AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Synes du at syltynne modeller burde blitt ulovlig? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Evalilja Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Når jeg tenker modell så tenker jeg skjønnhet og at klærne ser fine på kroppen de har. Og når jeg tusler rundt så hender det jeg tenker " wow! hun hadde fin bukse!". Det er vel egentlig det modeller skal gjøre. Dermed så er den str 38 jenta med buksa jeg så på gata bedre reklame enn den modellen på plakaten når det eneste jeg tenker er; "hu var tynn hu". Men ulovlig med tynne modeller? Nei. Men holdningsendring blant mote skapere, det er de som bestemmer. Om en modell er sunn og frisk spiller det ingen trille om hun er naturlig tynn. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 En modells funksjon er i bunn og grunn å fungere som en bevegelig kleshenger, så kanskje det er derfor det forventes at de skal se ut som en
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Jeg synes syltynne modeller er helt ok, så lenge det fins modeller i normale størrelser også. Vi burde generelt få se modeller i alle mulige størrelser. Skulle ønske at vi fikk se modeller med litt ekstra kjøtt på beina i kataloger for klær og så videre, slik at vi får se hvordan klærne faktisk sitter på oss som kanskje bærer på litt ekstra.. det er tross alt ganske mange av oss som ikke ser ut som klesmodellene i f.eks h&m.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Stort sett imot tråder rundt temaet skrevet av feite damer.
popnagle Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Stort sett imot tråder rundt temaet skrevet av feite damer. Hva så?
MilliVanilli Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Klær henger stort sett finere på tynne mennesker(les unntak: tettsittende bukser/jeans sitter ikke særlig pent på size zero..), og når klær ser pene ut på en person, vil man fristes til å kjøpe det samme plagget - i håp om at det sitter like pent på en selv. Samtidig er jeg i mot å bruke altfor tynne modeller. Det er dessverre vanskelig å skille naturlig tynn fra unaturlig(anorektiske), og mange benekter at de har sykdommen. Size zero er ikke er ideal å trakte etter - det er ikke sunt med mindre det er fra naturen sin side. Mange unge jenter(og gutter) ser opp til modellene, og vil muligens føle seg store i forhold, selv om de kanskje er en strl. 6 selv(snakker av erfaring). Men tynne modeller er jeg helt for, så lenge de ser sunne ut og ikke blir utsatt for sykelig slankepress. Jeg har hvert fall ikke lyst til å se chubby(og de med kraftig beinbygning eller er meget formfulle for den saks skyld) modeller på catwalken. Former passer bedre inn i undertøysfashion. 1
Spøkelse Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Vel, jeg er normalvektig og fortsatt imot SYKELIG tynne modeller. Det er en grense mellom det å være naturlig slank og tynn, og på modeller som ser helsefarlig skranglete ut. Det er jo flere designere som har sagt de ønsker modeller som skal se nesten litt gutteaktige ut = de kommer ikke til å velge modellen med 3kg mer enn den ved siden av og med større hofter. Er hverken "for" å være undervektig eller overvektig Hadde vært kjekt med noen catwalkmodeller som var litt større, det tenker jeg mest fordi det ikke er noe særlig å se på dem som ser ut som de har en sykdom.
Ethereal Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 Syns ikke det burde bli ulovlig, men jeg syns det burde oppfordres til at man bruker sunnere modeller, gjerne med litt mer kjøtt på kroppen. 1
Gjest Raindrops Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Jeg synes man burde bruke modeller i alle størrelser og fasonger. Hvis man skal stenge ute tynne modeller så blir det jo ikke noe bedre enn det er nå, når de som er større blir stengt ute. Det burde være rom for alle størrelser, og det er synd at det ikke er slik nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå