Gå til innhold

Gifte seg for 2. gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift en gang før, vi hadde stort kirkebryllup med venner og familie, hvit kjole, middag - ja hele pakka. Veldig tradisjonelt bryllup med andre ord.

Nå er jeg, som dere skikkert har forstått, forlovet igjen. Vi er ikke igang med planlegging av bryllupet, men tankene har jo begynt å surre om hvordan vi skal gjøre det. Mannen har ikke vært gift før. Vi er enig om at det ikke skal være et kirkebryllup.

Stort, lite, reise bort for så å ha vennefest... Vi er så i tvil. På den ene siden så har jeg hatt hele familien i ett bryllup allerede, føler det kanskje blir litt rart å invitere hele gjengen igjen. Han vil jo på en måte dele dagen med sine, men samtidig så er han positiv til å ha et lite bryllup.

Til syvende og sist så er det jo vi som skal bestemme oss, og dette er ikke noe problem for oss, men det hadde vært fint å høre noen ord om hvordan andre som er i samme situasjon har gjort/tenkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med et bryllup hvor dere inviterer alle, men hvor rammene er anderledes? F.eks. hagebryllup?

Jeg skjønner jo at han vil ha med alle sine.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift en gang før, vi hadde stort kirkebryllup med venner og familie, hvit kjole, middag - ja hele pakka. Veldig tradisjonelt bryllup med andre ord.

Nå er jeg, som dere skikkert har forstått, forlovet igjen. Vi er ikke igang med planlegging av bryllupet, men tankene har jo begynt å surre om hvordan vi skal gjøre det. Mannen har ikke vært gift før. Vi er enig om at det ikke skal være et kirkebryllup.

Stort, lite, reise bort for så å ha vennefest... Vi er så i tvil. På den ene siden så har jeg hatt hele familien i ett bryllup allerede, føler det kanskje blir litt rart å invitere hele gjengen igjen. Han vil jo på en måte dele dagen med sine, men samtidig så er han positiv til å ha et lite bryllup.

Til syvende og sist så er det jo vi som skal bestemme oss, og dette er ikke noe problem for oss, men det hadde vært fint å høre noen ord om hvordan andre som er i samme situasjon har gjort/tenkt.

Min mann hadde alltid ønsket seg kirkebryllup,men skulle jeg ødelegge det pga jeg hadde vært gift før?

Nei. det ble lite bryllup som han ønsket,men det ble i kirken

AnonymBruker
Skrevet

Min mann hadde alltid ønsket seg kirkebryllup,men skulle jeg ødelegge det pga jeg hadde vært gift før?

Nei. det ble lite bryllup som han ønsket,men det ble i kirken

Nå sa jeg jo at vi er enig om å ikke ha kirkebryllup da.. Og jeg har heller ikke sagt at jeg skal bestemme noe som helst. Hvis du leser innlegget så skriver jeg at vi ikke har planlagt noen ting. Han er både for å ha hele pakka og et lite bryllup. Det jeg var ute etter var hvordan andre har tenkt/løst det... Som sagt dette er ikke noe problem.

Leirbål:

Ja, vi har vært inne på hagebryllup, så det er absolutt en mulighet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på.. Er det lenge siden du giftet deg første gang? Og hvor gammel er du? Min svigermor giftet seg for andre gang for to år siden, og de hadde et skikkelig bryllyp med 50 gjester, hun hadde ordentlig brudekjole og hele pakka :) Var ingen som reagerte på noe av det, var et kjempe flott bryllup! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal også gifte meg for andre gang.

Egentlig ville jeg ikke gifte meg igjen, men det var før jeg traff Mannen :hjerte:

Med hensyn til gjennomføringen av selve dagen, har vi kommet frem til en fin seanse som passer oss. Både tradisjonell, men også litt nytenkning.

Da har jeg/vi ikke tatt hensyn til at jeg har gjort dette før. Syntes ikke det var rett å "holde igjen" når det er en såpass stor og fantastisk dag for både brud og brudgom :bryllup: og hvorfor skal det gå utover mannen at jeg har vært gift for mange år siden???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lykkelig gift med mannen min og det er første ekteskap for begge parter! For meg var bryllupet en feiring av kjærligheten, og en markering for hva vi betyr for hverandre. Jeg skjønner at det kan føles rart med et stort bryllup hvis man har vært gift før, men samtidig syns jeg det er trist å "dysse ned" feiringen av et giftemål..

På ingen måte ment som kritikk, men bare en tanke som ofte har slått meg når noen snakker om bryllup nr 2.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er selv i gang med planlegging av bryllup nr. 2 for min egen del. Bryllupet vil stå litt over 9 år etter forrige gang, og 7 år etter skilsmissen.

Mitt første bryllup var veldig lite, og mer en formalitet enn noe annet.

Nå skal jeg gifte meg av kjærlighet til mannen jeg vil dele resten av livet med. Det er hans første gang.

Selv om jeg aldri har ønsket meg et stort bryllup med alt som hører med, så vil jeg ha en stor feiring av kjærligheten. Så denne gangen slår jeg og min kjæreste på stortrommen og inviterer alt og alle tre dager til ende.

At jeg har vært gift før spiller ingen rolle for noen av oss - det er nemlig vår kjærlighet vi skal feire :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...