Gå til innhold

Fradrag av utgifter til sykdom

La Papesse

Anbefalte innlegg

Hei:-) Jeg har litt problemer med selvangivelsen min.

Jeg har siden medio juni vært syk. Og i den forbindelse hatt store utgifter.

Utgiftene beløper seg på mellom 20000 og 30000,- fra medio juni og ut året..

Håper noen kan hjelpe meg med disse spørsmål:

1.Hvor på selvangivelsen skal man føre dette? Jeg har fått attest fra legen min.

2. Jeg har prøvd å sjekke, stemmer det at man skal føre det på særfradrag punkt 3.5??

Håper noen vet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja man kan føre særfradrag ved varig sykdom, så lenge du kan dokumentere behovet for det, samt fremlegge kvitteringer. Jeg skal føre opp masse særfradrag selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er varig? Nå er jeg på bedringens vei, og regner med å komme tilbake i jobb for fult etter sommeren.. Går det under beteinelsen varig?

Når jeg leste kriteriene for særfradrag, virket det som om det kun var til kroniske sykdommer.. Stemmer dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Når det gjelder kravet til varighet, er det i praksis lagt til grunn at skattyters helsetilstand må ha vart eller antas å ville vare i minst to år. Dersom du krever særfradrag for store sykdomsutgifter, må du kunne legge fram legeattest som bekrefter at tilstanden er varig. I utgangspunktet må slik legeattest kunne legges fram hvert år du krever særfradrag. Er sykdommen kronisk, er det imidlertid tilstrekkelig at du legger fram legeattest det første året det kreves særfradrag.

Spørsmål og svar ang særfradrag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er varig? Nå er jeg på bedringens vei, og regner med å komme tilbake i jobb for fult etter sommeren.. Går det under beteinelsen varig?

Når jeg leste kriteriene for særfradrag, virket det som om det kun var til kroniske sykdommer.. Stemmer dette??

Ja det er for kroniske sykdommer såvidt jeg har forstått det. Men, hva slags utgifter har du hatt i forhold til betennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betennelse, virus sykdom. Hatt mange undersøkelser for å ekskludere andre sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betennelse, virus sykdom. Hatt mange undersøkelser for å ekskludere andre sykdommer.

Jeg leste "beitenelse" som betennelse :ler:

Før opp fradragene du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste "beitenelse" som betennelse :ler:

Før opp fradragene du :)

En stor skriveleif der.. :sjenert: Takker og bukker :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...