører før jeg fant noen som var hjemme fra styret eller som åpnet. De skal være der for å hjelpe om det skal være noe. Men jeg pleier vel ikke normalt å ringe eller sende sms til noen som jeg ikke kjenner så veldig godt etter kl 22 på kvelden. Unnskyld, du har virkelig misforstått. Du hadde ikke nøkkel til skapet, og det oppdaget du først da? flyttet inn samme dag da eller? Det er ikke slik hjelp et styre eller styreleder er for. Du bør sette deg inn hvordan det fungerer. de er ikke vaktmester for deg. du skulle ha komt på min dør.....oi 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Synes kanskje hun ble i overkant sur? Hun kunne jo ha sagt i fra på en litt penere måte Jeg hadde ikke sendt melding etter kl 22 til folk jeg ikke kjenner. Venner og familie sender jeg til døgnet rundt, men forventer ikke svar før de er våkne/har tid til å svare. Men folk kan sende melding til meg når som helst! Har iphonen på lydløs om natta uansett
Gjest Penny88 Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 en ting er å ringe sent på kvelden. men å sende sms? seriøst? det burde du f*** tåle når du har mobil.... 8
Harlekin Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Jeg synes ikke man kan bestemme når folk skal få sende SMS. Sover en virkelig så lett at en meldingslyd vekker en, får en sette på lydløs. Uansett synes jeg styreleder var altfor krass. Man kan vel si ifra på en hyggelig måte. 3
Fresi Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 en ting er å ringe sent på kvelden. men å sende sms? seriøst? det burde du f*** tåle når du har mobil.... Ikke med jobbrelatert innhold. Når det er sagt går det selvsagt an å si fra på en høflig måte. 1
Violet Hill Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Jeg synes ikke man kan bestemme når folk skal få sende SMS. Sover en virkelig så lett at en meldingslyd vekker en, får en sette på lydløs. Uansett synes jeg styreleder var altfor krass. Man kan vel si ifra på en hyggelig måte. Helt enig i dette!
Vindmølle Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Å sende en sms til noen man ikke kjenner så godt såpass sent synes jeg er en uting. Så sant det ikke er noen jeg kjenner godt, evt. det er noe som ikke haster veldig, så hverken ringer eller melder jeg folk etter kl 22. Når det er sagt så er det jo ikke noe å bli kjempesur over, men å si ifra på en hyggelig og grei måte må være lov. 1
MissStiles Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Unnskyld, du har virkelig misforstått. Du hadde ikke nøkkel til skapet, og det oppdaget du først da? flyttet inn samme dag da eller? Det er ikke slik hjelp et styre eller styreleder er for. Du bør sette deg inn hvordan det fungerer. de er ikke vaktmester for deg. du skulle ha komt på min dør.....oi Det var faktisk ikke lås på sikringsskapet når jeg flyttet inn i den blokka. Den låsen ble satt på lenge etter at jeg flytta inn, uten å gi beskjed til beboerne i blokka. Dette klagde jeg om til styret. Så skjønte absolutt ingenting når sikringsskapet var låst. Så jeg fikk fort kjøpt meg nøkkel. Deretter kom alle naboene til meg for å låne den. Det var faktisk ingen fast vaktmester i den blokka. Så det var den eneste måten å gjøre det på.
kontorstol Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Jeg ringte på hos en i styret kl 23 på kvelden en gang. Sikringen hadde gått i leiligheten min og jeg hadde ikke nøkkel til sikringsskapet. Jeg brydde meg virkelig ikke om hvor mye klokka var. Fordi jeg skulle ordne det der og da. Jeg måtte ringe på et par dører før jeg fant noen som var hjemme fra styret eller som åpnet. De skal være der for å hjelpe om det skal være noe. Men jeg pleier vel ikke normalt å ringe eller sende sms til noen som jeg ikke kjenner så veldig godt etter kl 22 på kvelden. Styret er ikke der for å være dine tjenere døgnet rundt. Håper ikke du går rundt med den trua..
MissStiles Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 Styret er ikke der for å være dine tjenere døgnet rundt. Håper ikke du går rundt med den trua.. Er klar over det. men akkurat i den situasjonen så var det bare en fra styret som jeg kunne ta kontakt med. Ingen av naboene kunne hjelpe meg. Og ingen vaktmester.
sequin Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Jeg har en regel på at jeg ikke sender meldinger eller ringer til ansatte eller sjefer etter klokken åtte. Fordi jeg selv ikke liker å bli forstyrret med jobb eller slike ting på kvelden, da er det ro i heimen! Men gjelder det sykdom er det en annen ting 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #18 Skrevet 13. april 2011 Jeg har hatt en tendens til å sende sms sent. Ei venninne svarte som regel ganske kjapt. Etter et par år så kom det fram at hun kunne våkne av en sms dersom hun sov. Hun måtte ha lyd på pga jobben sin. Da ble jeg obs på at det ikke alltid er ok å sende en sms så seint. Er det ikke noe viktig så kan jeg vente til neste dag.
Gjest Spinell Skrevet 13. april 2011 #19 Skrevet 13. april 2011 Noen har telefonen på, med lyd, hele døgnet av ulike årsaker. Du kan ikke vite hvem som har det og hvem som ikke har det (eller hvorfor). En meldingslyd kan da uten tvil vekke folk, og med mindre det er svært viktig synes jeg det er en uting å forstyrre folk på den tiden av døgnet. En SMS er ikke helt det samme som å ringe, men for meg er ikke forskjellen så stor. Hvis saken kan vente til dagen etter, bør en vente. Jeg er mottakelig for meldinger og telefoner fra kl 6 på morgenen på arbeidsdager, men ville ikke sendt til noen jeg ikke kjenner døgnrytmen til før i 9-10-tiden. 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #20 Skrevet 13. april 2011 Jeg hadde nok blitt sinna ja. Jeg har en jobb som gjør at jeg må være tilgjengelig døgnet rundt og kan derfor ikke skru av lyden om natten, men det betyr ikke at jeg synes det er ok at folk tar kontakt om uvesentligheter som like gjerne kunne ventet til neste morgen. Blir jeg vekket pga en jobbtlf så aksepterer jeg det fordi det er en del av jobben min som jeg blir greit kompensert for, men å bli vekket av noe slikt hadde irritert meg grønn og personen hadde fått beskjed om at det bør unngås en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå