Gå til innhold

Kommunikasjon på engelsk i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mitt eldste barn i en bhg i Lørenskog, og er veldig fornøyd med den. De ansatte er kjempeflinke, og bhg blir drevet på en flott måte.

Jeg flyttet til Lørenskog fra Oslo mest fordi jeg ville at mine barn skulle få vokse opp med hovedsaklig norske, integrerte venner. Per i dag er min datter den eneste etnisk norske jenta på sin avdeling. Dette er imidlertid ikke noe problem da de fleste barna er godt integrerte, med et par-tre unntak.

I bhg er det en tavle som brukes til å informere om dagen, hva barna har gjort og hvordan de har hatt det. I dag da jeg leverte sto det for første gang skrevet på engelsk i sin helhet.

Jeg ble mildt sagt overraska. Er det sånn det skal bli framover? Jeg kan ikke skjønne hvorfor.

Hvordan hadde du reagert? Er det et ikke-problem? Jeg forstår jo selvfølgelig engelsk, men synes det er noe rart at det ikke blir skrevet på norsk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit at det skrives på engelsk hvis det er folk som ikke får med seg informasjonen om det står på norsk. Men vi bor da i Norge og informasjonen bør hovedsaklig være på norsk. Det er da ikke alle nordmenn som er stødige i engelsk heller.

Skrevet

Hvis det for eksempel nylig har begynt et barn som har en mamma/pappa som ikke skjønner norsk ennå, synes jeg det er en fin gest at dagsreferatet er på engelsk (også) iblant eller i en periode. Enten dette barnets mamma/pappa er fra Storbritannia, Thailand eller Somalia.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mitt eldste barn i en bhg i Lørenskog, og er veldig fornøyd med den. De ansatte er kjempeflinke, og bhg blir drevet på en flott måte.

Jeg flyttet til Lørenskog fra Oslo mest fordi jeg ville at mine barn skulle få vokse opp med hovedsaklig norske, integrerte venner. Per i dag er min datter den eneste etnisk norske jenta på sin avdeling. Dette er imidlertid ikke noe problem da de fleste barna er godt integrerte, med et par-tre unntak.

I bhg er det en tavle som brukes til å informere om dagen, hva barna har gjort og hvordan de har hatt det. I dag da jeg leverte sto det for første gang skrevet på engelsk i sin helhet.

Jeg ble mildt sagt overraska. Er det sånn det skal bli framover? Jeg kan ikke skjønne hvorfor.

Hvordan hadde du reagert? Er det et ikke-problem? Jeg forstår jo selvfølgelig engelsk, men synes det er noe rart at det ikke blir skrevet på norsk.

De foreldre som ikke kan Norsk, kan de engelsk?

Mitt intrykk er at foreldre som ikke er vestlige kan ikke engelsk heller.

jeg vet om flere Nordmenn som snakker engelsk,men får ikke med seg skriftlig. Så her synder barnehagen. barnehagen er norsk, så da får de informere på flere pråk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i praksis i en flerkulturell barnehage nå. Der er all skriftlig kommunikasjon til foreldrene både på norsk og på engelsk. (Muntlig snakker man kun engelsk til de som ikke kan norsk.)

Foreslå at informasjonen kommer på begge språk. Det er ikke så mye ekstraarbeid for de ansatte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...