Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger ny kaffekanne. Men synes det er utrolig vanskelig å finne en som er brukbar.

Det første kriteriet er at den skal klare å holde kaffen varm lenge. Hvordan den ser ut er mindre viktig, og vekt har ingenting å si.

Er det noen som har tips til en god kaffekanne? Si gjerne litt om hvor lenge kaffen holder seg varm :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stelton er jo de fineste, og om du bytter ut toppen med skrukorken som følger med så holder den seg varm lenge :)

Skrevet

Stelton-kannene er bra, og de har to forskjellige lokk - ett til helling, og ett du kan skru fast så kaffen holder seg varm enda lenger. Og så skader det jo ikke at de kommer i pastellfarger denne våren!

Etter min erfaring holder den kaffen varm i cirka fire timer.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Forstå det som trakteren din ikke har egen kanne (slik som denne Moccamaster'n )?

Kan, som de andre, varmt anbefale Stelton :)

Bruk skrukorken og kaffen holder seg varm lenge :)

Tilbords har (i alle fall i mitt distrikt) såkalt supertilbud på gule Steltonkanner onsdag - lørdag denne uken.

Begrenset antall så da gjelder det å skynde seg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Steltonkanne med kun helletut er iallfall ikke å anbefale. Den holder ikke lenge på varmen. Gå bort min kanne jeg.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja, problemet mitt er vel egentlig at foreldrene mine og et par av vennene mine har hatt Stelton og ikke er særlig fornøyde. Får vel kanskje låne en av dem for å teste siden alle anbefaler den :)

AnonymBruker
Skrevet

Bodum :)

Skrevet

At "bestemor"-kannene er varme en time lengre veier ikke opp mot det ufyselige utseende. Litt stil skal man ha, Stelton er tingen!

Skrevet

Hvordan ser en "bestemor-kanne" ut?

:)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja det er jo en fordel om kaffekanna ser fin ut også.

Ingen som har prøvd Bodum, Eva Solo osv?

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har Eva Solo og er svært godt fornøyd. Kaffen holder seg varm mye lenger på denne enn på noen av mine tidligere kanner av ulike billigtyper.

At den i tillegg ser bra ut, er god å helle av, og hverken "sikler" eller "spytter" er slett ingen ulempe.

Skrevet

Har også hørt at enkelte er misfornøyde med Stelton-kannene, men selv har jeg aldri hatt problemer med min, verken med skru- eller hellekorken.

Og fire timer holder vel i massevis? Kaffen bør jo uansett drikkes forholdsvis fersk, med mindre man liker sur, gammel kaffe da... :fnise:

Skrevet

Jeg har ei snerten lita kanne fra Thermos, som holder kaffen godt varm - tror jeg kjøpte den på Jernia og den kostet kansjer 250 kroner. Har hatt den i mange år.

Skrevet

Litt på sida, men vonar nokon kan svare for det: Eg finn ikkje att skrukorka på Steltonkanna mi. Kan ein få slikt i "lausvekt" hos dei som sel Srtelton-kannar? Og kva kostar ein slik kork?

AnonymBruker
Skrevet

Litt generell infomasjon om termokanner:

Dersom en termokanne reklamerer med at den holder på varmen i X-antall timer gjelder det med full kanne som ikke åpnes. Så fort du begynner å helle kaffe av kannen synker temperaturen mye fortere. Varm væske erstattes av kald luft og jo tommere kannen blir jo fortere synker temperaturen. Dette gjelder uansett hvilken teromkanne man velger. Generelt sett holder termokanner med innmat av glass noe bedre på varmen enn kanner med innmat av stål.

Selv har jeg god erfaring med EvaSolo (stål), Bodum (stål), Stelton (glass) og Alfi (glass).

Til Rosalie:

Du kan kjøpe alle deler til Stelton sine termokanner løst. Bor du i Oslo bør du stikke innom Jernia i Torggata, de har "alle" deler på lager. Har ikke butikken på lager kan de sikkert bestille.

Skrevet

Jeg har en Tiger-kanne, og er superfornøyd! Pappa har alltid hatt Tiger-kanner, men da av de blomstrete sortene og det er ikke skkurat noe for meg, så jeg ble veldig glad når jeg fant en i "stål" og sort. Den holder godt på varmen, har faktisk drukket kaffe fra "i går" og det eneste som ødela var smaken. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

støtter Tigerkanne, er på tilbud med ujevne mellomrom på Obs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...