Gå til innhold

Dere med bhg-barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere på barna deres nå som det begynner å bli varmere i været? Tenker ytterplagg liksom.. Vårdress?

Hva når det blir enda varmere, t skjorte vær..? Har de bare bukse/shorts på seg ute da eller? Burde de ikke ha noe over buksen så den ikke blir møkkete....?

Ja, jeg er helt grønn på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger blir møkkete i barnehagen uansett. Mitt råd er å kle de etter været og hvor lett barnet fryser/blir varm, med det i bakhodet at ungene herjer i sandkasse, trær, jord og vått gress. Altså, ikke send ungen i barnehagen med hvite bukser og fingenseren, eller kjolen du hadde tenkt å bruke i en familiemiddag. I dag har "mine" unger gått i alt fra tights (med strømpebukse under) og fleecejakke, via parkdress og todelt regndress. Lue er fortsatt viktig, men det bør absolutt ikke være en tykk vinterlue med fòr.

Ofte er det upraktisk med regndress i en del. Jakke og bukse kan brukes hver for seg. F.eks dagen etter at det har regna ei uke, så er det fortsatt vått i gress og sand i barnehagen. Da er det greit å kunne ha på regnbuksa med en fleecejakke under, i stede for en hel, klam dress.

Andre råd, kjøp et par solbriller til barnet ditt, i min barnehage har vi i dag vert ute fra ca kl 09.30 til ca kl 16. Da er det godt å ha et par solbriller. Og smør barnet med solkrem før levering i barnehagen.

Skrevet

Gutten min har både heldress og to delt regndress i bhg. Om det er litt kaldt, har han på seg dress, men skal snart ta ut foret slik at det blir en tynn vårdress. Cheroxene byttes ut med støvler, tynn lue har han hatt lenge og tynne votter om det er behov for det.

Men senere når det blir varmere i luften, regner jeg med at han kommer til å leke ute i en tynn fleecejakke og bukse ol. Barn blir skitne uansett, så han får heller ha med flere skift tenker jeg=)

Skrevet

Gutten min har todelt regndress, parkdress, gummistøvler og vårsko.

Etterhvert som det blir varmere i været og det ikke er vått i gresset går han bare i bukse, genser (evt tynn jakke) og etterhvert t skjorte og shorts.

Å unngå at barn i barnehagen blir møkkete er ikke mulig, så jeg tåler at klærne han kommer hjem med må vaskes.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vårdress, todelt regnsett, vindtett fleecejakke, softshelljakke, støvler, gore tex-sko og etterhvert blir det lettere og luftigere sko, f.eks. Ecco fast trail. Til de fineste og varmeste dagene blir det caps/solhatt, vanlig bukse/shorts, genser/t-shirt. Barn må få leke uten at verken de eller foreldrene tenker på om klærne blir skitne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...