Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nam :D Sitter og spiser kokosnøtt jeg. Lett etter det lenge nå!

Er det noen som vet næringsinnholdet/verdien i kokosnøtt?

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men bare lurer på hvordan du "åpnet" nøtta??!! :o :D Lillegutt ville nemlig ha det her i sommer, mor kjøpte men etter noen uker på benken ble den kastet. Visste ikke hvordan jeg skulle "ta knekken" på den, og kastet den i skjul etterhvert... :oops: :-?

Lillegutt ville smake på kokosmelk!!! Smakte det?! :roll:

Skrevet

Kokosmelken var faktisk ganske god :)

Nei, jeg la nøtten i vasekn og hamret løs med en hammer :D

Da det ble sprekk var det bare å holde den oer en kopp og la melken renne ut der. (det blir bare sprekk på den ene siden, ikke sant)

Så la jeg den tilbake i vasken og hamret videre til den delte seg- vips! en åpnet kokosnøtt!

Lykke til :blunke:

Skrevet

Okaj, Fisk... :o :hoho:

Da lurer jeg på om det kanskje er noen andre som har et bedre

forslag til åpning av kokosnøtt... :hoho:

Temperamentet mitt tillater nok ikke en slik måte å åpne på... :wink::hoho:

Skrevet

:hoho: Næmmen huff da! :ler:

Hva med en drill eller noe sånt? Da får du i alle fall ut melken.. *ler*

Skrevet

Kjøpte en nøtt en gang. Sto med en skarp kniv og sagde, sagde, sagde, sagde, sagde, sagde...

Den ble da åpen til slutt. :roll:

Skrevet

...men da fikk du ikke smakt på kokosmelka, Starya...?! :ler::ler:

Skrevet

Hammer!

Har du murgulv i kjelleren kan du dængle nøtta i gulvet.

Skrevet

Joda. Helte litt ut av en glippe, smakte, og forkastet.

Skrevet

Kokosmelk på boks er ikke det samme som det som er inne i nøtten da...

Boksemelken er tykk og hvit og er laget av vann som presses gjennom nyrevet kokosmasse.

Det som er inne i nøtten er søtt, klissete og kan IKKE brukes i oppskrifter som skal innekolde kokosmelk ( :hoho: lærte det etter en temmelig mislykket middagsopplevelse og en titt på et kokeprogram fra Asia et eller annet sted...).

Husker at jeg så en fyr på tv som åpnet en nøtt med ett eneste slag med hammer, men jeg kan ikke for mitt bare liv huske HVOR på nøtten det var han slo. Noe andre som så det programmet?

Har en nøtt på kjøkkenbenken som bare lengter etter å bli fuglemat...

Hvis man bare vil ha ut det som er inne i nøtten, kan man bruke korketrekker på to av "øynene" på toppen av den.

Skrevet

I de hullene på nøtta. Fint hvis du har noe du kan sette i hullet også slå med hammeren. Hmm..skjønte du det? Altså; fram med verktøykassa!

Var i Afrika i fjor og de åpna kokosnøtter som at det ikke var noe problem. Og her står vi i Norge og hamrer løs. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...