AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Jeg har blitt sagt opp på jobben min og brukt opp alle sparepengene, så mottar sosialhjelp denne måneden til jeg finner en ny jobb. Vanskelig situasjon. ha en del regninger som har forfaller nå og som jeg ikke har råd til. Hvordan kan jeg få dem dekket? Er det noen som vet? Gjelder "viktige" regninger, som lege + hadde lekkasje på kjøkkenet. Kan man få slikt dekket eller?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Tror nok ikke du får dekket de.. har selv sosailhjelp og får 4300 å leve av i måneden, men regningene mine er på 3500.. får 0 ekstra.. så, da blir det inkassoer her og der.. synd, men sånn er livet
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Det er meningen at du skal bruke av livsoppholdssatsen også til slikt.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Vanlige utgifter som lege og tannlege er det meningen at du skal betale selv av det du får til livsopphold. Vedr. lekkasjen så går det ann å spørre og hjelp, ev. et lån til du kommer deg ut i jobb igjen. Det er kun sosialkontoret som kan hjelpe deg om hva du kan få hjelp til utover livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Jeg har blitt sagt opp på jobben min og brukt opp alle sparepengene, så mottar sosialhjelp denne måneden til jeg finner en ny jobb. Vanskelig situasjon. ha en del regninger som har forfaller nå og som jeg ikke har råd til. Hvordan kan jeg få dem dekket? Er det noen som vet? Gjelder "viktige" regninger, som lege + hadde lekkasje på kjøkkenet. Kan man få slikt dekket eller? jeg vet de ikke kan nekte deg legehjelp.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Selv om personen ikke får dekket legeregningene, så blir h*n ikke nektet legehjelp. At regningene går til inkasso er en annen sak. Bruk mindre på mat, og man kan fint dekke legeregningene. For en eller annen gang, så vil man ha fått frikort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå